«Και μεις πρέπει να βοηθηθούμε» δήλωσε ο πρόεδρος των ιδιοκτητών ταξί
Στο σημερινό Δημοτικό Συμβούλιο του δήμου πάντως αρχικά είχαμε μάλλον κοινής αποδοχής θέματα, όχι όμως λιγότερο σημαντικά. Στην ημερήσια διάταξη υπήρξε η πρόταση για ένταξη μέχρι τις αρχές του Οκτώβρη στο ΕΣΠΑ ενός σημαντικού έργου που είναι τα αντιπλημμυρικά έργα στην Ποταμούλα, όπου θυμίζουμε πριν λίγα χρόνια είχαμε ακόμη και θύματα. Το θέμα πέρασε ομόφωνα ενώ ακολούθησε και ανάλογο θέμα για αποδέσμευση του Γυμνασίου της Γαβαλούς που έχει κολλήσει από τη δημοπρασία του, ώστε να ενταχθεί επίσης στο ΕΣΠΑ. Αυτό το θέμα πέρασε με τις ψήφους της πλειοψηφίας συν τρεις από την μείζονα αντιπολίτευση, ενώ το υπόλοιπο Δ.Σ. διαφώνησε γιατί πρόκειται όπως ειπώθηκε για νέα αναμόρφωση και παρέκκλιση από τον προϋπολογισμό.
Πριν από τα κυρίως θέματα είχε συζητηθεί εκείνο της συμμετοχής του δήμου με χίλια ευρώ σε πρόγραμμα του υπουργείου Πολιτισμού ώστε να πηγαίνουν οι μαθητές να ξεναγούνται στον αρχαιολογικό χώρο της Στράτου. Στο θέμα αυτό διαφώνησε η ελάσσων αντιπολίτευση που χαρακτήρισε το όλο θέμα αποσπασματικό που δεν λύνει την ένδεια στον πολιτισμό, όπως υποστήριξε.
Παράλληλα στην αρχή του Δ.Σ. υπήρξε ερώτημα από τον κ. Καζαντή ως εκπρόσωπο της παράταξής του για αλλαγή στη πολιτική του δήμου απέναντι στους δημότες που δεν έχουν να πληρώσουν υποχρεώσεις όπως το νερό. Ο δήμαρχος κ. Μοσχολιός απάντησε ότι στο Αγρίνιο δεν γίνονται κατασχέσεις για χρέη παρά μόνο εικονικές για να είναι ταμειακά εντάξει οι υπηρεσίες ενώ υπενθύμισε τα σημεία της κοινωνικής πολιτικής που κρατά η πόλη σε δύσκολους καιρούς(παιδικοί σταθμοί, ΚΑΠΗ κα). Παράλληλα δήλωσε ότι ο νόμος έχει συγκεκριμένο πλαίσιο για κοινωνική πολιτική και ο λόγος είναι ότι το ίδιο το κράτος δεν μπορεί να πει ξεκάθαρα στους δήμους ποιος πολίτης είναι αληθινά φτωχός και ποιος είναι άνεργος χωρίς εισόδημα, λόγω έλλειψης αξιοπιστίας των ελέγχων του.
Δυο ψηφοφορίες, μένει η παλιά τιμή!
Στο θέμα της συγκοινωνίας όμως μέχρι να ψηφιστεί υπήρξαν ποικίλες ενστάσεις και αντιδράσεις. Αυτό έφερε και δύο διαφορετικές ψηφοφορίες μια για το αν πρέπει να συνεχιστεί η επιδότηση όπου όλοι ψήφισαν «ναι» και μια για ανέβασμα της τιμής κατά 20 λεπτά που πέρασε κατά πλειοψηφία! Τι ακριβώς θα ίσχυε τη στιγμή που σχεδόν κανένας δεν ήξερε αν ψηφίζει για αναμόρφωση της τιμής η επαναβεβαίωση της συμμετοχής του δήμου; Ο δήμαρχος αρχικά το άφησε ανοιχτό καθώς είπε ότι «εγώ είμαι υπέρ σε ότι προκρίνει το σώμα» αλλά ξεκαθάρισε προς την αντιπολίτευση ότι πρέπει να αποφασίσει τι θέλει! Γι’ αυτό και μετά τη επίσημη ψηφοφορία που περιλάμβανε αύξηση τιμής ήρθε και η δεύτερη, σχεδόν εκτός διαδικασίας, που έφερε το ομόφωνο «ναι».
