Αποδεικνύεται τελικά,όχι μόνο από τα όσα έλαβαν χώρα στο Παναιτώλιο τις δυο τελευταίες μέρες, ότι υπάρχει ζήτημα με τη συμβίωση στον αστικό ιστό πόλεων μεταξύ τσιγγάνων πολιτών και μη-τσιγγάνων πολιτών. Η ονοματοδοσία και η πολιτικά ορθή διατύπωση περί Ρομ πληθυσμού και Ρομά πολιτών(έννοιες που θυμίζουν το Βυζάντιο, υπό την έννοια ότι οι ίδιοι οι “Βυζαντινοί” ποτέ δεν προσδιόρισαν με αυτό τον όρο ο ένας τον άλλο),ή η τύπου ελεημοσύνης προσέγγιση των προβλημάτων και των ιδιαιτεροτήτων τους, δεν έπιασαν ποτέ τόπο. Τα κοινωνικά χαρακτηριστικά τους είτε ιδώθηκαν με τα γυαλιά ενός ισοπεδωτικού αντιρατσισμού είτε με την κακία κάποιων που νόμισαν ότι θα εφαρμόσουν ένα “εθνικό σχέδιο” και το πρόβλημα θα εξαφανιζόταν. Το “πρόβλημα” όμως αφορά ανθρώπους και μάλιστα συντριπτικά νέους ανθρώπους με ρυθμό γεννήσεων τριπλάσιο από εκείνο των μη-τσιγγάνων Ελλήνων.
Καλό είναι να θυμόμαστε κάποια πράγματα που ίσως νας βοηθήσουν να ασχοληθούμε σοβαρά με το τεράστιο αυτό θέμα:
α.Οι τσιγγάνικοι πληθυσμοί έγινε προσπάθεια να “ενταχθούν” στις πόλεις και το μόνο που κατορθώθηκε ήταν κάποιοι επιτήδειοι να γίνουν μεσάζοντες και να βοηθήσουν κάποιους φυλάρχους να σφετεριστούν χρήματα-κάπου στη μέση-και της Ε.Ε. και του Ελληνικού κράτους.
β.Πολλοί μη-τσιγγάνοι Έλληνες έχουν την αίσθηση ότι μπορούν να πουλάνε γη σε τσιγγάνους όταν οι αγελάδες είναι παχιές και οι τελευταίοι να αγοράζουν, είτε με επιδοτήσεις, είτε με μαύρο χρήμα αυτή τη γη. Το αποτέλεσμα είναι οι δεύτεροι να μην έχουν κάνει καμιά σύμβαση ένταξης εκεί που πάνε και οι πρώτοι μόλις πάψει η ψεύτικη ευημερία να αξιώνουν την εκρίζωση πολύτεκνων οικογενειών.
γ.Τα τελευταία χρόνια το πρόβλημα δεν είναι ποιος αυτοπροσδιορίζεται Ρομά, τσιγγάνος ή κάτι υποτιμητικό αλλά ότι υπάρχουν απροσδιόριστοι πληθυσμοί από Αλβανία, ΠΓΔΜ, Βουλγαρία, Κοσσυφοπέδιο, Μαυροβούνιο, Ρουμανία που πιέζουν εθνολογικά, πληθυσμιακά, πολιτισμικά και σε επίπεδο πόρων τους γηγενείς πληθυσμούς τσιγγάνων(σε περιπτώσεις σαν του Βοτανικού ή των Άνω Λιοσίων οι Έλληνες τσιγγάνοι ουσιαστικά δουλευουν για μαφίες πολυεθνικές)..
δ.Ανάμεσα στα φοκλόρ και γοητευτικά ήθη και έθιμα της εν λόγω κοινότητας υπάρχουν και κάποια που χρειάζεται να αντιμετωπιστούν ή που θα αντιμετωπιζόταν σε οποιοδήποτε σοβαρό κράτος: όπως ο γάμος στα 12 ή 13 χρόνια,ο βιασμός για τεκνοποιία, η ύπαρξη ενός δικού τους πολιτικού συστήματος με επικεφαλής τοπάρχες που οδηγούν σε περιφερειακούς Βασιλείς και οι οποίοι κάνουν τα διάφορα deal με τον πολιτικό κόσμο της χώρας και όλες τις διεφθαρμένες βαθμίδες κάθε είδους εξουσίας.Ακόμη συνήθειες όπως η ενθυλάκωση επιδομάτων για τις γεννήσεις(ανύπαντρες μητέρες κλπ)και στη συνέχεια η…τάση τα παιδιά αντί να πηγαίνουν στο σχολείο,να φεύγουν για μεροκάματο το πρωί με πολλές μορφές όπως η επαιτεία,η σεξουαλική έκδοση(συνηθέσταστη σε συγκεκριμένη μικρή πλατεία του Αγρινίου)ή οι μικροκλοπές.
