Ο νέος Υπουργός Παιδείας, Νίκος Φίλης την Τρίτη από τη Βουλή στο πλαίσιο των προγραμματικών δηλώσεων περιέγραψε όλες τις αλλαγές που θα γίνουν στις βαθμίδες της εκπαίδευσης. Κωδικοποιημένα ο προανήγγειλε:
Μείωση της διδακτέας ύλης στα σχολεία, περικοπή της χρονικής διάρκεια των εξετάσεων στα γυμνάσια, νέο σύστημα αξιολόγησης των εκπαιδευτικών και «ψαλίδι» στις αποσπάσεις δασκάλων και καθηγητών σε κόμματα, βουλευτικά γραφεία και κρατικούς φορείς.
Ο Υπουργός μίλησε για τα λεγόμενα “κρατικά φροντιστήρια” δηλάδή για την επαναφορά της ενισχυτικής διδασκαλίας στα γυμνάσια και της πρόσθετης διδακτικής στήριξης στα λύκεια.
Αλλαγές στα τεχνικά λύκεια
Έγινε λόγος για Θεσμοθέτηση του 4ου έτους στα επαγγελματικά λύκεια το οποίο θα είναι προαιρετικό και επιδοτούμενο για τα παιδιά που θα θέλουν να αποκτήσουν εργασιακή εμπειρία.
Μόνιμοι διορισμοί
Ο Νίκος Φίλης σημείωσε την ανάγκη μόνιμων διορισμών, λέγοντας ότι «θα διερευνήσουμε τη δυνατότητα ενός αριθμού μόνιμων διορισμών μέσα στο 2016».
Ειδική αγωγή
Σχετικά με την ειδική αγωγή ο Υπουργός Παιδείας έκανε λόγο για λειτουργία ενός τουλάχιστον ειδικού σχολείου ανά Διεύθυνση εκπαίδευσης και καθιέρωση ενός σύγχρονου συστήματος και παροχής εκπαιδευτικής υποστήριξης για όλα τα παιδιά με ειδικές ανάγκες. Φέτος θα προσληφθεί επιπλέον προσωπικό 1.000 ατόμων στις δομές της ειδικής αγωγής .
Μείωση αποσπάσεων
Θα υπάρξει δραστική περικοπή των αποσπάσεων εκπαιδευτικών εκτός αιθούσης. Σε συνεννόηση με τα αρμόδια όργανα, το υπουργείου Παιδείας θα προχωρήσει σε δραστική μείωση του αριθμού των αποσπάσεων εκπαιδευτικών, αρχής γενομένης από τα κόμματα, την Αυτοδιοίκηση, την εκκλησιαστική διοίκηση, καθώς και άλλους φορείς κρατικής διοίκησης. Το μέτρο, όπως είπε ο κ. Φίλης, θα εφαρμοσθεί από τη σχολική χρονιά το 2016 – 2017.
Υπηρεσιακές μεταβολές
Κάθε χρόνο μέχρι τον Ιούνιο, ξεκινώντας από τον Ιούνιο του 2016, θα έχουν οριστικοποιηθεί στον μεγαλύτερο βαθμό οι μεταθέσεις, οι αποσπάσεις και οι πίνακες προσλήψεων, ούτως ώστε τα σχολεία να λειτουργούν από την πρώτη μέρα χωρίς κενά.
Θέλουμε ένα σχολείο για όλα τα παιδιά
Η παιδεία αποτελεί μέγιστη εθνική και κοινωνική προτεραιότητα. Και δεν έχουμε χρόνο για χάσιμο.
