Πέμπτη, 21 Ιανουαρίου, 2021

Αγρίνιο: “Τρέχουν” οι εργασίες για τους σταθμούς ηλεκτρικών ποδηλάτων-αντιδράσεις για τη χωροθέτηση έναντι Μουσείου

Αγρίνιο: “Τρέχουν” οι εργασίες για τους σταθμούς ηλεκτρικών ποδηλάτων-αντιδράσεις για τη χωροθέτηση έναντι Μουσείου

Πλησιάζει η ώρα των ηλεκτρικών ποδηλάτων στο Αγρίνιο καθώς το τελευταίο διάστημα «τρέχουν» οι εργασίες για την κατασκευή και τοποθέτηση των εννέα σταθμών.

Μέσω αυτοματοποιημένου ηλεκτρονικού συστήματος θα δίνεται στους πολίτες η ευχέρεια να παραλάβουν και να χρησιμοποιήσουν ένα ηλεκτρικό ποδήλατο για όσο χρόνο επιθυμούν, επιστρέφοντας το σε κάποιο από τα εγκατεστημένα σημεία στάθμευσης. Συνολικά θα τοποθετηθούν 81 ηλεκτρικά ποδήλατα και δύο ποδήλατα ΑΜΕΑ.

Το έργο, προϋπολογισμού 500.000 ευρώ, εντάχθηκε στο πρόγραμμα Βιώσιμης Αστικής Ανάπτυξης. Τον Μάιο του 2019  μπήκε σε τροχιά δημοπράτησης ωστόσο η πανδημία του κορωνοϊού προκάλεσε σχετική καθυστέρηση.

Οι εργασίες λοιπόν είναι σε εξέλιξη για τη διαμόρφωση των σταθμών ωστόσο δεν εκλείπουν και αντιρρήσεις για τη χωροθέτηση κάποιων. Παράδειγμα,  πολλοί  απόρησαν βλέποντας ξαφνικά μέρος του χώρου πρασίνου στην πλατεία έναντι του Παπαστρατείου Αρχαιολογικού Μουσείου να αποψιλώνεται και να τσιμενταρίζεται ενώ δίπλα του ακριβώς υπάρχει τόσος χώρος με πλακόστρωτο. Δεν έλειψαν και οι απορίες για τη συμβολή των οδών Γρίβα και Παναγοπούλου, για την οποία ο δήμαρχος τον Απρίλιο του 2019 (όταν και κατεδαφίστηκε παλαιό ακίνητο στο χώρο) δήλωνε ότι «ο Δήμος Αγρινίου αγόρασε το ακίνητο για να απελευθερώσει ένα κεντρικό σημείο της πόλης και να το μετατρέψει σε χώρο πρασίνου». 

Αρχικά αναμενόταν να δημιουργηθεί μια μικρή πλατεία με πράσινο και σταδιακά να προχωρούσε η ανάπλαση του. Ενάμιση χρόνο μετά ο χώρος στάθμευσης των ποδηλάτων είναι το πρώτο έργο εν προκειμένω.

Το agrinionews.gr απευθύνθηκε στην υπεύθυνη του Τμήματος Προγραμματισμού και Ανάπτυξης του Δήμου Αγρινίου, Γεωργία Ροντήρη, για τις παραμέτρους του συγκεκριμένου έργου.

«Πρόκειται για ένα έργο που θα αλλάξει ριζικά τη μορφή της πόλης μας. Για την επιλογή των θέσεων που δημιουργούνται οι σταθμοί κριτήριο υπήρξε η δυνατότητα να “κυκλώσουμε” την πόλη. Να μπορεί να εξυπηρετείται δηλαδή το μέγιστο δυνατό του αστικού ιστού», τόνισε αρχικά.

Αναφορικά με τον ορίζοντα ολοκλήρωσης του έργου, το οποίο και έχει καθυστερήσει ήδη αρκετά, όπως προαναφέρθηκε, η κ. Ροντήρη υπογράμμισε ότι «μέχρι τον Δεκέμβριο θα είναι όλα έτοιμα. Το μεγάλο πρόβλημα λόγω της πανδημίας υπήρξε η προμήθεια των ποδηλάτων. Το ζήτημα με τα τελωνεία ήταν μεγάλο». 

