Περίπατο πάει για αρκετούς οδηγούς η οδηγική παιδεία – συμπεριφορά στο Αγρίνιο. Λίγα μέτρα πιο πέρα από τον κόμβο «Πλατανάκι» στον κόμβο της οδού Θεστιέων και Αγ. Βαρβάρας σίγουρα πολλοί οδηγοί έχουν την ευλογία της Αγ. Βαρβάρας, καθώς αν δεν την είχαν θα έπρεπε να θρηνούμε θύματα σε ημερήσια βάση, αφού πολλοί είναι αυτοί που παραβιάζουν τα φανάρια, που είναι πέριξ της εκκλησίας.
Τέλος Ιουλίου, και ενώ η κίνηση στους δρόμους της πόλης είναι πολύ μειωμένη, μετρήσαμε εντός 15 λεπτών, 8 παραβιάσεις φαναριών και 2 παράνομες αναστροφές.
Όπως όμως μας διαβεβαίωσαν και μόνιμοι κάτοικοι της περιοχής, η ίδια κατάσταση ισχύει και τον χειμώνα και τότε, αν και ο κίνδυνος είναι πολλαπλάσιος και παρ’ όλα αυτά, η αδιαφορία των οδηγών για τα φανάρια μεγαλύτερη.
Το ακόμη πιο τραγικό είναι οτι οι παραβιάσεις δεν γίνονται στο φανάρι που οδηγεί κατ’ ευθείαν στον κόμβο «Πλατανάκι», που είναι λιγότερο «ακίνδυνη», αλλά οι περισσότεροι παραβιάζουν το φανάρι που οδηγεί στην οδό Αγ. Βαρβάρας, η οποία καταλήγει στον κυκλικό κόμβο, τέρμα της οδού Κατράκη με την συμβολή της με την οδό Γουρίτσας, με αποτέλεσμα να έρχονται ενώπιος ενωπίων με τα αυτοκίνητα, τα οποία ξεκινάνε κανονικά με πράσινο φανάρι.
Η ίδια κατάσταση βέβαια συμβαίνει και στο φανάρι στο οποίο συναντούν οι οδηγοί ερχόμενοι από τα Κοκκινοπήλια και την Καμαρούλα. Το συγκεκριμένο φανάρι βέβαια δεν φαίνεται καλά, ενώ η ρύθμισή του και η ρύθμιση του φαναριού απ όπου οδηγεί στην περιμετρική οδό από τον κόμβο «Πλατανάκι» είναι ταυτόχρονη, με αποτέλεσμα όλα τα αυτοκίνητα και από τις δύο κατευθύνσεις διασταυρώνονται, συνεπώς η ύπαρξη των δύο αυτών φαναριών ακυρώνεται στην πράξη.
Πέρα όμως από τις λανθασμένες ρυθμίσεις προέχει η κακή οδηγική νοοτροπία που υπάρχει, καθώς στον κόμβο των φαναριών στην οδό Θεστιέων και Αγ. Βαρβάρας οι παραβιάσεις των φαναριών γίνεται συστηματικά.
Σκοπός δεν είναι μόνο να επιβληθούν τσουχτερά πρόστιμα σε όσους δεν πειθαρχούν και δεν υπολογίζουν την ασφάλεια των άλλων οδηγών, αλλά να αλλάξει η οδηγική συμπεριφορά των οδηγών, κάτι που απαιτεί χρόνο και φυσικά δουλειά, τόσο από ινστιτούτα οδηγικής συμπεριφοράς, όσο και από την αστυνομία.
Κων/νος Χονδρός
EΦΗΜΕΡΙΔΑ ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