Στη Μήλο ο δήμος ανέθεσε στην εταιρία K2 Smart Jets τη διερεύνηση της διεθνούς αγοράς για την επιλογή κατάλληλα διαμορφωμένου υδροπλάνου για ιατρικές υπηρεσίες. Το υδροπλάνο θα εξυπηρετεί τις ανάγκες για νοσοκομειακές μετακινήσεις των κατοίκων της Μήλου και των υπόλοιπων νησιών των Δυτικών Κυκλάδων.
Η ίδια εταιρία θα μισθώσει υδροπλάνα αρχικά για να πάρει στην πορεία δύο υδροπλάνα και κατόπιν άλλα τέσσερα που θα είναι ελληνικά και θα μπουν σε λειτουργία όταν λειτουργήσουν τα νέα υδατοδρόμια που ξεκινούν στην Πάτρα και στο Ιόνιο αλλά όχι στο νομό μας!
Γιατί όλα τα παραπάνω; Τα ΜΜΕ παίζουν τις τελευταίες μέρες δυνατά πως τα υδροπλάνα ετοιμάζονται να επιστρέψουν στην Ελλάδα από τις αρχές του 2014, όταν θα έχει ολοκληρωθεί η αδειοδότηση – κατασκευή των πρώτων υδατοδρομίων. Η δημιουργία του υδατοδρομίου στον Πειραιά για τον ΟΛΠ που κάνει την αρχή θα προχωρήσει με διαγωνισμό και όχι με απευθείας ανάθεση, καθώς εκτιμάται ότι το επενδυτικό ενδιαφέρον για το κεντρικό υδατοδρόμιο θα είναι μεγάλο. Την ίδια στιγμή, δύο εταιρείες του κλάδου των αερομεταφορών, η αεροπορική Κ2 Smart Jets με δραστηριότητα στις πτήσεις VIP και η Ελληνικά Υδατοδρόμια ανακοίνωσαν χτες επισήμως τη συμφωνία συνεργασίας τους, με στόχο να ξεκινήσουν το συντομότερο δυνατόν επιβατικές πτήσεις με υδροπλάνα.
Οι πρώτες πτήσεις είναι για το Ιόνιο, καθώς ήδη η «Ελληνικά Υδατοδρόμια» έχει αναλάβει την κατασκευή τεσσάρων υδατοδρομίων στην Κέρκυρα, τους Παξούς, τους Οθωνούς και την Ερεικούσσα για λογαριασμό του Οργανισμού Λιμένος Κέρκυρας.
Παράλληλα, η ίδια εταιρεία ανέλαβε να ξεκινήσει τις διαδικασίες επαναδειοδότησης των υδατοδρομίων που λειτουργούσαν έως το 2008 και στα υπόλοιπα νησιά του Ιονίου, όπως η Λευκάδα, το Αργοστόλι, το Βαθύ Ιθάκης και η Ζάκυνθος.
Το επόμενο υδατοδρόμιο θα δημιουργηθεί στην Πάτρα, καθώς ήδη έχει συναφθεί σχετική συμφωνία με τον Οργανισμό Λιμένος Πατρών (ΟΛΠΑ) για την αδειοδότησή του. Στόχος του ΟΛΠΑ είναι το υδατοδρόμιο Πατρών να αποτελέσει το κεντρικό υδατοδρόμιο και την κύρια βάση λειτουργίας των υδροπλάνων για ολόκληρη την περιοχή της Δυτικής Ελλάδας. Κι εδώ παρατηρούμε την πλήρη απουσία της περιοχή μας!
Ενώ, η εταιρεία βρίσκεται ήδη σε συζητήσεις για την κατασκευή και άλλων υδατοδρομίων σε νησιωτικές περιοχές και συγκεκριμένα στην Κρήτη, τις Κυκλάδες, τα Δωδεκάνησα, τον Αργοσαρωνικό και τις Σποράδες, δεν υπάρχει κάποιο μέρος που να προκρίνεται για ένα νομό όπως η Αιτωλοακαρνανία που δεν έχει ούτε αεροδρόμιο πλην του Ακτίου που μόνο αυτή δεν εξυπηρετεί, που δεν έχει θαλάσσια συγκοινωνία, δεν έχει τρένο και δεν έχει παρά ένα οδικό άξονα που ΘΑ γίνει και απλά θα τη διατρέχει! Και μιλάμε για μια από τις πιο οικολογικές και προτεινόμενες συγκοινωνίες που υπάρχουν παγκοσμίως!
Στην περιοχή μας, δε, η μόνη προϊστορία που υπάρχει είναι μια πρόταση που είχε κάνει ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου κ. Τσιχριτζής, με παρέμβασή του σε τοπικά ΜΜΕ, για τις περιοχές ή της Τριχωνίδας ή του Αμβρακικού κόλπου, που όμως, όπως λέει ο ίδιος, δέχτηκε σειρά τηλεφωνημάτων από αντίθετους στην ιδέα (ειδικά για την Τριχωνίδα) διότι ένα τέτοιο σχέδιο θα επέφερε μεγάλες ζημιές στο οικοσύστημα…Το οικοσύστημα που προφανώς προστατεύεται από την πληθώρα αποβλήτων από λιπάσματα, από κάθε είδους μπάζα που πέφτουν μέσα και από τα παράγωγα διάφορων πρόχειρων μονάδων.
Σήμερα στο νομό η μόνη πρόταση που ίσως είναι ενεργή είναι μια που αναμένεται να κατατεθεί προς το υπουργείο σε 10 μέρες περίπου από το δήμο Μεσολογγίου αν η εταιρία με την οποία έχει έρθει σε συνεννόηση θεωρήσει ότι μπορεί το σχέδιο να προχωρήσει. Ο δήμος Μεσολογγίου είχε προτείνει 4 ή 5 περιοχές για κάτι τέτοιο και η εταιρία με την οποία συνομιλεί εστίασε σε μια περιοχή γύρω από την Τουρλίδα. Μακάρι κάτι να γίνει, πάντως, αν και φαντάζει πρώιμο να ειπωθεί κάτι τέτοιο καθώς οι ειδήσεις από τα αθηναϊκά ΜΜΕ αναφέρουν μόνο τις περιοχές που το θέμα είναι «τελειωμένο»…
ΓΕΓΟΝΟΣ