ε.Το εμπόριο που διεξάγουν είναι ο καθρέφτης της απροθυμίας ενός κράτους για ειλικρινή φορολογία και η σαφής προτίμηση στην πριμοδότηση του παρεμπορίου για να κονομάνε κάποιοι μεσάζοντες,μαφιόζοι, ή/και φορείς συνδικαλιστικής και “περιοχικής” εξουσίας.
στ.Οι αριθμοί είναι αμείλικτοι.Η χώρα με το σοβαρότερο δημογραφικό πρόβλημα παγκοσμίως ανακάλυψε τι συμβαίνει τώρα που έπαψαν τα δανεικά και η ευμάρεια των τραπεζιτών.Ξαφνικά δίκαιοι και άδικοι διαπίστωσαν ότι γηρασμένες περιοχές πρέπει να φιλοξενήσουν νέους ανθρώπους με τα παιδιά τους χωρίς καμιά υποδομή.
ζ.Παρουσιάστηκε, όπως σε όλα τα εληνικά θέματα, ένας γελοίος και επικίνδυνος μανιχαϊσμός.Από τη μία οι λογικές των πογκρόμ και η φημολογία ότι καλείς κάποιους και λύνεις το πρόβλημά σου. Και από την άλλη μια απίστευτη ρητορική που μπορεί να δικαιολογήσει τα πάντα στον αδύναμο, αλλά ούτε λαμβάνει υπόψιν πόσοι γίνονται αδύναμοι κάθε μέρα από όλες τις κοινότητες, ούτε ενδιαφέρεται να καταλάβει πως εκείνοι που πιέζονται είναι όσοι αναγκάζονται να συμβίώσουν σε αβίωτες συνθήκες.
η)Συνεχώς γίνονται απαιτητοί κατασταλτικοί μηχανισμοί από ανθρώπους που γειτνιάζουν με τις τσιγγάνικες κοινότητες από οικογενειάρχες (αλλά και κακοπροαίρετους) και συνεχώς αποδεικνύεται πως ότι και να κάνει η αστυνομία κάποιοι πάντα θα διαφωνούν από ιδεολογία μέχρι το θέμα να φτάσει στην πόρτα τους ή να αναγκαστούν να συμβιώσουν εκείνοι με κάποιον που δεν ξέρει ή δεν θέλει να ενταχτεί στην κοινωνία.Σαν αποτέλεσμα έχουμε να απαιτείται μια άλλη δικαιοσύνη που θα λάβει όλα τα παραπάνω υπόψιν, πράγμα αδύνατο.
Δυστυχώς όλα τα παραπάνω κακοφόρμισαν όπως κάθε σοβαρό ζήτημα που έμπαινε κάτω από το χαλί επειδή όλοι ζούσαν πάνω από τις δυνατότητές τους μια ζωή σχεδόν ανέμελη. Πέρα από τα ιδεολογήματα και από τις βεβαιότητες που δεν υπάρχουν, προτάσεις του γράφοντος είναι:
α) Άμεσα να υπάρξει ποσόστωση δημοσίων λειτουργών, αστυνομικών,δασκάλων,δικαστών από την τσιγγάνικη κοινότητα. Για παράδειγμα στο Αγρίνιο υπάρχει ένα 10% τσιγγάνικου πληθυσμού; Το 10% ΟΛΩΝ των επαγγελμάτων που έχουν να κάνουν με διακοινοτικές σχέσεις να προέρχεται από κει και όχι μόνο οι υπηρεσίες καθαριότητας. Παράλληλα να ανατεθεί στους τσιγγάνους η προώθηση των παιδιών που έχουν τη δυνατότητα στις ανώτερες βαθμίδες εκπαίδευσης για να παραχθούν σε βάθος δεκαετίας γιατροί,δικηγόροι,νηχανικοί, γεωπόνοι από την κοινότητα.