Μήπως σημαίνει αυτό ότι η παιδεία έπαψε πια να έχει ταξικές συνδηλώσεις; Κάθε άλλο! Αν μας απασχολεί το δημόσιο σχολείο είναι ακριβώς επειδή θέλουμε ένα σχολείο για όλα τα παιδιά. Ένα σχολείο που θα αμβλύνει και δεν θα οξύνει τις κοινωνικές ανισότητες, όπως έκαναν οι -νεοφιλελεύθερης έμπνευσης- «μεταρρυθμίσεις» των τελευταίων ετών. Για μας, δεν υπάρχουν «nullo labore» στην εκπαίδευση που πρέπει να τους διώξουμε με εξεταστικά συστήματα-λαιμητόμους, επειδή οι αυστηρές δημοσιονομικές πολιτικές δεν αντέχουν να συντηρούν το δημοκρατικό σχολείο. Για μας, όλα τα παιδιά έχουν το δικό τους θρανίο στο σχολείο και σ’ αυτό το θρανίο θέλουμε να γραφτεί το ονοματεπώνυμό τους, είτε είναι ελληνικό, είτε ξενικής προέλευσης. Δίπλα δίπλα, όλα τα ελληνόπουλα, με όλα τα μεταναστόπουλα.
Θέλουμε ένα καλό σχολείο για όλους. Όμως, δεν θέλουμε μόνο ένα σχολείο για όλα τα παιδιά, αλλά κι ένα σχολείο στο οποίο να ανθίζουν τα παιδιά μας. Θέλουμε, με άλλα λόγια, ένα καλό σχολείο για όλους.
Πολυνομοσχέδιο “Μπαλτά”
Πιο συγκεκριμένα, ο υπουργός επισήμανε ότι θα συνεχιστεί το έργο της προηγούμενης κυβέρνησης, χωρίς να γίνουν βήματα προς τα πίσω από τις τομές που έχει ανάγκη η εκπαίδευση σε όλες τις βαθμίδες. «Το νομοσχέδιο που έχει δημοσιοποιηθεί, θα αποτελέσει μέρος του κοινωνικού διαλόγου για την Παιδεία», είπε ο κ. Φίλης, ο οποίος στη συνέχεια έκανε λόγο για «άμεσες», αλλά και «μακροπρόθεσμες» παρεμβάσεις.
Αναλαμβάνουμε να ανοίξουμε επιτέλους έναν συντεταγμένο διάλογο, με συγκεκριμένο χρονικό ορίζοντα, για τη διαμόρφωση ενός μεταρρυθμιστικού οράματος για όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης», δήλωσε ο υπουργός και προσέθεσε ότι «χωρίς να πετάμε τα “καλά” που έχουν γίνει», θα αξιοποιηθούν οι εμπειρίες και πρακτικές εντός και εκτός της χώρας, ούτως ώστε «να επανασχεδιαστεί το σχολείο που θέλουμε, αναζητώντας τις πιο πλατιές κοινωνικές και πολιτικές συγκλίσεις».
«Ο εθνικός διάλογος για την Παιδεία», συνέχισε ο υπουργός, «πρέπει να γίνει υπόθεση πολλών κοινωνικών ομάδων, με καθοριστική τη συμμετοχή των εκπαιδευτικών όλων των βαθμίδων, με αίσθηση ευρύτερης κοινωνικής ευθύνης, χωρίς συντεχνιασμούς και αναδιπλώσεις».
Όσον αφορά την τριτοβάθμια εκπαίδευση, ο υπουργός Παιδείας δήλωσε ότι ο στόχος του υπουργείου κινείται σε δύο άξονες: την αποκατάσταση του «τραυματισμένου» κύρους των πανεπιστημίων και των ΤΕΙ και την «ακαδημαϊκή και δημοκρατική επανεκκίνηση των Ιδρυμάτων».
Τα πανεπιστήμια στο στόχαστρο μιας άδικης επίθεσης
Τα πανεπιστήμια μας, για μακρύ χρονικό διάστημα, έχουν βρεθεί στο στόχαστρο μιας άδικης επίθεσης, που είχε σαφείς, αλλά αδήλωτους στόχους. Οι στόχοι αυτοί ήταν:
-Η πλήρης απαξίωση του δημόσιου και ακαδημαϊκού τους χαρακτήρα
-Η υπονόμευση μιας διαδικασίας που διαμόρφωνε κριτικά σκεπτόμενους πολίτες, και
-Η καθιέρωση μιας εργαλειακής και χρησιμοθηρικής αντίληψης για τη νέα γνώση.
