Με έργα χαρακτικής του κορυφαίου χαράκτη Παναγιώτη Τέτση άνοιξε σήμερα τις πύλες της η Δημοτική Πινακοθήκη Αγρινίου. Ένα στολίδι που έρχεται να ενισχύσει το πολιτισμικό της κομμάτι της πόλης και στεγάζεται στο χώρο που κάποτε αποτελούσε το σπίτι το εκάστοτε διευθυντή της Τράπεζας της Ελλάδος και αποτελεί ενιαίο με αυτή κτήριο. «Εδώ, σε αυτό το κτήριο που κάποτε χτυπούσε η καρδιά της οικονομίας της πόλης, από εδώ και στο εξής θα χτυπά η καρδιά του πολιτισμού», ανέφερε χαρακτηριστικά στον δικό του χαιρετισμό ο δήμαρχος Π. Μοσχολιός.
Δεκάδες δημότες επισκέφθηκαν την πινακοθήκη και θαύμασαν τα σπουδαία έργα του Π. Τέτση, που προβάλλονται σήμερα για πρώτη φορά και ανήκουν στη συλλογή του Μορφωτικού Ιδρύματος Εθνικής Τράπεζας. Τα έργα, που καλύπτουν χρονολογικό φάσμα δημιουργίας 20 ετών, από την πρώτη καλλιτεχνική περίοδο έως τη δεκαετία του ’80, δίνοντας έτσι στο θεατή μια ολοκληρωμένη εικόνα για το χαρακτικό έργο του Παναγιώτη Τέτση, θα παραμείνουν στην πινακοθήκη μέχρι τις 2 Φεβρουαρίου 2014 και η έκθεση θα λειτουργεί : Τρίτη έως Σάββατο 10:00-13:00 & 18:00-20:30, Κυριακή 10:00-13:00 (Δευτέρα κλειστά), με ελεύθερη είσοδο για το κοινό.
Τον αγιασμό ευλόγησε ο Μητροπολίτης Αιτωλίας και Ακαρνανίας κ.κ Κοσμάς, ενώ στη συνέχεια τον λόγο πήρε ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Εικαστικού Εργαστηρίου του δήμου ,κ. Γαρουφαλής ο οποίος μεταξύ άλλων ανέφερε: «Η δημοτική πινακοθήκη είναι αποτέλεσμα δύο συνιστωσών: της τρέλας και της υπέρβασης. Ο ρόλος της είναι παιδευτικός. Η σημερινή έκθεση, εκτός της εικαστικής απόλαυσης εμπεριέχει ένα διδακτικό μήνυμα. Στα έργα που θα δείτε αποτυπώνεται ο μακροχρόνιος αγώνας του Παναγιώτη Τέτση κόντρα στη λογική που μας έφερε ως εδώ και μας διδάσκει μέσω της έκθεσης αυτής την «άσκηση λιτότητας», όπως και ο ίδιος ο καλλιτέχνης αναφέρει».
Ο δήμαρχος Αγρινίου στη συνέχεια, αφού ευχαρίστησε όλους αυτούς που εργάστηκαν για να παραδοθεί η πινακοθήκη, δεν έκρυψε τη χαρά του που από την πρώτη κιόλας μέρα δεκάδες νέοι άνθρωποι έσπευσαν για να δουν από κοντά το νέο πολιτιστικό απόκτημα και να θαυμάσουν τα έργα. «Ο πολιτισμός είναι ζωή για ένα κράτος, γιατί ένα κράτος χωρίς πολιτισμό δεν έχει μέλλον .Δεσμευτήκαμε ότι δεν θα στερήσουμε από την πόλη παρά τη μεγάλη οικονομική κρίση που μαστίζει τη χώρα και τους δήμους, ούτε μία δομή από αυτές που δικαιούται».
Τη σημασία του να διαθέτει ένας δήμος τη δική του πινακοθήκη τόνισε και ο κ. Διονύσης Καψάλης, διευθυντή του ΜΙΕΤ στη σύντομη ομιλία του, χαρακτηρίζοντας τις τέχνες «μορφή αλληλεγγύης μεταξύ των ανθρώπων».
Τελευταίος πήρε τον λόγο κ. Π.Τέτσης ευχόμενος ο κόσμος της πόλης να αγκαλιάσει τη Δημοτική Πινακοθήκη όπως της αξίζει και δηλώνοντας συγκινημένος που ένας τέτοιος χώρος εγκαινιάζεται με δικά του χαρακτικά έργα.
Κατά τη διάρκεια της τελετής των εγκαινίων μέλη της κίνησης ενάντια στην ανάπλαση του δημοτικού πάρκου πραγματοποίησαν διαμαρτυρία έξω από την πινακοθήκη.
Στα εγκαίνια και Φοιτητές του Τμήματος Διαχείρισης Πολιτισμικού Περιβάλλοντος και Νέων Τεχνολογιών
Φοιτητές του Τμήματος Διαχείρισης Πολιτισμικού Περιβάλλοντος και Νέων Τεχνολογιών του Πανεπιστημίου Πατρών βρέθηκαν στα εγκαίνια της Δημοτικής Πινακοθήκης Αγρινίου στα πλαίσια της εκπαιδευτικής τους διαδικασίας, συνοδευόμενοι από την Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Ιστορίας της Αρχιτεκτονικής κ. Δώρα Μονιούδη-Γαβαλά. η οποία σχολίασε για το γεγονός τα εξής: «Με τα εγκαίνια της Δημοτικής Πινακοθήκης Αγρινίου γίνεται επανάχρηση με τον καλύτερο τρόπο της άλλοτε κατοικίας του Διευθυντή του τοπικού υποκαταστήματος της Τράπεζας της Ελλάδος. Το κτήριο είναι προπολεμικό, έργο της Υπηρεσίας Κτηριακών Μελετών της Τράπεζας της Ελλάδος, υπό τον διακεκριμένο αρχιτέκτονα Ν. Ζουμπουλίδη. Αποτελεί δείγμα του ελληνικού μοντερνισμού και ένα από τα ελάχιστα ανεξάρτητα κτήρια κατοικίας Διευθυντή της Τράπεζας. Τύχη αγαθή έφερε τη χρονική σύμπτωση του μαθήματος Ιστορίας της Αρχιτεκτονικής για τον μοντερνισμό με τα εγκαίνια λειτουργίας του κτηρίου ως Δημοτικής Πινακοθήκης.
