Το συγκεκριμένο σημείωμα προσπερνά τι έκαναν μέχρι σήμερα οι παρατάξεις, τα κόμματα, οι κρατούντες κ.ο.κ. Επίσης προσπερνά τι ποθούν οι φοιτητές στη πόλη του Αγρινίου, διότι σε τελική ανάλυση αν δεν νιώθουν και πολύ κοντά της ή αν δεν τους φαίνεται μέρος για να ζεις καλά ή δεν τους ξετρελαίνουν οι προοπτικές του Πανεπιστημίου τους, είναι δικαίωμά τους να απέχουν από τη συζήτηση ή ακόμα και να φανερώνουν με κάθε ευκαιρία της ελλείψεις του. Γιατί σε τελική ανάλυση τις υφίστανται. Τέλος, το σημείωμα προσπερνά τι θέλουν οι καθηγητές, γιατί είναι τόσο καταφανέστατο ώστε θα αδικούσαμε την ίδια την κουβέντα και την οποιαδήποτε αναφορά. Ως εκ τούτου σκοπός αυτού του σημειώματος δεν είναι οι προθέσεις, ούτε της πόλης, ούτε των φοιτητών, ούτε των καθηγητών.
Υπάρχουν όμως κάποιοι μύθοι που πρέπει να ειπωθεί ότι ΔΕΝ αφορούν ούτε το Αγρίνιο, ούτε το Πανεπιστήμιό του.
α)”Πανεπιστήμιο σε κάθε πόλη και χωριό;”. Το Αγρίνιο ΔΕΝ είναι κάθε πόλη και χωριό. Είναι η 9η πόλη της χώρας βάση νόμιμου πληθυσμού της ΕΛΣΤΑΤ. Τα Γιάννενα π.χ. εμφανίζονται με έναν χ πληθυσμό που περιλαμβάνει και τις δεκάδες χιλιάδες των φοιτητών τους!
β)”Όχι Πανεπιστήμια σε πόλεις χωρίς ακαδημαϊκή ιστορία”.Το Αγρίνιο έχει μια τέτοια ιστορία από το 1985. Στα πόσα χρόνια είναι εντάξει η ακαδημαϊκή ιστορία; Τα 37 δεν φτάνουν; Όσο για το αίτημα για Πανεπιστήμιο είναι από όταν αυτή η πόλη δεχόταν μετανάστες από όλη την Ελλάδα για δουλειά.
γ)”Το γνωστικό αντικείμενο πρέπει να είναι ενός επιπέδου”. Πως ακριβώς; Όπως οι δεκάδες φιλοσοφικές, φιλολογικές, μαθηματικές, φυσικές, ιστορικές σχολές σε όλη τη χώρα;
δ)”Πρέπει να γίνει οικονομία, με σχολές που μπορούν να μαζευτούν”. Πως ακριβώς; Σαν το Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου στην Τρίπολη που έχει σχολές(και τις διατήρησε) σε 5 πόλεις, σαν το Ναύπλιο π.χ;
ε)”Δεν χάνονται οι σχολές, εδώ θα μείνουν”. Έχουμε το πανελλήνιο ρεκόρ να είμαστε ΟΙ ΜΟΝΟΙ που έχουμε ξαναχάσει σχολή.
στ) “Με τι υποδομές θέλατε Πανεπιστήμιο;”. Με δημοτικές υποδομές, χωρίς ενοίκια και με δεσμευμένη δημόσια περιουσία που μπορεί να ενταχθεί στο ΕΣΠΑ και να φτιάξει πρότυπο Πανεπιστήμιο με δικό του ολοκληρωμένο ζωτικό χώρο. Είτε γεωπονικής είτε περιβαλλοντικής κατεύθυνσης ή και τα δύο.
ζ) “Σουβλάκια, ενοίκια, καφέδες” και λοιπά δημοκρατικά επιχειρήματα. Εδώ την απάντηση την έδωσαν προχτές οι εργαζόμενοι στη Διοίκηση. “Άλλη μια πόλη με και άλλη χωρίς Πανεπιστήμιο. Το Πανεπιστήμιο είναι πεδίο διακίνησης ιδεών και χώρος ανανέωσης του πολιτισμού”.
Εν ολίγοις, αυτή τη στιγμή δεν μας αφορά ποιος έφταιξε πιο πολύ που φτάσαμε εδώ, ούτε κριτήριο είναι το τι έκανε ο καθένας στα μνημόνια και στους φόρους, διότι το “δημοσιονομικό συμμάζεμα” που επιχειρείται ΔΕΝ αποδίδει στην περίπτωσή μας. Ακόμη και αν υπάρχει διχογνωμία στο θέμα αυτό, την προσπέρασε η στάση αρκετών κομμάτων προχτές. Για παράδειγμα ο ΣΥΡΙΖΑ είπε ευθέως(και προσωπικά με εξέπληξε γιατί ως αξιωματική αντιπολίτευση θα είχε όφελος να χαϊδέψει τα αυτιά των φοιτητών ή να αφήσει να εκτεθούν όλοι οι άλλοι): “Οι κρατούντες τόσα χρόνια φταίνε, δεν θεωρούμε ότι μπορούν να λύσουν το θέμα, αλλά στην παρούσα φάση πρέπει να εστιάσουμε στο τοπικό ζήτημα και να αγωνιστούμε ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ για να μη φύγει το Πανεπιστήμιο”. Το ΚΚΕ, αντίθετα, είπε ότι “το χωροταξικό δεν είναι το σημαντικό αλλά τι Πανεπιστήμιο θέλουμε τελικά”. Σεβαστόν. Και πάλι όμως, αφού από τις διεκδικήσεις δεν λείπει το συγκεκριμένο κόμμα, μπορεί να κάνει τις δικές του κινήσεις-παραστάσεις-διαμαρτυρίες για αναβάθμιση του Πανεπιστημίου, αν δεν θέλει να συναγελάζεται με όσους δεν καταδικάζουν ευθέως την Ε.Ε. ή την σύνδεση της γνώσης με την αγορά εργασίας.
Υ.Γ. Όποιος θέλει να βοηθήσει δεν περιμένει κινητοποιήσεις και πανό που έχουν ήδη ξεπεραστεί. Ψάχνει άρθρα σε site και εφημερίδες με ανοιχτά σχόλια και επιχειρηματολογεί. Μπαίνει σε fora για το θέμα. Όπως έπρεπε να κάνει εδώ και καιρό όταν κάποιοι έπαιζαν “μονότερμα”.
Γ.Σ.