Μια παράμετρος που δεν έχει υπολογίσει μάλλον το υπουργείο στο θέμα της «απελευθέρωσης» των ταξί είναι οι… Καλλικρατικές συνέπειες σε περιοχές σαν το Αγρίνιο, όπως αυτό έχει διαμορφωθεί μετά τις πρόσφατες αυτοδιοικητικές αλλαγές. Κι αυτό γιατί καταργώντας εντελώς όχι μόνο τα πληθυσμιακά αλλά και τα γεωγραφικά κριτήρια θα υπάρξει έντονο το φαινόμενο της εσωτερικής μετανάστευσης των ταξί, όπως φοβούνται έντονα οι ιδιοκτήτες ταξί!
Κάποιος δηλαδή που έχει ένα ταξί στην Παραβόλα ή το Καινούριο θα μπορεί να «ρίξει» το ταξί του στην πιάτσα του Αγρινίου προκαλώντας περισσότερη συμφόρηση από αυτή που παρατηρείται. Και όποιος έχει δει τι γίνεται στις πιάτσες των ταξί-ειδικά σε κείνη της Αναστασιάδη μετά τη Βότση, όπου γύρω στη 1 το μεσημέρι δεν κινείται τίποτε σε ακτίνα 200 μέτρων- καταλαβαίνει που οφείλεται η ανησυχία.
Από επαγγελματίες που ρώτησε το agrinionews μάθαμε ότι και η αντίστροφη διαδρομή θα είναι προβληματική γιατί κάποιος Αγρινιώτης πολύ δύσκολα θα πάει να βάλει ταξί σε πιάτσα π.χ. της Μακρυνείας για ευνόητους λόγους.
Μήπως όμως η απάντηση είναι η αλλαγή και στις πιάτσες τουλάχιστον όπως τις ξέρουμε μέχρι σήμερα; Διότι από τη μια υπάρχει κίνδυνος να πέσουν όλα τα ταξί στο Αγρίνιο αλλά από την άλλη όσοι πιστεύουν ότι αυτά τα ρυθμίζει η ίδια η δουλειά θεωρούν ότι από τις γύρω περιοχές υπάρχει ζήτηση και θα καλυφθεί από ταξιτζήδες που τώρα είναι στο Αγρίνιο ή με ραντεβού ή με διαφορετικό κόμιστρο.
Φυσικά και η δημιουργία «εταιριών» ταξί με τη μορφή ΕΠΕ είναι κάτι που φοβίζει τους σημερινούς ταξιτζήδες και το μόνο που αμβλύνει λίγο τους φόβους τους είναι ότι σε αυτή την περίπτωση θα απαιτείται η καταβολή μεταξύ 15 και 40 χιλιάδων για την άδεια. «Τι θα γίνει όμως αν αύριο πέσουν στην αγορά του Αγρινίου άλλα 100 ταξί;» μας ρώτησε επαγγελματίας αυτοκινητιστής και ήταν δύσκολο να απαντήσουμε. «Γράψε ότι εμείς δεν έχουμε πρόβλημα ακόμη και σχολείο να πάμε ή μαθήματα συμπεριφοράς να περνάμε, αλλά αν υπάρξει υπερπροσφορά καταστραφήκαμε» μας τόνισε άλλος.
Για όλα τα παραπάνω σήμερα ή το αργότερο αύριο το απόγευμα οι ιδιοκτήτες ταξί θα κάνουν μια έκτακτη συνέλευση για να καθορίσουν τη περαιτέρω στάση τους σε γνωστό μαγαζί στον Άγιο Κωνσταντίνο.
Να σημειωθεί ότι το υπουργείο μόλις σήμερα άφησε παράθυρο ρύθμισης υπερπροσφοράς ταξί μέσα στους δήμους, μέσω μελετών περιβαλλοντικών επιπτώσεων και κυκλοφορίας που θα δικαιούται να εκπονήσει ένας δήμος, προκειμένου να αναδείξει τον ανώτατο αριθμό αδειών που μπορεί να υπάρχουν σε κάθε δημοτικό διαμέρισμα…
Γ.Συμψηρής