Η μαθητική… «συμφόρηση» στα τρία από τα πέντε Γενικά Λύκεια του Αγρινίου είναι ένα πρόβλημα που έχει ανακύψει τα τελευταία χρόνια με το 1ο, 2ο και 3ο Λύκειο να υπερβαίνουν κατά πολύ, έως και περίπου 30% της δυναμικότητας τους, τον αριθμό των μαθητών που στην καλύτερη περίπτωση μπορούν να δεχθούν. Προς τα τρία αυτά λύκεια υπάρχουν διαρροές από το 5ο και το 4ο ΓΕΛ, για λόγους που αφορούν κυρίως τη θέση των δύο σχολείων και την δυσχερή πρόσβαση σε αυτά.
Το αίτημα για ένα 6ο Λύκειο στο κέντρο της πόλης ανέκυψε ακριβώς για αυτόν τον λόγο και εκπληρώθηκε φέτος, με απόφαση του Υπουργείου.
Έτσι, το νέο Γενικό Λύκειο στο Αγρίνιο ξεκίνησε δειλά τη λειτουργία του στο ιδιωτικό κτήριο των πρ. εκπαιδευτηρίων Παπακαμμένου ,πριν από ένα μήνα. Φιλοξενώντας μόνο μαθητές της Α’ τάξης και με αρχικά 74 εγγεγραμμένους που στη συνέχεια έγιναν 66-κάποιοι έφυγαν, άλλοι ήρθαν- και με τις όποιες ελλείψεις, οι καθηγητές δίνουν τον καλύτερό τους εαυτό και ζητούν τη στήριξη του νέου αυτού σχολείου από τη νέα Δημοτική Αρχή, τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και την κοινωνία του Αγρινίου συνολικά.
Το 6ο Γενικό Λύκειο και οι ελλείψεις που παρουσιάζει, απασχόλησαν το τελευταίο Δημοτικό Συμβούλιο. Η συζήτηση άνοιξε με τον επικεφαλής της παράταξης «Ανυπότακτο Αγρίνιο» κ. Στ. Μερμίγκη, να ρωτά «γιατί το 6ο Λύκειο στεγάζεται σε ακατάλληλο κτήριο ιδιώτη και όχι σε ιδιόκτητο χώρο από το δήμο», με τον πρ. δήμαρχο κ. Παύλο Μοσχολιό να τον ρωτά αν εννοεί ως διαθέσιμο χώρο τον χώρο του Μουσικού που τώρα φιλοξενεί τμήμα του Πανεπιστημίου για να απαντήσει ο κ. Μερμίγκης ότι «πρέπει να συζητηθεί το θέμα», ενώ ο αρμόδιος αντιδήμαρχος κ. Γκρίζης είπε ότι στην ουσία «6ο Λύκειο δεν υφίσταται παρά μόνο στα χαρτιά, αφού δεν έχει ούτε υπολογιστή».
«Το 6ο λύκειο υπάρχει και λειτουργεί με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, συγκριτικά με τα όσα διαθέτει. Δεν υφίσταται μόνο στα χαρτιά. Ίσως ο αντιδήμαρχος να το είπε καθ’ υπερβολή, για να τονίσει τις ελλείψεις που ,πράγματι, υπάρχουν», σχολιάζει, μιλώντας στο «Γ» η διευθύντρια του νεοσύστατου σχολείου κα Ευδοξία Μπεκούλη.
Σύμφωνα με την κα Μπεκούλη, τα πράγματα στο σχολείο είναι σήμερα πολύ καλύτερα σε σχέση με την πρώτη μέρα λειτουργίας του. Οι καθηγητές πλήρους ωραρίου είναι μόλις τέσσερις, αριθμός πολύ μικρός για να καλύψει τις ανάγκες των μαθημάτων και έτσι, άλλοι έξι καθηγητές από άλλα σχολεία του Αγρινίου συμπληρώνουν τις ώρες.
«Υπάρχουν όμως καθηγητές για όλα τα μαθήματα, δεν μένουν κενές ώρες. Του χρόνου, θεωρούμε, ότι το θέμα των καθηγητών θα επιλυθεί. Από την επόμενη χρονιά, άλλωστε, θα λειτουργήσουμε και με Β’ τάξη και από το μεθεπόμενο έτος και με Γ’. Δεν έχουμε καθόλου καθηγητή καλλιτεχνικών, αλλά αυτό παρατηρείται στα περισσότερα σχολεία», αναφέρει η διευθύντρια.
Η έλλειψη ηλεκτρονικών υπολογιστών είναι από τις μεγαλύτερες που παρουσιάζει αυτή την ώρα το σχολείο, αφού υπάρχουν μόνο τρεις και χρειάζονται τουλάχιστον δέκα ακόμη για να γίνονται με ευκολότερο τρόπο τα μαθήματα και ιδιαίτερα αυτό της «ερευνητικής εργασίας».
Χωρίς βιβλιοθήκη, εργαστήρι φυσικών επιστημών και… κυλικείο!
