Δευτέρα, 8 Μαρτίου, 2021

“Παραπληροφόρηση από την Εκκλησία”, η απάντηση για τα βιωματικά σεμινάρια

“Παραπληροφόρηση από την Εκκλησία”, η απάντηση για τα βιωματικά σεμινάρια

487545_612775178766069_1267928617_nΟ φορέας «η σπείρα, ολιστική εκπαίδευση, ανθρώπινες αξίες, διά βίου μάθηση» εξέδωσε ανακοίνωση με αφορμή δημοσίευμα για τα βιωματικά σεμινάρια που οργάνωσε σε εκπαιδευτικούς σε Αγρίνιο και Πάτρα με θέμα «Βιωματική  Κατανόηση της Ιδέας της Ολυμπιακής Εκεχειρίας στα Δημοτικά Σχολεία» . Στο Αγρίνιο το σεμινάριο έγινε ωστόσο  υπήρξαν καταγγελίες από ιερωμένο στην Πάτρα και που είχαν σαν αποτέλεσμα για τα σεμινάρια να αποσυρθεί η έγκριση από Υπουργείου Παιδείας (ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ).

Αναλυτικά η απάντηση του φορέα  «η σπείρα, ολιστική εκπαίδευση, ανθρώπινες αξίες, διά βίου μάθηση»

Ο φορέας «η σπείρα, ολιστική εκπαίδευση, ανθρώπινες αξίες, διά βίου μάθηση» απαντά στις συκοφαντικές και απαξιωτικές δημοσιεύσεις στον τύπο που έχουν κινηθεί από την Εκκλησία της Ελλάδας με αντιπρόσωπό της ιερωμένο από την Πάτρα σχετικά με ημερίδες/ βιωματικά εργαστήρια με θέμα την ολυμπιακή εκεχειρία:

Σε μια δημοκρατική χώρα με ελευθερία άποψης, λόγου και επιλογών σε όλους τους τομείς που αφορούν την ιδιωτική αλλά και επαγγελματική ζωή, κάθε Έλληνας πολίτης θα έπρεπε να είναι ελεύθερος και να μην στιγματίζεται από κανέναν για τα αναμφισβήτητα ανθρώπινα δικαιώματά του. Είναι συνεπώς αντιδημοκρατικό, αντιχριστιανικό και ενάντια στα ανθρώπινα δικαιώματα, τα οποία αναγράφονται επίσης και στο Σύνταγμα της Ελλάδας, να αποστέλλονται ʽκεραυνοίʼ και σωρεία κατηγοριών που βασίζονται σε εικασίες και προσωπικά συμπεράσματα ενός ιερωμένου. Και καλό θα ήταν να αναρωτηθούν όσοι διαβάζουν τέτοιου είδους δημοσιεύσεις τα εξής:

– Ο τρόπος, τα κίνητρα και οι στόχοι του ιερωμένου βασίζονται στα χριστιανικά ιδεώδη;

– Αντανακλούν το λόγο και τη διδασκαλία του Χριστού;

– Είναι εμποτισμένα με ανιδιοτελή Αγάπη προς όλους;

– Και, τέλος, με τι αισθήματα και συναισθήματα σάς αφήνουν;

Τα συμπεράσματα αλλά και ολόκληρη η εκστρατεία που έχει ξεκινήσει χαρακτηρίζονται από βαθύ φόβο, ο οποίος είναι και η ρίζα όλων των αρνητικών συναισθημάτων, όπως θυμού και οργής. Έτσι, αντί να έλθει ο ιερωμένος σε άμεση επαφή μαζί μας, να μας γνωρίσει, να συμμετάσχει ο ίδιος ή κάποιος δικός του άνθρωπος σε ένα από τα εργαστήρια (και τον προσκαλούμε ακόμα και τώρα να το κάνει), για να έχει άποψη από πρώτο χέρι, προχώρησε με αυθαίρετους και εν τέλει αντισυνταγματικούς τρόπους σε απαξιωτικούς χαρακτηρισμούς τόσο του ίδιου του φορέα μας όσο και μελών του.

Επίσης, έχουν παραβιαστεί από τη πλευρά του, αλλά και τους ιστότοπους που έχουν αναρτήσει κείμενά του, προσωπικά δικαιώματα συνεργατών/μελών μας με την ανάρτηση προσωπικών στοιχείων και επίσημων εγγράφων τα οποία απευθύνονται στο φορέα, χωρίς την άδεια του φορέα και των αναφερόμενων προσώπων, και μάλιστα προτού ακόμη ο ίδιος ο φορέας τα λάβει.

Επισημαίνουμε ότι για το καλό όλων κάθε ανάρτηση στοιχείων σε ενημερωτικές ιστοσελίδες χρειάζεται σωστή συγκέντρωση στοιχείων από όλες τις πλευρές. Σε περίπτωση που υπάρχει μονομερής παρουσίαση στοιχείων, το κοινό οδηγείται σε παραπληροφόρηση, ακόμη και σε φανατισμό και ένταση, και οι εμπλεκόμενοι πλήττονται συκοφαντικά και δυσφημούνται άδικα και χωρίς λόγο.

