Σάββατο, 22/09/2018

Αυτός θα είναι ο νέος κεντρικός σταθμός των ΚΤΕΛ στον Ελαιώνα

16 εκατ. επιβάτες θα διακινούνται ετησίως
ktel-elaionas

Τον νέο κεντρικό σταθμό των ΚΤΕΛ στον Ελαιώνα (Κεντρικός Σταθμός Υπεραστικών Λεωφορείων – ΚΣΥΛ) παρουσίασε, στο 2οΣυνέδριο Υποδομών και Μεταφορών, που διεξήχθη στις 15-16 Μαΐου, στο αμφιθέατρο του Πολεμικού Μουσείου της Αθήνας, από τις ιστοσελίδες metaforespress.gr και ypodomes.com, ο Υποδιευθυντής Νέων Έργων στη Διεύθυνση Στρατηγικής Ανάπτυξης της Αττικό Μετρό, Παναγιώτης Κλήμης.

Ο νέος κεντρικός σταθμός, στον οποίο θα μετεγκατασταθούν τα ΚΤΕΛ από τον Κηφισό και την Λιοσίων, θα εξυπηρετεί ετησίως 16 εκατ. επιβάτες.

Οι εγκαταστάσεις του ΚΣΥΛ θα έχουν συνολική επιφάνεια 40.000 τ.μ. και, ανά κατηγορία, οι ελεύθεροι χώροι πρασίνου θα εκτείνονται σε επιφάνεια 20.000 τ.μ. και οι χώροι για εμπορικές χρήσεις σε 11.750 τ.μ., ενώ οι χώροι στάθμευσης θα είναι 572, εκ των οποίων οι 100 θα είναι για τους επιβάτες του μετρό, δεδομένης της σύνδεσής του με τον σταθμό «Ελαιώνα» του μετρό.

Όπως ανέφερε στο 2ο Συνέδριο Υποδομών και Μεταφορών ο κ. Κλήμης, η διαδικασία των απαλλοτριώσεων τελείωσε πρόσφατα και η προμελέτη του έργου αναμένεται να ολοκληρωθεί σύντομα.

Agriniowebradio.gr: Ενημέρωση και μουσική όπως θα ήθελες ν΄ακούς

Επόμενο βήμα είναι η προετοιμασία Αντικειμένου, προκειμένου να ανατεθεί σε χρηματοοικονομικό σύμβουλο η σύνταξη των τευχών δημοπράτησης για την προκήρυξη του διαγωνισμού.

Σε επίπεδο χρηματοδότησης, ανέφερε πως το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει ήδη κινήσει τις διαδικασίες ένταξης του έργου στο «Πακέτο Γιούνκερ».

Το εσωτερικό του νέου (υπερ)σταθμού των ΚΤΕΛ

Υπενθυμίζεται ότι οι σταθμοί Κηφισού και Λιοσίων, που εξυπηρετούν σήμερα την πρωτεύουσα, φιλοξενούν συνολικά 49 γραμμές και δέχονται έναν ημερήσιο φόρτο που κυμαίνεται από 24 – 44 χιλ. επιβάτες ή 12 εκατ. ετησίως.

Ο νέος σταθμός θα ανακουφίσει τις περιοχές που στέγαζαν επί δεκαετίες τους σταθμούς των υπεραστικών λεωφορείων, ενώ παράλληλα θα αναβαθμίσει σημαντικά την υποβαθμισμένη περιοχή του Ελαιώνα, αφού, όπως χαρακτηριστικά είπε, «αυτή τη στιγμή δεν έχει καθόλου υποδομές».

«Στόχος ήταν ο σχεδιασμός ενός τέρμιναλ που θα έμοιαζε με αεροδρομίου, λαμβάνοντας υπόψη και την αντίστοιχη διεθνή εμπειρία», σχολίασε το στέλεχος της Αττικό Μετρό, προσθέτοντας ότι η λογική του έργου είναι η δημιουργία ενός συγκοινωνιακού κόμβου που θα φιλοξενεί και διεθνείς λεωφορειακές γραμμές και θα αγγίξει έναν ετήσιο φόρτο της τάξης των 16 εκατ. επιβατών.

Σημειώνεται ότι η Αττικό Μετρό, μετά το «ξεπάγωμα» του έργου το 2012 και την υπογραφή Συμφώνου Συνεργασίας με την ΚΣΑΥΛΕ και τον Δήμο Αιγάλεω, προχώρησε στην απαλλοτρίωση 18 περίπου στρεμμάτων για την υλοποίησή του, αναλαμβάνοντας παράλληλα τον ρόλο του Project Manager.

Καταλήγοντας, ο κ. Κλήμης εκτίμησε το κόστος του έργου στα 170 – 180 εκατ. ευρώ και διευκρίνισε πως η αρμόδια αρχή για την δημοπράτηση, βάσει του ισχύοντος κανονιστικού πλαισίου, είναι ο συνεταιρισμός ΚΣΑΥΛΕ και όχι η Αττικό Μετρό.

Τέλος, εξήγησε πως η αποπληρωμή του έργου θα γίνει, τόσο από την εκμετάλλευση των εμπορευματικών χρήσεων στις εγκαταστάσεις του σταθμού, όσο και από τα ΚΤΕΛ που θεωρείται σχεδόν βέβαιο ότι θα συμμετάσχουν στο κοινοπρακτικό σχήμα εκμετάλλευσής του και θα συνεισφέρουν στην αποπληρωμή των κεφαλαίων από τα εισιτήρια.

Πηγή: metaforespress.gr

Διαβάστε επίσης

Facebook comments:

Σχολίασέ το

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.