Η έκθεση των έργων του διακεκριμένου καλλιτέχνη, πανεπιστημιακού δασκάλου και ακαδημαϊκού Παναγιώτη Τέτση από τη Συλλογή του Μορφωτικού Ιδρύματος της Εθνικής Τράπεζας αποτελεί ιδιαίτερης αξίας πολιτιστικό γεγονός. Τη διαχείριση του πολιτισμικού περιβάλλοντος και τις νέες τεχνολογίες, επιστήμες αιχμής στη σύγχρονη ελληνική πραγματικότητα, θεραπεύει το συγκεκριμένο Τμήμα».
5 Σχόλια
ΕΛΕΟΣ ΠΙΑ ΚΑΙ ΑΥΤΗ Η ΚΙΝΗΣΗ ΠΟΥ ΤΟΣΟ ΑΝΑΓΚΗ ΕΧΕΙ Ο ΤΟΠΟΣ ΑΠΟ ΤΗ ΜΕΤΡΙΟΤΗΤΑ. Ο ΧΩΡΟΣ ΠΕΡΝΑ ΑΠΑΡΑΤΗΡΗΤΟΣ.ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΑΝΑΔΕΙΞΗ ΤΗΣ ΑΙΘΟΥΣΑΣ. Ο ΠΕΡΑΣΤΙΚΟΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΑ ΚΑΙ ΑΠΟ ΕΔΩ ΝΑ ΞΕΡΕΙ ΤΙ ΚΑΙ ΠΩΣ,ΠΩΣ ΘΑ ΠΡΟΟΣΕΞΕΙ ΤΗΝ ΜΙΖΕΡΗ, ΚΑΙ ΜΗΝ ΚΑΝΕΙ ΛΟΓΟ ΚΑΝΕΝΑΣ ΓΙΑ ΛΙΤΗ ΑΙΣΘΗΤΙΚΗ,ΠΡΟΣΟΨΗ ΤΗΣ ΑΙΘΟΥΣΑΣ.
Ολη η έκθεση ήταν αντίγραφα. Κανένα μα κανένα πρωτότυπο ΄εργο. Μιά μονοτονία. Καμμιά σχέση με την έκθεση Μποκώρου, με πρωτότυπα έργα στη παλιά αποθήκη Παπαστράτου πρίν κάποια χρόνια. Και για τα πρόσωπα, επίσης μια μονοτονία .Όλο ίδια και τα ίδια. Καταλάβατε τι εννοώ
ΓΚΡΙΝΙΑ ΚΑΙ ΑΓΡΙΝΙΟ ΠΑΝΕ ΜΑΖΙ
ΖΗΤΩ ΟΙ ΚΑΝΑΠΕΔΑΚΙΔΕΣ ΠΟΥ ΤΑ ΘΛΕΟΥΝ ΟΛΑ ΕΤΟΙΜΑ ΟΛΑ ΤΕΛΕΙΑ ΟΛΑ ΤΩΡΑ…
ΑΛΛΑ ΜΕ ΤΗΝ ΠΡΩΤΗ ΕΥΚΑΙΡΙΑ ΘΑ ΠΑΡΚΑΡΟΥΝ ΜΠΡΟΣΤΑ ΑΠΟ ΡΑΜΠΑ ΑΝΑΠΗΡΩΝ, ΘΑ ΠΕΤΑΞΟΥΝ ΣΚΟΥΠΙΔΙΑ ΚΑΤΩ, ΘΑ ΣΟΥ ΠΑΡΟΥΝ ΤΗΝ ΣΕΙΡΑ ΣΤΗΝ ΟΥΡΑ…
Γ…ώ τη μιζέρια μας ρε πατριωτάκια. Πιάσαμε πάτο κι ακόμα είμαστε ξερόλες προπονητές από την εξέδρα. ΠΑΝΕ-6 στέκεσαι στο έξω και όχι στο μέσα, στο περιτύλιγμα κι όχι στο περιεχόμενο, στους τύπους κι όχι στην ουσία. Σου δείχνουν το φεγγάρι και συ κοιτάς το δάχτυλο. Αν και συμφωνώ ότι μπορεί να περνάει απαρατήρητο το κτίριο θα με ενοχλούσε σήμερα να το φτιάχναν χλιδάτο. Ένα πράγμα είναι σίγουρο, είτε βάλουν είτε όχι ταμπέλα στην εθνική, όποιος θέλει να το βρει θα το βρει φίλε μου, με το ζόρι δεν γίνονται αυτά.
Μάλλον τα σχόλια κάποιων είναι σκέτη μιζέρια και γκρίνια, και όχι η Δημοτική Πινακοθήκη Αγρινίου. Που αν θέλουμε αληθινά να πάει καλά υπάρχουν τρόποι να βοηθήσουμε.
Συμφωνείς Καρφί;