Ποιές είναι οι 7 κατηγορίες του έλληνα shopper στο σούπερ μάρκετ. Ποιοί είναι οι «άντε πάλι», οι «για να δω», οι «day out»… Εσείς σε ποιά «φυλή» ανήκετε;
Ποιοί είναι οι καλύτεροι και ποιοί οι χειρότεροι πελάτες στο σούπερ μάρκετ;
Ποιοί θεωρούνται «χαμένη υπόθεση»; Πώς γίνεται η κατάταξη των ελλήνων καταναλωτών του σούπερ μάρκετ με βάση την καταναλωτική συμπεριφορά.
Το 41% των καταναλωτών θεωρούνται «χαμένη υπόθεση» για το σούπερ μάρκετ υπό την έννοια ότι πρόκειται για ομάδες του πληθυσμού που δεν πρόκειται να αυξήσουν τις αγορές τους, αφενός λόγω οικονομικών δυσχερειών και αφετέρου διότι δεν βρίσκουν καμία ευχαρίστηση στην αγοραστική εμπειρία.
Οι 7 ελληνικές «φυλές»
Σύμφωνα με το δημοσίευμα της εφημερίδας «Καθημερινή» μελέτη της MRB Hellas καταγράφει τις επτά κατηγορίες του έλληνα shopper με βάση τη συμπεριφορά του.
Η μελέτη έχει τίτλο «Shopperhood Study» και παρουσιάστηκε πριν λίγες ημέρες στο πλαίσιο συνεδρίου που έγινε στην Αθήνα.
Οι «budget conscious»
Η πολυπληθέστερη «φυλή» αντιστοιχεί στο 34% των καταναλωτών και είναι αυτή που καταναλώνει και τα λιγότερα χρήματα στο σούπερ μάρκετ.
Πρόκειται για τους λεγόμενους «budget conscious», αυτούς που αγχώνονται και προσπαθούν να μην υπερβούν τον προϋπολογισμό τους.
Η μέση αξία του καλαθιού τους είναι 18 ευρώ και επισκέπτονται το σούπερ μάρκετ περί τις 11 – 12 φορές τον μήνα, δηλαδή η μέση μηνιαία δαπάνη είναι 198 – 216 ευρώ. Πρόκειται κυρίως για άτομα 55-64 ετών και άνω των 75.
Οι «άντε πάλι»
Η έτερη φυλή που θεωρείται επίσης «χαμένη υπόθεση» και χαρακτηρίζεται ως η «άντε πάλι» αντιστοιχεί στο 7% των καταναλωτών. Πληρώνουν περισσότερα ανά επίσκεψη στο σούπερ μάρκετ (24 ευρώ) με τη μέση μηνιαία δαπάνη να υπολογίζεται περίπου στα 232 ευρώ.
Ωστόσο, πρόκειται για ομάδα καταναλωτών που αντιλαμβάνεται την επίσκεψη στο σούπερ μάρκετ περισσότερο σαν «αγγαρεία» και επομένως, δεν πρόκειται να πειραματιστεί με καινούργια προϊόντα και μάρκες.
Οι «smart shoppers»
Στόχος των λιανεμπόρων θεωρούνται οι άλλες πέντε ομάδες, μεγαλύτερη εκ των οποίων είναι αυτή των «smart shoppers» που αντιστοιχεί στο 28% του συνόλου. Αν και δεν ξοδεύουν πολλά σε κάθε επίσκεψη τους στο σούπερ μάρκετ (23 ευρώ ανά επίσκεψη και 230 ευρώ μηνιαίως), αναζητούν τις προσφορές και γενικότερα τη σχέση ποιότητας – τιμής.
Οι «fast and furious»
Οι «βιαστικοί» αποτελούν το 11% και είναι όσοι θέλουν να τελειώσουν γρήγορα τα ψώνια τους και μπορούν επίσης να αυξήσουν τις αγορές τους μέσω στοχευμένων προϊόντων για παράδειγμα σε «φρέσκα προϊόντα».
Οι «γκουρμέ», οι «day out», οι «για να δω»
Είναι οι καλύτερες «φυλές», οι καλύτεροι πελάτες, επειδή αντιλαμβάνονται την επίσκεψη στο σούπερ μάρκετ ως έξοδο, ως διασκέδαση. Μάλιστα, οι «για να δω» είναι αυτοί που πειραματίζονται με πολλά και καινούργια προϊόντα.
Οι τελευταίοι αποτελούν μόλις το 4% των καταναλωτών, αλλά είναι αυτοί που ξοδεύουν περί τα 86 ευρώ ανά επίσκεψη.
Οι «γκουρμέ», αυτοί που ενδιαφέρονται για ποιοτικά προϊόντα και δίνουν επίσης έμφαση στα νωπά αποτελούν το 8%, ενώ οι λεγόμενοι «day out» πρόκειται για άτομα που ανήκουν στη μεσαία τάξη και αποτελούν το υπόλοιπο 8%.
ΠΗΓΗ: «Καθημερινή»