Σε μια ελεύθερη και δημοκρατική χώρα όλα αυτά θα ήταν ξεκάθαρη υπόθεση δικαστικής καταδίκης με επιβολή σημαντικών προστίμων!

Επίσης, όποιος επιθυμεί να γράψει υπεύθυνα και σωστά οτιδήποτε για οποιοδήποτε άνθρωπο ή φορέα καλό είναι να διατηρεί θετική πρόθεση και ερευνητικό πνεύμα. Έτσι, και για να γίνουν τα πράγματα συγκεκριμένα, οποιοσδήποτε διατηρεί αμφιβολία για τα βιωματικά εργαστήριά μας μπορεί να ʽελέγξειʼ την ποιότητά τους είτε εκφράζοντας τις αντιρρήσεις και αμφιβολίες του σε μας είτε συμμετέχοντας ο ίδιος ή συνεργάτες που εμπιστεύεται, σε αυτά.

Και προλαβαίνοντας οποιουσδήποτε αρνητικούς συνειρμούς εδώ, αναφέρουμε ότι κάθε ενήλικος άνθρωπος είναι υπεύθυνος για τις επιλογές του και τις προτιμήσεις του αναφορικά με την επιμόρφωσή του και την προσωπική του ανάπτυξη.

Ας δούμε τα πράγματα με καθαρή ματιά και απλά:

1. Τι σχέση έχει το περιεχόμενο βιωματικών εργαστηρίων σχετικά με την Εκεχειρία με την προσωπική ενασχόληση κάποιου/ων από τους εισηγητές με διαλογισμό και yoga, για παράδειγμα, πρακτικές πλέον επίσημα αναγνωρισμένες από την επιστημονική κοινότητα παγκοσμίως ως ιδιαίτερα αποτελεσματικές στην ανθρώπινη υγεία και ψυχολογία;

2. Τι σχέση έχουν προσωπικές ενασχολήσεις με εικασίες και ιδιαίτερα αρνητικά συμπεράσματα που φαίνεται να έχουν γεννηθεί βάσει φόβου και φανατισμού;

3. Οι παιδαγωγοί, εμψυχωτές, δάσκαλοι που προσκαλούνται για συμμετοχή, σε τι κατηγορία ανήκουν; Σε αυτή

– του άβουλου προβάτου άνευ διανόησης που χρειάζεται την προστασία και μεσολάβηση εξοργισμένων ιερωμένων;

– ή του σκεπτόμενου ανθρώπου, ευλογημένου με το εργαλείο του ΝΟΥ που διαχωρίζει τον άνθρωπο από το ζώο;

4. Οι συμμετέχοντες δεν έχουν τη δυνατότητα ελεύθερης επιλογής ή θα πρέπει να φιλτράρονται οι επιλογές τους από κάποιους που πιστεύουν ότι έχουν την εξουσία και το ρόλο καθοδήγησης των συνανθρώπων τους;

5. Ακόμα κι εάν κάτι δεν αρέσει στη διάρκεια οποιουδήποτε εργαστηρίου, δεν έχουν τη δυνατότητα οι συμμετέχοντες επισήμανσης ή ακόμα και αποχώρησής τους από αυτό;

Το βιωματικό εργαστήριο για την Εκεχειρία στην Πάτρα προσέφερε διαδραστικά εργαλεία, παιχνίδια και παιδαγωγικές δραστηριότητες για το διάλογο, την επικοινωνία, τη διαχείριση κρίσεων/συγκρούσεων, τις αμοιβαία επικερδείς λύσεις, την εμπιστοσύνη, την αποδοχή, την ανακωχή και τη συμφιλίωση, σε ανθρώπους που εργάζονται με παιδιά, τη σύγχρονη εποχή των εντάσεων, της βίας και των κρίσεων. Δυστυχώς, όσοι έγραψαν στον τύπο αρνητικά για αυτό, προτού καν πραγματοποιηθεί, δεν έδωσαν την ευκαιρία στον εαυτό τους και στο κοινό να αποκτήσουν καθαρή εικόνα για το περιεχόμενο και τους στόχους του εργαστηρίου. Ευτυχώς, οι άνθρωποι που συμμετείχαν στο εργαστήριο, συμπεριλαμβανομένων των μελών του χώρου φιλοξενίας του, χωρίς να τρομοκρατηθούν από την παραπληροφόρηση που κυκλοφόρησε από την Εκκλησία, μπορούν να μεταφέρουν σε όλους τις θετικές τους και ωφέλιμες εμπειρίες μάθησης και διάδρασης, αναφορικά με το βίωμα της Εκεχειρίας στην καθημερινή ζωή ατόμων και ομάδων.