β)Άμεσα να υπάρξουν ενισχύσεις για επιλογές στον αθλητισμό από παιδιά που δεν πολυπάνε σχολείο ώστε να βρεθεί άλλος τρόπος να φοιτήσουν π.χ. στο ποδόσφαιρο με κρατικά έξοδα.
γ)Άμεσα να αρχίσει μια απογραφή πληθυσμού ώστε να διαπιστωθεί πόσοι είναι οι γηγενείς τσιγγάνοι και πόσοι προέρχονται από χώρες της Ε.Ε.Οι υπόλοιποι να θεωρηθεί ότι έχουν εκδιωχθεί για ρατσιστικούς λόγους από τις χώρες τους και να αποδωθούν ευθύνες. Όσοι δηλώσουν πρόσφυγες να τους δοθεί άσυλο, όσοι όχι να επαναπατριστούν. Στη διαδικασία μπορεί να βοηθήσει μόνο η κοινότητα των Ελλήνωνν τσιγγάνων.
γ)’Αμεσα να αυστηροποιηθεί το νομικό πλαίσιο για τους γονείς που δεν στέλνουν τα παιδιά τους σχολείο(όχι μόνο οι τσιγγάνοι)και πολύ περισσότερο για όσους αποκομίζουν έσοδα από τα παιδιά τους(σ.σ. παιδιά είναι και οι 17χρονοι…)
δ)Άμεσα να ξεκινήσουν προγράμματα αληθινής βοήθειας και όχι ελεημοσύνης.Προγράμματα κατοικιών που θα εγκρίνουν οι ίδιοι οι τσιγγάνοι και όχι δοτές κατασκευές που ξηλώνονται και πουλιούνται μέχρι και τα κασώματα.Εννοείται ότι αυτό απαιτεί μια μακρά διαδικασία διαλόγου.
ε)Άμεσα δημιουργία πολιτικού φορέα για εκπροσώπηση στη βουλή ακόμη και με κριτήριο το εθνικό-μακριά από την αγκαλιά των υπαρχόντων σχηματισμών-ώστε να κοπεί ο ομφάλιος λώρος με τους μηχανισμούς εκμετάλλευσης των ψήφων και της επιρροής της συγκεκριμένης κοινότητας.
και στ) Άμεσα η εύρεση κάποιου προνομιακού πεδίου εργασίας είτε στο εμπόριο είτε σε άλλο κλάδο με ταυτόχρονη ανάληψη ευθυνών ΟΧΙ απέναντι στο κράτος αλλά απέναντι στην κοινότητά τους.Παράδειγμα μπορεί να αποτελέσει ότι έγινε στην Αμερική μετά την εγκληματική πολιτική ενάντια στους αυτόχθονες Ινδιάνους.Σε περιοχές με συμπαγείς πληθυσμούς τους δόθηκαν τμήματα του εμπορίου, της γεωργίας και αποκλειστικές δραστηριότητες όπως τα καζίνα, τα πάρκα ή η φύλαξη προστατευόμενων περιοχών.
Τα παραπάνω είναι σκέψεις κα προτάσεις.Ο γράφων, όπως έχει εξηγήσει εξαιτίας θέματος αρχής,δεν διατηρεί λογαρισμό σε ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης άρα τυχόν διαφωνίες που χρήζουν απάντησης θα απαντηθούν κάτω από το κείμενο αφού συγκεντρωθούν.Η διαχείριση δεν κόβει μηνύματα πλην κακόβουλων και υβριστικών.Το θέμα είναι τεράστιο και οι απλουστευτικές θέσεις δεν μπορεί να σταθούν.
Γ.Σ.