Παράλληλα δήλωσε ότι «μπορούμε να εγκαταλείψουμε το πρόγραμμα και να διαθέσουμε τα χρήματα αλλού(σημ: υπήρξε πρόταση να χρησιμοποιηθούν τα χρήματα σε συσσίτια…) αλλά θα στερήσουμε τη συμμετοχή μας από μια υπηρεσία που απευθύνεται στις λαϊκές τάξεις και εξυπηρετεί φτωχό κόσμο ενώ αποφορτίζει και το κέντρο». «Περίπου 1600 πολίτες κατά μέσο όρο κάθε μέρα χρησιμοποιούν τις γραμμές Μ1 και Μ2» ανέφερε «και πρέπει μετά, στη σημερινή συγκυρία, να απολογηθούμε για την αλλαγή της στάσης μας».
Τον τόνο έδωσε και η παρουσία του προέδρου του τοπικού ραδιο-ταξί κ. Μωσαΐτη ο οποίος δήλωσε ότι ο κλάδος έχει πληγεί βαθιά από την πολιτική του δήμου να βοηθά μόνο το αστικό ΚΤΕΛ, ειδικά μετά και τις τελευταίες εξελίξεις στο επάγγελμα. «Είμαστε εκατοντάδες οικογένειες και πληττόμαστε βάναυσα και για το λόγο αυτό θέλουμε και μεις της βοήθεια του δήμου» τόνισε.
Με την άποψή του συντάχτηκαν και πολλοί δημοτικοί σύμβουλοι όπως ο κ. Καζαντζής που δήλωσε ότι «τελικά το αστικό ΚΤΕΛ χρειάζεται το δήμο και όχι το αντίστροφο», ή ο κ. Δήμας από τη Λαϊκή Συσπείρωση που δήλωσε ότι «πλήττονται επαγγελματίες που με το μόχθο τους βγάζουν ένα μεροκάματο».
Γενικά έγινε πολύ συζήτηση για το γεγονός ότι προβλέπεται συμμετοχή του δήμου όπως μέχρι σήμερα αλλά η τιμή πρόκειται να ανέβει από 0,60 σε 0,80 λεπτά. Παράλληλα υπήρξαν και παρεμβάσεις που έκαναν λόγο για μη σωστή επόπτευση των δρομολογίων που το καλοκαίρι είχαν αραιώσει και μη σύνδεσή τους με τα δρομολόγια της περιφέρειας και των συνενούμενων δήμων. Ακόμη από την Πανδημοτική Πρωτοβουλία παρουσιάστηκε έγγραφο σύμφωνα με το οποίο τα περίπου 112.000 ευρώ που απαιτούνται για να επιδοτηθούν τα δύο δρομολόγια στο Αγρίνιο παίρνονται από κωδικό που στον προϋπολογισμό ανήκαν στον πρώην δήμο Θεστιέων.
Τελικά σύμφωνα με πληροφορίες του agrinionews.gr το όλο ζήτημα καταλήγει σε παραμονή στο επιδοτούμενο εισιτήριο αλλά στην τιμή του 0,60, κάτι που όμως θα επιβαρύνει τον προϋπολογισμό του δήμου καθώς θα κληθεί να πληρώσει μεγαλύτερη συμμετοχή για να ενεργοποιηθεί η συμφωνία με το αστικό ΚΤΕΛ. Και αυτό σημαίνει αναζήτηση χρημάτων από κάποια άλλη παροχή…