Ο φορέας «η σπείρα, ολιστική εκπαίδευση, ανθρώπινες αξίες, διά βίου μάθηση» χαρακτηρίζεται από μακροχρόνια επιτυχή δραστηριότητα με διοργάνωση και συμμετοχή σε πολλές καινοτόμες δράσεις τόσο στην Ελλάδα όσο και σε πολλές άλλες χώρες και έχει αποκτήσει σε βάθος χρόνου εξαιρετική φήμη. Οι δράσεις του έχουν όλες σαν κεντρικό στόχο την ενδυνάμωση των ανθρώπων και βελτίωση δομών πάνω στον πλανήτη μας, κάτι που είναι μάλλον φανερή, πρώτη ανάγκη εποχής. Συγκεκριμένα, έχει εμπειρία ετών στην ολιστική εκπαίδευση, στη βιωματική μάθηση, στην κοινοτική τέχνη και στην εκπαίδευση για την αειφορία. Βασικές θεματικές των προγραμμάτων του είναι: ανθρώπινες αξίες στην εκπαίδευση, ανθρώπινα δικαιώματα, ενεργοί πολίτες, εθελοντισμός, εμψύχωση ομάδων, Εκπαίδευση για την Ειρήνη (Peace Education), Εκπαίδευση για τον Κόσμο (Global Education), περιβαλλοντική εκπαίδευση, το δίδυμο Τέχνη & Περιβάλλον, κοινοτική και δημόσια τέχνη, αειφορική συνείδηση κ.ά..

Συνεργάτες του φορέα έχουν υπάρξει Κέντρα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης (Κέντρα Διά Βίου Μάθησης για το Περιβάλλον και την Αειφορία) σε όλη τη χώρα, ΚΕΘΕΑ, κοινωνικοί φορείς, οργανισμοί εκπαίδευσης ενηλίκων Ελλάδας και εξωτερικού, ευρωπαϊκοί εκπαιδευτικοί και κοινωνικοί οργανισμοί, καλλιτέχνες, γονείς, δημόσια και ιδιωτικά σχολεία, ομάδες παιδαγωγών και εμψυχωτών, μουσεία και αίθουσες τέχνης Ελλάδας και εξωτερικού.

Καθʼ όλη την πορεία του φορέα έχει συγκεντρωθεί μεγάλο αρχείο δράσεων και πρωτοβουλιών που έχουν υποστηρίξει τους συμμετέχοντες και τοπικές κοινωνίες, με ιδιαίτερα θετικά αποτελέσματα κάθε φορά, σύμφωνα με αντίστοιχους αναστοχασμούς και αξιολογήσεις.

Οι συνεργάτες που εμψυχώνουν/υλοποιούν τις δράσεις, σεμινάρια, πρωτοβουλίες είτε στην Ελλάδα είτε στο εξωτερικό είναι άνθρωποι με μεγάλη εμπειρία στην εκπαίδευση και βιωματική μάθηση για όλες τις ηλικίες.

Σε αυτό το πνεύμα κινούνται και τα βιωματικά εργαστήρια για την Εκεχειρία, τα οποία προσφέρουν σε μια ιδιαίτερα δύσκολη εποχή στην ιστορία της Ελλάδας, πολύτιμα και πολύ αποτελεσματικά εργαλεία για άμεση εφαρμογή σε άτομα & ομάδες και βελτίωση των συνθηκών μάθησης στα σχολεία. Θα ήταν πολύ κρίμα εάν αυτή η γνώση και εμπειρία δεν έφτανε τελικά στους παιδαγωγούς, εμψυχωτές, εκπαιδευτικούς. Τέλος, και ως καλά νέα, επισημαίνουμε πως η πραγματοποίηση εργαστηρίων εκτός του σχολικού ωραρίου και εκτός σχολικών κτηρίων δεν προαπαιτεί έγκριση από το Υπουργείο Παιδείας, όπως δε χρειάζεται επίσης καμία τέτοια έγκριση για τη συμμετοχή εκπαιδευτικών, μια και όλοι είναι ελεύθεροι να επιλέξουν τι θα κάνουν και που θα πάνε εκτός του σχολικού ωραρίου!

Προσκαλείσθε έτσι όλοι εσείς που έχετε σχέση με ομάδες να βιώσετε και να λάβετε παιδαγωγικά εργαλεία Εκεχειρίας σε ένα από τα επόμενα προγραμματισμένα εργαστήρια από το φορέα «η σπείρα, ολιστική εκπαίδευση, ανθρώπινες αξίες, διά βίου μάθηση».»

Θέματα που ενδιαφέρουν

1 Σχόλιο

  1. νέος Αγρινιώτης

    έγινε γνωστό ότι το υπουργείο απέσυρε την έγκριση που είχε δώσει για τα σεμινάρια, διότι κινούνται σε χώρους παραθρησκευτικών οργανώσεων – σεκτών.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.