@Jhon Roma Ναι κάνεις μεγάλο λάθος και αν δεν είναι λάθος είναι μεγάλη προσβολή.Το τσουβάλιασμα δεν πιστεύω να το είδες πουθενά μέσα σε 1500 λέξεις ε;
@Ζωή και Ελευθερία. Υποδείξεις από κάποιον που έχει για ταπετσαρία ένα μνημείο όπου εκτός από αυτούς που του είπαν σκοτώθηκαν και 12χρονα παιδιά δεν δέχομαι.Σφετερίζεσαι την δημοκρατικότητα του site γράφοντας για το πόσο μισείς όποιον δεν σου μοιάζει και ξέρεις πως το λένε αυτό.και έχεις μεγάλη διάθεση να γράφεις κάτω από τα δικά μου άρθρα για κάποιον λόγο.Το τι θα πάρω εγώ είναι δικό μου θέμα και παρότι για πολλοστή φορά απειλείς δεν θα με κάνεις αυτό που εύχεσαι να ήσουν.Λέξη “επειγόντος” δεν υπάρχει.Δεν διάβασες λέξη από όσα γράφτηκαν αλλά κάποιος,κάτι,κάπου σου είπε.Θα προσπαθήσω να πείσω το site να μην κόψουν τα δικά σου ακόμη και αν είναι υβριστικά. Εγώ γράφω με το όνομά μου και ζω από αυτή τη δουλειά που αποφέρει οριακά τα βασικά αν έχεις οικογένεια.Δεν έχω πρόβλημα με λογαριασμούς στα social media. Δεν τσακώνομαι μαζί τους.
@Jhon Roma Σου απαντάω εκ νέου γιατί έχω την αίσθηση ότι έχει μια σημασία καθώς και για την περίπτωση να ανήκεις στην κοινότητα που δηλώνει το δεύτερο μέρος του nickname σου.Δεν ξέρω για ποιο κόμμα εννοείς ότι είμαι, έχω ψηφίσει τρία κόμματα στα χρόνια μου και κάρτα μέλους δεν είχα ποτέ(εκτός από ένα μήνα στη μαθητική νεολαία του ΚΚΕ που εγκατέλειψα άμεσα όταν με πήγαν για καθοδήγηση),αντίθετα λίγο ως πολύ όλα τα κόμματα δεν με πολυσυμπαθούν.Το άρθρο που αναφέρεις λέει ακριβώς το αντίθετο από αυτό που λες, δεν ξέρω αν το έχεις διαβάσει.Την πρέζα την ξέρω καλά, όποιος και ποιος την πουλάει,έχω χάσει ι εγώ φίλους.Τέλος για την εφημερίδα που αναφέρεις πρέπει να σου πω ότι είναι το πόνημα του ιδιοκτήτη της και ενός ακόμη δημοσιογράφου.Δεν είναι υποχρεωμένος ο δημοσιογράφος να συμφωνεί με τη ρότα του μέσου που δουλεύει αν δεν υπάρχουν παρεμβάσεις στο έργο του.Και σε μένα έχει δοθεί εκεί απόλυτη ελευθερία να γράφω ότι θέλω, τέτοια που σε μέσα πολύ πιο “αριστερά” δεν υπάρχει ούτε κατά διάνοια.
Επίλογος: Για τον συμπολίτη που δεν έχει δει τα άρθρα που λέει να του πω ότι το κατά δύναμιν κάνουμε.Υπάρχουν κάποιοι που έχουν βρει τέτοια άρθρα στην πορεία του γράφοντος που δεν ξεκινά στο agrinionews.gr.Χαίρομαι που όπως μαθαίνω οι προτάσεις και οι διαπιστώσεις του άρθρου δεν άρεσαν καθόλου και σε ακραίους δεξιούς εξίσου.Επίσης δεν μου κάνει εντύπωση που δεν είδα σχόλια στο άλλο άρθρο που γράφτηκε μετά και αναφέρει πως είναι τώρα η κατάσταση…Για εκείνον που μιλάει για τον εαυτό του στον πληθυντικό και λέει ότι…ξέρουν τι μπασκίνας είναι ο γράφων να του πω ότι περιέργως εκείνος μοιάζει πιο πολύ με μπασκίνα από μένα.Αλλά είπαμε έτσι είναι η δημοκρατία και ειδικά η δημοκρατία των βάσεων δεδομένων που λέγονται social media.Εμένα πάντως δεν θα με κάνει κανείς να απαγορεύσω τίποτε.Και οι μπασκίνες έχουν δικαίωμα στη ζωή.