«Θέλουμε επίσης μια, έστω υποτυπώδη, βιβλιοθήκη, για να μπορούν οι μαθητές να ανατρέξουν σε κάποιο βιβλίο για τις εργασίες τους, ενώ δεν υπάρχει και εργαστήρι φυσικών επιστημών για να γίνονται τα αντίστοιχα μαθήματα. Οι ανάγκες για εργαστηριακές ασκήσεις καλύπτονται από το ΕΚΘΕ, που μας εφοδιάζει προσωρινά με το απαραίτητο υλικό», λέει ακόμη η κα Μπεκούλη.
Από τις μεγαλύτερες ελλείψεις του σχολείου, είναι αυτή του κυλικείου, με τη διευθύντρια να βρίσκεται σε συνεννόηση για το θέμα με τον πρόεδρο της Σχολικής Επιτροπής και τον αρμόδιο αντιδήμαρχο.
Οι αθλητικές υποδομές του σχολείου χρειάζονται ενίσχυση, αφού υπάρχει μια μόνο μπάσκετα, στύλοι τοποθετήθηκαν πρόσφατα και αναμένεται το φιλέ.
Σχετικά με τα όσα ακούστηκαν για την καταλληλότητα ή μη του κτηρίου, η κα Μπεκούλη δηλώνει πως το κτήριο το καλοκαίρι πέρασε από μια μικρή ανακαίνιση και πως είναι στην αρμοδιότητα της πρ. Δημοτικής Αρχής και του ιδιοκτήτη του κτηρίου η καλή του κατάσταση: «για να λειτουργήσει ένα κτήριο ως σχολείο θα πρέπει να έχει εγκριθεί από τον ΟΣΚ. Από τη στιγμή που, λογικά, υπάρχει η έγκριση, δεν μπορεί το κτήριο να θεωρείται επικίνδυνο».
Η κα Μπεκούλη γνωρίζει καλά πως το 6ο ΓΕΛ συστάθηκε για να αποσυμφορήσει τα υπόλοιπα λύκεια και κυρίως το 1ο, 2ο και 3ο ΓΕΛ και όπως η ίδια αναφέρει «έχει εκπληρώσει τον σκοπό του». Σε κάθε περίπτωση, αυτό που τονίζει είναι ότι όταν ανοίγει ένα σχολείο, δεν μπορεί παρά να είναι καλό για την εκπαιδευτική κοινότητα.
«Αν το 6ο λύκειο στηριχθεί από τη Δημοτική Αρχή, τη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας, την κοινωνία του Αγρινίου γενικότερα, θα συνεχίσει να λειτουργεί και τα επόμενα χρόνια και θα ξεπεράσει τα όποια ζητήματα. Είναι σχολείο που, αν βοηθηθεί, θα εδραιωθεί στις συνειδήσεις και τις καρδιές των Αγρινιωτών», λέει η διευθύντριά του, που παρατηρεί πως η νέα Δημοτική Αρχή δείχνει ήδη τις καλές τις προθέσεις για τη στήριξη του σχολείου.
Σε καλό δρόμο το Εσπερινό ΕΠΑΛ
Μια ακόμη σημαντική προσθήκη στον εκπαιδευτικό χάρτη της περιοχής ήταν και η σύσταση και λειτουργία Εσπερινού ΕΠΑΛ. Η απουσία ενός τέτοιου σχολείου στην πόλη, οδηγούσε σε αδιέξοδο εκείνους που το πρωί εργάζονται και η μόνη επιλογή τους μέχρι πρότινος ήταν το Εσπερινό Γενικό Λύκειο, που δεν δίνει όμως τη δυνατότητα απόκτησης κάποιας ειδικότητας. Από το Σεπτέμβριο το Εσπερινό ΕΠΑΛ Αγρινίου, το μοναδικό σε ολόκληρη την Αιτωλοακαρνανία, στεγάζεται στο κτιριακό συγκρότημα του πρώην Πολυκλαδικού, μαζί με το 4ο Λύκειο Αγρινίου, το ΣΕΚ, το 1ο ΕΠΑΛ και την ΕΠΑΣ και έχει εγγεγραμμένους 50 μαθητές στις δύο λειτουργούσες για εφέτος τάξεις του. Από του χρόνου αναμένεται και σε αυτή την περίπτωση, να λειτουργήσεις και η Γ’ και Δ’ τάξη.
Ελλείψεις καθηγητών παρατηρούνται και εδώ, σταδιακά όμως, έστω και με κάποια καθυστέρηση, γίνονται οι απαραίτητες προσλήψεις.
Το Εσπερινό ΕΠΑΛ σε γενικές γραμμές, δείχνει από την πρώτη χρονιά της λειτουργίας του να καλύπτει τις εκπαιδευτικές ανάγκες για τις οποίες ιδρύθηκε.
Μαρίνα Ζαρκαβέλη
EΦΗΜΕΡΙΔΑ ΓΕΓΟΝΟΣ