Σάββατο, Δεκέμβριος 15, 2018

Πως μπορεί να «απορροφήσει» τους αφιχθέντες τουρίστες από το αεροδρόμιο του Ακτίου η Αιτωλοακαρνανία;

aerodromioaktio

Ο τίτλος του άρθρου αφορά την περίπτωση των τουριστών που φθάνουν στο Άκτιο. Εκεί πρέπει να μελετηθεί αρχικά  η περίπτωση του  τουρίστα που  φτάνει στο Άκτιο και δεν οδηγεί. Το ερώτημα αυτό όμως μπορεί να απαντηθεί από μια αντίστροφη περίπτωση: Από την περίπτωση Αγρινιώτη που βρήκε εισιτήριο-προσφορά  26 ευρώ για Βερολίνο, αλλά σκέφτονταν να πάει από Αθήνα γιατί απλά δεν οδηγούσε.

Γιατί συνέβη αυτό; Το Άκτιο έχει βέβαια  πρόσβαση από Αγρίνιο  μέσω Βονίτσης με το ΚΤΕΛ, με ανταπόκριση όμως τις περισσότερες φορές από Βόνιτσα προς αεροδρόμιο.  Το κυριότερο όμως είναι ότι λόγω του άθλιου οδικού δικτύου χρειάζονται δύο και πλέον ώρες για να φτάσει κανείς από το Αγρίνιο στο αεροδρόμιο με συγκοινωνία, όσο δηλαδή διαρκεί και μια πτήση σε έναν κοντινό προορισμό του εσωτερικού. Εν προκειμένω το ταξίδι δεν ήταν καθημερινή ημέρα και για αυτό δυσχέραινε ακόμα περισσότερο την σύμπτωση των ωραρίων.

Θα πει κανείς γιατί προτίμησε το 3,5 ωρο της Αθήνας από το 2ωρο συν της Βόνιτσας. Η απάντηση έγκειται στην τακτικότητα των δρομολογίων του Ακτίου. Για κάποιον προορισμό του εξωτερικού μπορεί να είναι μόνο δύο φορές την εβδομάδα. Τα αραιά αεροπορικά δρομολόγια σε χρόνο είναι δύσκολο να συμπέσουν με απευθείας ανταπόκριση με οδικές υπεραστικές συγκοινωνίες με αποτέλεσμα την πολύωρη αναμονή.

Από την άλλη η λύση του ταξί από τη Βόνιτσα κοστίζει προφανώς και καμιά φορά πλησιάζει ένα φθηνό αεροπορικό εισιτήριο.

Έτσι λοιπόν αντίστροφα κάποιος από το Αεροδρόμιο θέλει να πάει στην ενδοχώρα  και δεν οδηγεί. Θα αντιμετωπίσει εξίσου θέμα αναμονής. Το ίδιο θέμα χρόνου αντιμετωπίζει ίσως και ο νομός Πρέβεζας, Λευκάδος αλλά και η ενδοχώρα της Ηπείρου. Αν κάποιος θέλει να πάει Γιάννενα και δεν οδηγεί, σίγουρα θα περιμένει αρκετά.

Ποια μπορεί είναι η λύση; Για αρχή ισως να συνδεθούν τα αεροπορικά δρομολόγια των εταιρειών απευθείας με δρομολόγια express των ΚΤΕΛ στο μέτρο πάντα του δυνατού. Είναι κατανοητό ότι μπορεί να είναι ασύμφορο ένα δρομολόγιο με «σποραδικούς» τουρίστες.  Όμως αν υπάρχει ανοικτή γραμμή αεροπορικών εταιρειών-ΚΤΕΛ νομών-τουριστικών πρακτορείων μπορεί και περισσότερους τουρίστες να φέρουν και να βελτιωθεί η εξυπηρέτηση και να αναβαθμιστεί ακόμα περισσότερο το αεροδρομίο ως συγκοινωνιακός κόμβος.

Το σημαντικότερο όμως είναι να γίνει επιτέλους ο δρόμος Άκτιο-Αμβρακία. Γιατί το ερώτημα «τι θα κάνει ο τουρίστας μόλις κατέβει από το αεροπλάνο που τον έφερε στο Άκτιο'» αφορά όχι μόνο αυτούς που δεν οδηγούν αλλά και αυτούς που οδηγούν..

Αυτή είναι και η απάντηση για το τι πρέπει να γίνει ώστε να απορροφηθούν περισσότεροι τουρίστες από τους τουριστικούς προορισμούς των γύρω νομών και όχι μόνο της Αιτωλοακαρνανίας. Προαπαιτούμενο είναι η πρόσβαση.

Λ.Υ.

Υ.Γ. Για την ιστορία δείτε τα δρομολόγια προς το Άκτιο. Πολλά από αυτά είναι με ανταπόκριση και όχι απευθείας:

https://www.pvk-airport.gr/el/flights–more/airport-information#to–from-the-airport

Θέματα που ενδιαφέρουν

1 Σχόλιο

  1. noname_kid

    Μπορεί να το εκμεταλλευτεί περιμένοντας λίγο ακόμα,να κάνουν εκτος απο τα εκατονταδες εργα τα Γιάννενα και την εκκινηση του αεροδρομιου τους σαν διεθνη,να τελειωσουν το δρομο μεχρι κακκαβια και το υπο ενταξυ τρενο μεχρι μαλακάσα απο τα γιάννενα.
    Μετα μπορει ανετα το αεροδρομιο Ακτιου και πανω απο όλα εγκαιρα να εκμεταλλευτει το αεροδρομιο,το νεο δρομο μεχρι εκει και το λιμανι στο πλατυγιαλυ που πνιγεται αποεπενδυσεις και δρομο συνδεσης με τους κεντρικους αξονες

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.