Παράλληλα, ο υπουργός ανακοίνωσε την έκδοση Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου, με την οποία θα καταργηθεί η αρμοδιότητά τους, να επιλέγουν ή να αποκλείουν υποψήφιους πρύτανεις και κοσμήτορες. «Καταργούμε αυτή την αρμοδιότητα, που αντιβαίνει στα στοιχειώδη δημοκρατικά δικαιώματα των μελών της πανεπιστημιακής κοινότητας», είπε ο κ. Φίλης.
Ακόμη, θα θα διατηρηθεί το ποσό που διατίθεται για τη φοιτητική μέριμνα, ενώ θα γίνουν ενέργειες για τη διαμόρφωση δομών αλληλεγγύης, για την ανάπτυξη αυτοδιαχειριζόμενων δραστηριοτήτων από τα ιδρύματα, έτσι ώστε να εξασφαλίζεται η σίτιση και η στέγαση για όλους τους οικονομικά αδύναμους φοιτητές.
Ο Νίκος Φίλης τέλος τόνισε για την “αιμοραγία” με τη μετανάστευση των νέων επιστημόνων ότι: “Θέλω να απευθυνθώ σε αυτό το τεράστιο δυναμικό της χώρας. Σε όλες και όλους που μόχθησαν να αποκτήσουν τις γνώσεις και τις δεξιότητες που τους προσέφεραν τα πανεπιστήμια και τα ερευνητικά μας κέντρα. Πολλοί απ΄ αυτούς, μας έχουν κάνει περήφανους, γιατί αριστεύουν διεθνώς στην έρευνα. Άλλοι, πασχίζουν στη χώρα μας, να μπορέσουν να συνεχίσουν το επιστημονικό και διδακτικό τους έργο. Γνωρίζω, επίσης, ότι πολλοί αναζητούν λύσεις στο εξωτερικό, απελπισμένοι. Και άλλοι βρίσκονται σε καθεστώς απαράδεκτων όρων και συνθηκών εργασίας.
Δεσμευόμαστε ότι από τις πρώτες προτεραιότητές μας θα είναι η δρομολόγηση λύσεων για τα προβλήματα των νέων επιστημόνων.”
Πηγή: alfavita.gr
8 Σχόλια
Thelo na do pos akribos tha eksasfalistei i sitisi kai sugkekrimena, i stegasi…….. gia ‘olous tous oikonomika adunamous’, (4h paragrafo, kato apo ton titlo ‘Ta panepistimia sto stoxastro….’), gia tis sxoles Agriniou!!!
Profanos, ena apo ta idia……diladi, tha eksasfalistoun gia tous foitites ….stin Patra, gia paradeigma…….oxi g’autous pou, nai men anikoun sto Panepistimio Patron, alla briskonte …..sto Agrinio.
Mallon autoi sto Agrinio den einai oikonomika…..’adunamoi’……antexoun tin peina/noikia/skoupidia sto xoro tou idrumatos/elleipis ergastiria k.t.l
………………………………………………………………………………………………….
(Gia tous kaxupoptous, tha sxoliaso alles 6 fores, me diaforetiko onoma, opos isxirizonte kapoioi, etsi, gia ….efe…)
Ποιους καχύποπτους; Μόνη σου καρφωνεσαι. Διάλεξες άλλη ανάρτηση περιμένοντας νύχτα και μέρα κάποια για την Κυριαζοπούλου.
Η κλασσική ρητορική σου η μιζέρια, για θέματα που ουδέποτε το γούνινο μαξιλαράκι σου αντιμετώπισε στην πραγματική σου ζωή. Ποια στέγαση; Πήγες εσύ σε εστίες να μείνεις;
Υ.Γ Θέλο ένα ευλό να μαθο να γλαφο ελλινικα.για αυτο γλαφο μονο αγγλικα.οουυυυυαααχαχαχχαχ
Mallon esu eisai ektropo tis koinonias………
s’aresei pou eriksa to prigkipiko mou epipedo kai se xaraktirisa ki ego opos thelo???
