Την Πέμπτη 19/9 στην Πάργα πραγματοποιήθηκε σύσκεψη των Επιμελητηρίων Λευκάδας, Θεσπρωτίας και Πρέβεζας, από κοινού με φορείς και εκπροσώπους δήμων και με θέμα τις προσπάθειες για τόνωση της κίνησης στο αεροδρόμιο του Ακτίου.
Πρόκειται για μια πρωτοβουλία που έχει αρχίσει εδώ και 9 μήνες σχεδόν και για την 3η ανάλογη συνάντηση. Στις δύο πρώτες τουλάχιστον συναντήσεις είχε δώσει το «παρών» και το Επιμελητήριο Αιτωλοακαρνανίας, ενώ χτες από το νομό μας στη συνάντηση ήταν και ο δήμαρχος Ακτίου-Βόνιτσας. Σύμφωνα με πληροφορίες το Επιμελητήριο Αιτωλοακαρνανίας στην πορεία έχει εξηγήσει δια του προέδρου του ότι πρόκειται για μια υπόθεση με καλές προθέσεις, αλλά που απαιτεί χρήματα που δεν υπάρχουν και είναι αδύνατον να βρεθούν στη παρούσα περίπτωση.
Σύμφωνα με τον κ. Σωτήρη Σκιαδαρέση πάντως, πρόεδρο του Επιμελητηρίου Λευκάδας που είχε και την πρώτη πρωτοβουλία για το θέμα υπάρχει κάποια ρήξη. «Με τον πρόεδρο του Επιμελητηρίου Αιτωλοακαρνανίας έχουμε πολύ καλή σχέση», αναφέρει ο κ.Σκιαδαρέσης και εξηγεί: «Με βοηθά ως παλιός πρόεδρος. Απλά τα συγκεκριμένο θέμα το βλέπουμε κάπως διαφορετικά. Ο κ.Τσιχριτζής έχει τις επιφυλάξεις του για το εγχείρημα. Εγώ πιστεύω ότι επειδή οι δήμοι και οι Περιφέρειες δεν έχουν χρήματα πρέπει οι επαγγελματίες να προσπαθήσουν μόνοι τους να βρουν τρόπους να διαφημιστούν στο εξωτερικό. Και να βοηθήσουν και τα 4 Επιμελητήρια που εξυπηρετούνται από το Άκτιο, παρότι και εκείνα δεν έχουν πολλά χρήματα στα ταμεία. Ακόμα και αν η Αιτωλοακαρνανία έχει μικρότερη σχέση ή όφελος προς το παρόν(σ.σ. αν και το Άκτιο βρίσκεται στο νομό Αιτ/νίας!). Αλλά δεν μπορούμε να περιμένουμε πια από το κράτος. Να πηγαίνουμε όλοι μαζί σε εκθέσεις και για να κάνουμε οικονομία να κλείνουμε από νωρίτερα τα εισιτήριά μας. Ήδη μια πτήση από Ρωσία που περιμέναμε να έρχεται από το 2015 πιθανότατα θα είναι εδώ από του χρόνου»
Το πλάνο της τελευταίας συνάντησης, σύμφωνα με πληροφορίες περιελάμβανε συζήτηση για το αν θα προτιμηθεί έκθεση προϊόντων στη Γαλλία ή τη Ρωσία τον προσεχή Μάρτιο και, παρά τα επί μέρους ζητήματα συντονισμού, έγιναν οι πρώτες συζητήσεις για να υπάρξει ένα καταστατικό που θα επισημοποιεί την προσπάθεια, καθώς και ένα κοινό ταμείο. «Δεν πρέπει να περιμένουμε τον Ιανουάριο για να κανονίζουμε που θα πάμε. Παρότι ακόμα δεν έχουμε κλίνες και υποδομές για χώρες όπως η Ρωσία, αυτό είναι αλήθεια. Εγώ όμως νομίζω ότι θα πάμε καλά», λέει ο κ. Σκιαδαρέσης.
Όμως ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Αιτωλοακαρνανίας έχει σοβαρές επιφυλάξεις και τις εξηγεί στο «Γεγονός»: «Είμαι ο πρώτος που εκτιμά τις καλές προθέσεις και τα σχέδια που γίνονται με ενθουσιασμό. Όμως εδώ πρέπει να μιλάμε με στοιχεία και να μη δημιουργούμε φρούδες ελπίδες στους επαγγελματίες, ούτε να χάνουμε χρόνο πηγαίνοντας σε εκτός έδρας συσκέψεις ανά διαστήματα. Τα πράγματα είναι συγκεκριμένα και δεν αφορούν στο αν θα πάμε σε μερικές εκθέσεις, αν και χρήματα δεν υπάρχουν ούτε γι’ αυτό: Χρειαζόμαστε για το εγχείρημα να προσκαλέσουμε μια εταιρία χαμηλού κόστους, τη Ryan Air, κάπου 150 χιλιάδες ευρώ! Να γίνουμε εμείς σπόνσορες δηλαδή της κίνησης για κάποιους επαγγελματίες. Με τα οικονομικά που έχουν τα Επιμελητήρια το πολύ να βρούμε από 3-5 χιλιάδες ο καθένας. Που θα βρεθούν τα υπόλοιπα 40 χιλιάρικα που πρέπει να συνεισφέρει ο καθένας; Από ιδιώτες χορηγούς όπως μου μεταφέρουν; Έγινε μια πρώτη κουβέντα και οι μόνοι που ενδιαφέρθηκαν ήταν ένας συγκεκριμένος κλάδος, δεν θέλω να μπω σε λεπτομέρειες. Μπορούμε σήμερα να έχουμε την πίστη ότι θα δουλέψουμε με επιταγές-χορηγίες ενός κλάδου επαγγελματιών για να καλέσουμε αεροπλάνα στο αεροδρόμιο; Αυτά τα πράγματα σε τέτοιες εποχές τα θεωρώ ανεδαφικά. Δείτε τι έγινε σε Θεσσαλονίκη και Κω που έγιναν συμφωνίες με τη συγκεκριμένη εταιρία χαμηλού κόστους. Οι συμφωνίες ακυρώθηκαν. Για να μην πω για το πώς θα φέρουμε αεροπλάνα όταν αποδεχόμαστε ότι δεν έχουμε υποδομές για τόσο μαζικό τουρισμό. Και, φυσικά, το σπουδαιότερο ίσως. Το αεροδρόμιο Ακτίου είναι από τα πρώτα στη λίστα για ιδιωτικοποίηση. Πως συζητάμε τώρα για δρομολόγια όταν άμεσα μπορεί να χρειαστεί να μιλάμε με άλλο ιδιοκτήτη και με άλλους όρους;»
ΓΕΓΟΝΟΣ