Σάββατο, 16 Οκτωβρίου, 2021

Αφού τρένο στο Αγρίνιο δεν βλέπουμε γιατί δεν το ρίχνουμε στον σιδηροδρομικό ποδηλατοτουρισμό;

Αφού τρένο στο Αγρίνιο δεν βλέπουμε γιατί δεν το ρίχνουμε στον σιδηροδρομικό ποδηλατοτουρισμό;

Ούτε εμείς το ξέραμε ότι υπάρχει, όμως φαίνεται ότι έρχεται και στην Ελλάδα(φωτο) αυτό που λένε “σιδηροδρομικό ποδηλατοτουρισμό” και έχει, λέει, χιλιάδες φίλους σε όλον τον κόσμο.

Το ξεκίνημα γίνεται από την Κακιά Σκάλα, έξω από τα Μέγαρα, με θέα και τον Αργοσαρωνικό από κάτω, από την ομάδα Railbiking Greece και μοιάζει όντως μια καλή περίπτωση εναλλακτικού τουρισμού.

Είδαμε ότι κάποιοι στο Μεσολόγγι ήδη έγραψαν το “γιατί όχι και στο Μεσολόγγι;”… Οπότε η ερώτηση είναι απλή: γιατί όχι και στο Αγρίνιο; Μάλιστα για την αναβίωση των σιδηροδρόμων έγινε πρόσφατα και ημερίδα, όχι στο Αγρίνιο, στο Μεσολόγγι με επίκεντρο το όραμα του Χ. Τρικούπη…

Δόξα τω Θεώ, έχουμε κι εδώ εξίσου διαλυμένο δίκτυο και σκουριασμένες γραμμές όσες έχουν απομείνει και δεν έχουν φορτωθεί σε καρότσες. Εντάξει δεν θα περνάει παράλληλα στην θάλασσα αλλά και η διαδρομή από τα Αη-Βασιλιώτικα και κάτω προς Δοκίμι- και στην συνέχεια μέσα από τον κάμπο μέχρι τον νότο- δεν είναι αδέξια!

Και πορτοκαλιές θα βρεις και αρχαιότητες κι άλλα ωραία. Βέβαια είναι γνωστό ότι οι γραμμές εδώ φτιάχτηκαν εξαρχής με πλάτος όχι και τόσο κανονικό,οπότε μην εκπλαγούμε αν δούμε ότι εκτός από τα “πέδιλα” των τρένων που μάθαμε κάποτε ότι δεν ταιριάζουν, τώρα να μην ταιριάζει και το ειδικό αμαξάκι, η λεγόμενη “δρεζίνα” με την οποία κάνεις… σιδηροδρομικό ποδηλατοτουρισμό!

Να είναι τέτοια η τύχη μας και σε αυτό, λέτε, τώρα που θα κάναμε κάτι… εναλλακτικό;

ο περ(ι)αστικός

Θέματα που ενδιαφέρουν

2 Σχόλια

  1. Βαγγέλης Πυρπύλης

    Απλά να ενημερώσουμε ότι ο Όμιλος Φίλων του Σιδηροδρόμου ΒΔ Ελλάδας, σε συνεργασία με τον ΣΦΣ, έχει κάνει δράσεις με σιδηροδρομικά ποδήλατα στη γραμμή του Αγρινίου από το 2011 προτείνοντας λειτουργία σαν μουσειακή και τουριστική. Η δράση των φίλων στην Κακιά Σκάλα είναι αποτέλεσμα εκείνων το δράσεων τότε στο μετρικό δίκτυο της Πελοποννήσου – Αιτωλοακαρνανίας και Θεσσαλίας.

    Επίσης, κάτι που έχω βαρεθεί προσωπικά να ακούω, “τα πέδιλα των τραίνων δεν χωρούσαν στις γραμμές”, είναι τεράστια ανοησία και παραπληροφόρηση.

    Τα δίκτυα της Πελοποννήσου, της Θεσσαλίας και της Αιτωλοακαρνανίας ήταν από κατασκευής (από το 1890) μετρικά, δηλαδή με πλάτος ένα μέτρο. Πάντα τα τραίνα που ερχόταν να κυκλοφορήσουν σε αυτές τις γραμμές ήταν ανάλογου εύρους. Στην ανακαινισμένη γραμμή Αγρινίου – Μεσολογγίου – Κρυονερίου το μοναδικό τραίνο που ήρθε το 2004 ήταν ένα ολοκαίνουργιο Standler GTW Railbus το οποίο στη συνέχεια μεταφέρθηκε στην Πελοπόννησο όπου και κυκλοφόρησε.

    Το ότι δεν “χωρούσαν τα τραίνα” απλά είναι μια χαζή δικαιολογία για ευκολόπιστους από την μεριά αυτών που έκαναν το έγκλημα της εγκατάλειψης μιας ολοκαίνουργιας συγκοινωνιακής υποδομής.

    Υ.Γ. Στη φωτογραφία στην Κακιά Σκάλα που έχει το άρθρο, είναι ποδηλατοδρεζίνα μετρική, σε μετρική γραμμή.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.