για την έδρα,το όριο και το κόμιστρο
Η φτώχεια φέρνει γκρίνια και οι ταξιτζήδες, αντί να ενώσουν τις δυνάμεις τους, αλληλοσπαράσσονται… οι δε πελάτες πληρώνουν συχνά διπλά και τρίδιπλα απ’ ότι θα πλήρωναν για την ίδια απόσταση σε άλλες περιοχές. Τι καταγγέλλουν πολίτες, τι προτείνουν οι εκτός έδρας ταξιτζήδες, πώς απαντά το σωματείο ραδιοταξί.
Πολύ σοβαρό θέμα έχει προκύψει στο Δήμο του Αγρινίου με τις συνενώσεις εδρών ΤΑΞΙ και τη διεύρυνση των ορίων, με το νέο Καλλικρατικό δήμο, και ενώ ο νόμος εφαρμόζεται σε ολόκληρη την περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας, καθώς και στους περισσότερους νομούς της χώρας, στην περιοχή της Αιτ/νίας έχει παραμείνει η κατάσταση όπως ήταν πριν την εφαρμογή του Καλλικράτη, με αποτέλεσμα εμείς οι κάτοικοι του διευρυμένου Δήμου Αγρινίου να υποχρεωνόμαστε να πληρώνουμε ΔΙΠΛΗ ΤΑΡΙΦΑ εντός των ορίων του Δήμου μας. Στην πραγματικότητα όχι απλώς εντός των ορίων του διευρυμένου πλέον Δήμου, όπου οι αποστάσεις μπορεί να είναι… ατέλειωτα χιλιόμετρα, αλλά για κοντινές στην πόλη αποστάσεις.
Ενδεικτικό της όλης κατάστασης είναι αυτό που πολίτης κατήγγειλε επωνύμως στην ΕΚΠΟΙΖΩ, όπου και ανέφερε ότι για μια διαδρομή 15 χλμ στο Δήμο Πατραίων πλήρωσε 10,20 ευρώ, ενώ για διαδρομή ίδιας απόστασης στο Δήμο Αγρινίου πλήρωσε 20,60 ευρώ. «Αναρωτιέμαι, υπάρχουν πολίτες δύο κατηγοριών στην Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας;», σημειώνει η εν λόγω πολίτης, η οποία τονίζει μάλιστα ότι σ’ αυτή τη δύσκολη για όλους συγκυρία, «δεν μπορεί να υπάρχει κάποια τάξη επαγγελματιών που να εκμεταλλεύεται την ανάγκη μας μετατρέποντας τη μεταφορά σε μονοπώλιο».
Όπως μας εξηγεί ο κ. Ιωάννης Λέκκας, ιδιοκτήτης ταξί με έδρα το Καινούριο, αυτό συμβαίνει διότι απ’ τη στιγμή που το σωματείο ραδιοταξί Αγρινίου δεν δέχεται τη διεύρυνση των ορίων, όπως έχει συμβεί σχεδόν παντού στην Ελλάδα, οι εκτός έδρας θα πρέπει να γυρίσουν το ταξίμετρο στη διπλή ταρίφα. Αν δεν το κάνουν, το πρόστιμο, σε πιθανό έλεγχο, είναι 800 ευρώ!! Αν το κάνουν, για μια απόσταση 2-3 λεπτών της ώρας, θα πρέπει να ζητήσουν κόμιστρο… διπλάσιο.
«Προχθές πήρα δύο ηλικιωμένους απ’ το Καινούριο και για να τους μεταφέρω στο νοσοκομείο έπρεπε να τους ζητήσω 11 ευρώ, γιατί τόσο έγραψε το ταξίμετρο. Αισθάνθηκα ντροπή», μας λέει ο κ. Λέκκας, περιγράφοντας μια σειρά από ανάλογα περιστατικά, με άκρως εξωφρενικά κόμιστρα. Κι όλα αυτά στην Αιτωλοακαρνανία της απόλυτης φτώχειας της τεράστιας ανεργίας και της ανέχειας. Καταστάσεις βεβαίως που συμβάλουν στην απαξίωση του ταξί, στην αναζήτηση εναλλακτικών μέσων μετακίνησης, στον περιορισμό της χρήσης των αυτοκινήτων ταξί, με επιπτώσεις βέβαια στο σύνολο του κλάδου.
Η «Συνείδηση» ζήτησε βεβαίως και την άποψη του Σωματείου Ραδιοταξί Αγρινίου και ο Πρόεδρός του κ. Χρήστος Παπούλιας υπήρξε ξεκάθαρος: «Εμείς ζητάμε να ισχύσουν όσα ορίζει ο νόμος. Τίποτε περισσότερο και τίποτε λιγότερο». Ο ίδιος μας εξηγεί ότι με βάση το νόμο συνενώσεις έδρας μπορούν να γίνουν μόνο με όμορα τοπικά διαμερίσματα (λ.χ. Δοκίμι, Καμαρούλα, Αγ. Κων/νος) κι αυτό εφόσον υπάρξει συμφωνία με τους εκεί αυτοκινητιστές. Διευκρινίζει ταυτόχρονα ότι οι άδειες που έχουν δοθεί σε χωριά, είναι για τις ανάγκες των εκεί κατοίκων, ώστε να μπορούν εύκολα και γρήγορα να βρίσκουν ταξί… και να μην περιμένουν π.χ. το… ασθενοφόρο απ’ το Αγρίνιο! Τονίζει δε ότι δεν είναι λογικό έτσι απλά οι εκτός έδρας να ενσωματωθούν το Αγρίνιο, καθώς οι εδώ άδειες έχουν πληρωθεί με χρυσάφι, σε αντίθεση με τις εκτός έδρας άδειες. Ακόμη ο κ. Παπούλιας σημειώνει ότι το θέμα συζητήθηκε σε Περιφερειακό Συμβούλιο, όπου και αποφασίστηκε οι έδρες να μείνουν ως έχουν.
Όλα αυτά βέβαια, όπως και σε πρόσφατο σχόλιο επισημάναμε, δεν θα απασχολούσαν κανέναν, αν υπήρχε δουλειά. Το πρόβλημα ξεκινά απ’ τη στιγμή που οι αυτοκινητιστές, εντός ή εκτός έδρας, περιμένουν ώρες (τρεις και τέσσερις συχνά) για να πάρουν μια κούρσα. Κατά τη γνώμη μας το πρόβλημα είναι κοινό και από κοινού πρέπει να αντιμετωπιστεί.
EΦΗΜΕΡΙΔΑ ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