10 χρόνια περάσαν ήδη από το 2004 και η Γέφυρα ξεκίνησε τις εορταστικές εκδηλώσεις της για τα πρώτα χρόνια ζωής της.
Θα επιχειρηθεί ένας μίνι απολογισμός όσο το δυνατόν ρεαλιστικός.
– Είναι το μεγαλύτερο και σπουδαιότερο έργο στην Ελλάδα στη μεταπολίτευση. Παρόλα αυτά βρέθηκε σε ένα δύσκολο οικονομικό περιβάλλον με τις παρακάτω παράπλευρες απώλειες:
– Η Γέφυρα στην πραγμαική ζωή συνέβαλε τα μέγιστα στο χρόνο διακίνησης των εμπορικών αγαθών δηλαδή στον εμπορικό χρόνο. Σε αυτό βοήθησε και η πολιτική της για κάρτες με πολλαπλές διαδρομές που ευνόησαν όσους την μεταβαίνουν συχνά και όχι αυτούς που ταξιδεύουν σπάνια. Σε αυτό το σημείο υπάρχει ο αντίλογος για το ακριβό της εισιτήριο, όμως υπάρχει και ο άλλος αντίλογος που λέει ότι εταιρία έκανε τη Γέφυρα και δικαιούται όπως θέλει να την εκμεταλλευτεί. Άλλωστε ο νόμος της προσφοράς και της ζήτησης ( ferry boat) μπορεί να πιέσει προς τα κάτω το κόστος.
– Την Γέφυρα ως διαδρομή “τσάκισε” για τους απλούς πολίτες η “μνημονιακή άνοδος” των καυσίμων το 2010, η οποία είναι μόνο φόροι στο κράτος. Αυτό κατέστησε δυσκολότερη την πρόσβαση στους οδηγούς των λίγων διαδρομών που την πρώτη πενταετία τουλάχιστον (2004-2009) προτιμούσαν να περάσουν τη Γέφυρα ενώ τώρα το ποσό που διέθεταν για αυτή εξανεμίστηκε στην αύξηση των καυσίμων ( από 1 ευρώ στο 1, 67…).
-Κυρίως όμως την κατασκευή αυτού του έργου “τσάκισε” η Ιόνια Οδός που ποτέ δεν έγινε και δεν τη συνόδευσε με αποτέλεσμα να αποτελεί ένας κρίκος μιας ωφέλιμης αλυσίδας που ποτέ δεν έγινε. Και εδώ φταίχτης η εγκληματική αδιαφορία του κράτους.
– Στο δύσκολο για τις μεταφορές περιβάλλον δεν έχασε αξία ο χρόνος προς και από την εργασία. Πλέον πολλοί μπορούν να μένουν στο Αγρίνιο η την Αιτωλοακαρνανία και να εργάζονται στην Πάτρα. Βέβαια μετακινούνται με το ΚΤΕΛ ή βάζουν ρεφενέ τρια η τέσσερα αμάξια η ποσά για βενζίνες. Υπάρχουν άπειρα παραδείγματα ιατρικών-νοσοκομειακών επαγγελμάτων αλλά και ασθενών που μετακινούνται πολύ εύκολα στο Νοσοκομείο του Ρίου ή και ακόμα εκπαιδευτικών που εργάζονται στην Αχαϊα.
-Πιο ευνοημένοι οι Ναυπάκτιοι φυσικά λόγω κοντινής απόστασης ( ζημιώνονταν περισσότερο με το ΚΤΕΛ) και φυσικά οι οδηγοί δικύκλου η μηχανής με το μικρό κόστος διοδίων. Σε άλλες πόλεις περισσότερα κατάλαβαν οι ετεροδημότες από τη δημιουργία της.
– Πλέον η Γέφυρα έκανε προσιτή την Αθήνα από το Αγρίνιο. Είναι κάτι σαν Αθήνα-Τρίπολη. Και για να πάρουμε ένα ποδοσφαιρκό παράδειγμα αν δεν υπήρχε Γέφυρα ο Ολυμπιακός ή ο Παναθηναϊκός σίγουρα θα έρχονταν πιο δύσκολα για να παίξουν στο Αγρίνιο…η ονόματα καλλιτεχνικά ή η Α Εθνική ίσως ( λέμε τώρα…).
– Η Γέφυρα απέκτησε και πολιτική οντότητα ως σύμβολο. Αποτέλεσε το σήμα ή το λογότυπο για πολλούς συνδυασμούς στις περιφερειακές εκλογές. Μπορεί οι Περιφερειακοί Σύμβουλοι να πηγαίνουν πιο εύκολα στα Περιφερειακά Συμβούλια όμως τα προβλήματα διοίκησης και οι διαφορές με την “απέναντι όχθη” παραμένουν.
Με όλα τα παραπάνω η Γέφυρα καθιερώθηκε ως το σύμβολο της προόδου. Ας ευχηθούμε χρόνια πολλά αλλά παράλληλα να απαιτήσουμε ως κοινωνίες να γίνει η Ιόνια Οδός και μια πιο προσιτή οικονομική πολιτική για να είναι ” Γέφυρα για Όλους”.
Άγριος
1 Σχόλιο
Πανακριβη, οταν οι μισοι Ελληνες δεν εχουν λεφτα για να τη χρησιμοποιησουν μαλλον χωρισε παρα ενωσε τις δυο πλευρες, η δε πολιτικη τιμων ειναι απαραδεκτη. Που ακουστηκε οταν πας στη Πατρα για καποια δουλεια το μετα επιστροφης να εχει διαρκεια 3 ωρων.