Leipei i eugeneia kai o plythitnikos??? Den sou aksizei……etsi to krino ego……….giati to paizo kritis, san esena……kai timoros olon oson exoun antitheti gnomi apo mena. Etsi den einai? Se exo ‘xortasei’ esena sta alla arthra pou exeis sxoliasei.
An koitakseis to proigoumeno arthro(me tin kiriazopoulou), tha deis oti epeses sta logia mou….oti kapoioi sxoliazete oti thelei kaneis ektos apo tin ousia tou kathe thematos.
ESU paramoneueis …..eskemmena na xleuaseis ton kathena……kai ksereis polli kala an uparxoun ‘kaxupoptoi’ i oxi…….giati ki esu mpaineis se kathe arthro ……gia dikous sou logous.
Koitakse tin douleia sou ki esu…..i mallon, akribos auto kaneis. Auti EINAI i douleia sou………fobase min ‘xaseis’ kati apo autin tin upothesi. Etsi mono eksigeitai….toso misos.
http://www.foititikanea.gr/%CF%80%CE%B1%CE%BD%CE%B5%CF%80%CE%B9%CF%83%CF%84%CE%AE%CE%BC%CE%B9%CE%B1/4370-%CE%B5%CE%BE%CE%B1%CE%B3%CE%B3%CE%B5%CE%BB%CE%AF%CE%B5%CF%82-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CF%84%CE%B1-%CF%80%CE%B1%CE%BD%CE%B5%CF%80%CE%B9%CF%83%CF%84%CE%AE%CE%BC%CE%B9%CE%B1-%CF%84%CE%B5%CE%B9-2015-2016
Gia peretero enumerosi……….
κον/να
Ράητ γκροικ φούλαμ.
ΓΑ
Ουαη; χαβ γιου γκοτ α προμπλεμ;
Ελπιζω να σε ‘εξυπηρετησα’ λιγακι…
s’il vous plaît, madame “Kon/na”, μάζεψε τις ιντερνετικές σου ακαθαρσίες παρακαγώ. Μην ακούσεις και άλλα Γαλlικά μεγαλειοτάτη
Alex Pav
Na ‘kano’ ….ti……???
Foberizoume / Apeiloume aplous polites pou exoun antitheti apopsi……pros upostiriksi tou ‘filou’ mas???? Security police tou site???? Ti les more….brave esu……..an kai gunaika….den ptooume.
Epeidi sumpereno…apo tin ora pou kanete post….alla kai ton tropo sas…. oti mallon eiste metaxi 18-25 eton……kai nomizete oti paizete akoma video games……kalutera na afisete ta astoxa sxolia sas ………kai na afisete autous pou ergazonte …….kai kseroun poso duskola bgainei to pros to zein tis oikogeneias …..na sxoliasoun TO SYSTIMA kai THN EKPAIDEUSI. Auto itan to thema tou arthrou.
Proteino episis na breite kamia douleia…gia na biosete tin aganaktisi enos ergazomenou alla kai na katalabete oti oi ergazomenoi einai ptoma tis ores pou sxoliazete eseis kai exoun idi koimithei gia na antimetopisoun tin epomeni mera……….oxi san esas pou ksimero- bradiazete sta bar me tis plates allonon kai ksipnate stis 3 to mesimeri oreksatoi!
Prosbalete ton topo sas, to Agrinio diladi.
Eutixos pou den einai san esas oi ntopioi……Dustixos omos plironoun gia tin sumperifora merikon amualon.
Telos, opos leme kai sta agglika…………’go get a life, losers’.
Eimai sigouri pos to katalabainete….mias kai mou deiksate oti exete ‘ikanotites’ ki eseis stis ksenes glosses kai an eixate idi mia gemati zoi………den tha eixate xrono na parenoxleite/apeileite tous pantes se ola sxedon ta arthra.
Rantebou sto epomeno arthro tora……barethika.