Σημαντική διάκριση έλαβε το 2ο ΕΠΑΛ Αγρινίου και η ομάδα robotics2EPAL σε διαγωνισμό ρομποτικής.
Το 2ο ΕΠΑΛ/ΕΚ Αγρινίου Αιτωλοακαρνανίας βραβεύτηκε στην κατηγορία «ΕΠΑΛ» με την ομάδα robotics2EPAL η οποία κατέλαβε την 1η θέση και στα δύο έργα,AI automated parking και Disabled people assistant στον 6ο Πανελλήνιο Διαγωνισμό Ανοιχτών Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση (https://openedtech.ellak.gr/2024/06/21/6th-openedtech-results/).
Έργο AI-automated-parking
Με το έργο AI–automated–parkingη ομάδα ρομποτικής του σχολείου 2ο ΕΠΑΛ / ΕΚ Αγρινίου προτείνει ένα σύστημα αναγνώρισης μέσω του οποίου θα γίνεται διαχείριση των αυτοκινήτων ενός πάρκινγκ. Το πρόβλημα της στάθμευσης στις μεγαλουπόλεις είναι πολύ μεγάλο.
Στόχος είναι η δημιουργία ενός συστήματος διαχείρισης το οποίο μειώνει τους χρόνους αναμονής ειδικά για τους πελάτες που έχουν δεσμευμένη θέση στο πάρκινγκ.
Η πρότασή έχει ως εξής. Με την εμφάνιση ενός αυτοκινήτου ένα σύστημα αυτόματης αναγνώρισης ελέγχει αν ανήκει σε δεσμευμένη θέση. Αν ναι, αυτόματα ένα ρομποτικό σύστημα το παραλαμβάνει και θα το οδηγεί στη θέση του. Εάν το όχημα δεν είναι στη λίστα τότε θα εμφανίζεται σχετικό μήνυμα που θα προειδοποιεί τον οδηγό
Δείτε την παρουσίαση του έργου στον παρακάτω σύνδεσμο:
http://robotics2epal.gr/index.php/projects/2023-24/2023-24-ai-automated-parking
Έργο Disabledpeopleassistant
Με το έργο Disabledpeopleassistantη ομάδα ρομποτικής του σχολείου 2ο ΕΠΑΛ / ΕΚ Αγρινίου προτείνει ένα ρομποτικό βοηθό. Με αναγνώριση φωνής αναλαμβάνει κάποιες εργασίες στο σπίτι βοηθώντας άτομα με κινητικά προβλήματα.
Τέτοιες εργασίες είναι το άνοιγμα/κλείσιμο παραθύρων, το άνοιγμα φωτισμού κ.α.
Το project που πρότειναν περιλαμβάνει ένα αυτοματισμό ανοίγματος/κλεισίματος παραθύρων και ένα σύστημα ανοίγματος του φωτισμού ο οποίος θα ενεργοποιείται με δύο τρόπους.
Όταν θα είναι νύχτα αλλά και με τη βούληση του ατόμου με κινητικά προβλήματα. Έτσι το άτομο, ασχέτως αν είναι νύχτα ή μέρα θα μπορεί να ελέγχει το φωτισμό στο σπίτι του.Δημιουργήσαμε σε 3d εκτυπωτή το σύστημα των παραθύρων καθώς και οτιδήποτε χρειάστηκε για να υποστηριχθεί η λειτουργία του φωτισμού.
Βίντεο από την κατασκευή μπορείτε να δείτεστον παρακάτω σύνδεσμο:
http://robotics2epal.gr/index.php/projects/2023-24/2023-24-disabled-people-assistant
Τα οφέλη που αποκόμισαν οι μαθητές από την εμπλοκή τους με το project δεν είναι μόνο στο επίπεδο της χρήσης συστημάτων αναγνώρισης τεχνητής νοημοσύνης αλλά και ευαισθητοποίηση πάνω στις ανάγκες ατόμων με αναπηρίες.
Επισημαίνεται ότι η δημιουργία ρομποτικών συστημάτων και η συμμετοχή σε διαγωνισμούς έχει πολλαπλά οφέλη για τους συμμετέχοντες, όπως η ανάπτυξη βασικών αρχών των φυσικών επιστημών, της τεχνολογίας, της μηχανικής και των μαθηματικών, η ανάπτυξη δεξιοτήτων προγραμματισμού, επικοινωνίας και συνεργατικότητας στην επίλυση προβλημάτων ενώ οι ίδιοι οι συμμετέχοντες αποτελούν πρότυπα για όλους τους μαθητές των σχολείων.
Η ανακοίνωση του σχολείου συνεχίζει ως εξής: «Επιπλέον, οφείλουμε να αναφέρουμε ότι η Ρομποτική είναι εκτός αναλυτικών προγραμμάτων και οι καθηγητές που στηρίζουν τη δράση εργάζονται με περίσσια παιδαγωγική ευθύνη και επιστημονική κατάρτιση εμπνέοντας, εμψυχώνοντας και δίνοντας ερεθίσματα για τις μελλοντικές διεξόδους στους μαθητές. Η πρωτιά στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό δεν έγινε ούτε τυχαία, ούτε χωρίς κόπο! Μπορούμε να πετύχουμε στόχους, όταν υπάρχει προσήλωση, κατάρτιση, πάθος και μεράκι! Συγχαίρουμε λοιπόν για ακόμα μια φοράεκπαιδευτικούς και μαθητές και μοιραζόμαστε μαζί σας τη χαρά του νικητή!»