Ένα απο τα μεγαλύτερα θέματα ασφάλειας της ζωής που σχετίζονται με την οικονομική κατάσταση που περνά η πλειοψηφία του κόσμου είναι ο τρομακτικές διαστάσεις που έχει πάρει το φαινόμενο των ανασφάλιστων αυτοκινήτων στους δρόμους.Οι ασφαλιστικές εταιρίες πέραν της κάθετης πτώσης του κύκλου εργασιών τους έχουν να αντιμετωπίσουν και ανυπέρβλητα προβλήματα για πελάτες τους που έχουν την ατυχία να βρουν στο δρόμο τους κάποιο τέτοιο αυτοκίνητο. Γιατί μιλάμε για εκατοντάδες αναφάλιστα οχήματα μόνο στο κέντρο της πόλης του Αγρινίου π.χ, που στο σύνολο του δήμου και το νομό ανάγονται σε πολλές χιλιάδες! Και αν ακούγεται κάτι τέτοιο υπερβολικό σύμφωνα με όσα λένε τα αρμόδια υπουργεία, αλλά και οι ασφαλιστικές εταιρίες, τα ανασφάλιστα αυτοκίνητα και οι μηχανές φτάνουν πλέον στα 2 εκατομμύρια(!) και ο αριθμός τους αυξάνεται καθημερινά.
Τις τελευταίες μέρες έχουν τύχει μαζεμένες πάρα πολλές περιπτώσεις που οι συνεπείς οδηγοί τραβάνε τα μαλλιά τους με αυτό που πάθαν πολύ απλά γιατί δεν θα μπορούν να αποκαταστήσουν τη ζημιά που έχουν υποστεί. Και αν αυτό δεν θεωρηθεί ότι είναι και η συντέλεια του κόσμου, τότε πρέπει να θυμόμαστε ότι συμβαίνουν ατυχήματα με θανάτους ή με μόνιμες αναπηρίες. Μάλιστα οι πρόσφατες κοινωνικές αλλαγές έχουν “απλώσει” το φαινόμενο- πέρα από κάποιες κατηγορίες πολιτών που είτε το αμελούσαν είτε δεν είχαν καμιά διάθεση να ασφαλίσουν το αμάξι τους- και στον πληθυσμό των “μέσων” πολιτών που μέχρι να βρουν λεφτά αφήνουν το όχημά τους ανασφάλιστο. Μλώντας, δε, με ανθρώπους της ασφαλιστικής αγοράς, μας τόνισαν ότι σε μια περιοχή όπως το Αγρίνιο στα 10 οχήματα τα 3, κατά προσέγγιση, είναι ανασφάλιστα(!) ενώ πρόκειται για το σπουδαιότερο πρόβλημα των δρόμων μαζί με τα δεκάδες μηχανάκια που κυκλοφορούν χωρίς πινακίδες, πολύ συχνά, κλεμμένα.
Το καλοκαίρι που διανύουμε μάλιστα το φαινόμενο έχει ήδη φτάσει στα όριά του παρότι μήνες πριν εταιρίες έδωσαν τη δυνατότητα πληρωμής του ασφαλιστιρίου με άτοκες δόσεις μέσω πιστωτικής. Η συνεχώς επιδεινούμενη κατάσταση έφερε ακάλυπτες τις κάρτες και πολλά συμβόλαι που ισχύουν θεωρητικά, τελικά δεν έχουν πληρωθεί. Είναι τόσο μεγάλο το θέμα(δεν έχει αντίστοιχο σε άλλο ευρωπαΪκό κράτος) που προβληματίζονται όλα τα υπουργεία καθώς χάνουν το 10% των συμβολαίων που σημαίνει πολλά εκατομμύρια το χρόνο, από σχεδόν 150 χιλιάδες αυτοκίνητα κάθε εξάμηνο!
Ειδική επιτροπή του υπουργείου Οικονομικών με τη συμμετοχή των ασφαλιστικών εταιρειών και της Τράπεζας της Ελλάδας, θα δημιουργηθεί μια βάση δεδομένων στην οποία θα καταχωρούνται κάθε χρόνο όλα τα αυτοκίνητα και οι μηχανές που κυκλοφορούν νόμιμα στην χώρα, δηλαδή όλα τα οχήματα που έχουν πληρώσει τέλη κυκλοφορίας ενώ οι ασφαλιστικές εταιρείες θα εισάγουν στη βάση τους αριθμούς κυκλοφορίας των οχημάτων που έχουν ασφαλίσει και στη συνέχεια θα γίνεται διασταύρωση. Ο ιδιοκτήτης του ανασφάλιστου οχήματος θα ειδοποιείται να ασφαλίσει το όχημα του και στην περίπτωση που δεν το πράτει θα του αφαιρείται η άδεια κυκλοφορίας.
Αρκεί βέβαια να έχουν πινακίδες και άδεια κυκλοφορίας γιατί η τροχαία βρίσκει συνεχώς όλο και περισσότερους χωρίς ούτε αυτά. Κοινώς προσοχή στο δρόμο!
Γ.Σ.