Ερωτώμενη τέλος για την επιλογή των θέσεων δημιουργίας των σταθμών, ξεκαθάρισε ότι «δεν υπήρξε κάποια δέσμευση στην επιλογή και ότι αυτές έγιναν με βάση τη λογική, σε σημεία όπου κρίθηκε όπου έπρεπε να τοποθετηθούν. Για την περίπτωση του σταθμού στην περιοχή του πάρκου του πάρκου η επιλογή ήταν προφανής, καθότι είναι εκεί το μουσείο, το γήπεδο του Παναιτωλικού και σε συνδυασμό με τα έργα που δρομολογούνται και για το πάρκο δεν γινόταν να μην υπάρχει σταθμός». 

Όπως και να έχει, το Αγρίνιο είναι έτοιμο για να περάσει και επίσημα στην εποχή του… ηλεκτρικού ποδηλάτου. Μένει να φανεί το κατά πόσο οι πολίτες θα «αγκαλιάσουν» το εγχείρημα και κατά πόσο ο Δήμος θα μπορέσει να προστατέψει και να επιβλέψει αυτό που δημιουργείται. 

Οι θέσεις των σταθμών είναι οι εξής: 

1. Παλαιά Δημοτικά Σφαγεία.
2. Οδός Πολυζωίδη (Δικαστήρια).
3. Άγιος Κωνσταντίνος.
4. Έναντι Αρχαιολογικού Μουσείου.
5. Οδός Γούναρη.
6. Πλατεία Άρη Βελουχιώτη.
7.Στον Πεζόδρομο μεταξύ των οδών  Γρίβα και Παναγοπούλου.
8. Εντός του Δημοτικού Χώρου Στάθμευσης (Parking) στην πλατεία Δημάδη.
9. Στον Περιβάλλοντα Χώρο του Πανεπιστημίου επί της οδού Σεφέρη.

Το σύστημα θα περιλαμβάνει τα παρακάτω: 

-81 Ηλεκτρικά ποδήλατα µε ενσωματωμένο σύστημα GPS/GPRS
-2 ηλεκτρικά ποδήλατα για ΑμεΑ
-92 Ηλεκτρονικές βάσεις ασφάλισης των παραπάνω ποδηλάτων κατανεμημένες σε 9 σταθμούς μίσθωσης:
-2 Σταθμοί υποστήριξης Ηλεκτρικών Ποδηλάτων Αμέα με 9 βάσεις απλών ποδήλατων και 1 βάση
για ποδήλατα ΑμεΑ
-7 Σταθμοί υποστήριξης Ηλεκτρικών Ποδηλάτων με 9 βάσεις ποδήλατων.
-9 Σταθμούς φόρτισης (Docking Station) με στέγαστρα που έχουν αυτόνομες φωτοβολταϊκές εγκαταστάσεις
-8 Συστήματα Wi-Fi spot για την εξυπηρέτηση των πολιτών
-5 Συστήματα Info-Kiosk για την πληροφόρηση των πολιτών
-Λογισμικό διαχείρισης του όλου συστήματος 

Θέματα που ενδιαφέρουν

5 Σχόλια

  1. τσιμέντο να γίνουν

    Κακώς τόσο μπετον αρμέ ακόμη κι εκεί που καλώς είχε υπάρξει μέριμνα έστω για το ελάχιστο πράσινο.
    Κάπου όμως φτάνει με τις παρεμβάσεις αστοχίας στο αστικό κέντρο που αφορά όλους.
    Καλό το καινούργιο όταν δεν γκρεμίζει αυτό που αξίζει να παραμείνει.

  2. ΟΛΑ ΕΙΝΑΙ ΔΡΟΜΟΣ

    ΑΝΤΙ ΝΑ ΦΤΙΑΞΕΤΕ ΚΑΝΕΝΑ ΔΡΟΜΟ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΟΛΟΙ ΓΕΜΑΤΟ ΛΑΚΟΥΒΕΣ ΚΑΙ ΚΑΝΕΝΑ ΠΕΖΟΔΡΟΜΙΟ ΔΙΝΕΤΕ 500000 ΓΙΑ ΝΑ ΒΑΛΕΤΕ ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ ΠΟΔΗΛΑΤΑ ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ ΘΑ ΠΑΜΕ ΜΠΡΟΣΤΑ ΤΩΡΑ!

  3. Δημήτρης κοντονικας

    Πόσο χωριάτες είμαστε σε αυτή την πόλη φαίνεται πρώτα και κύρια από τις. Επιλογές όλων των δημοτικών αρχόντων διαχρονικά
    Κάνει κάποιος δήμαρχος άλλης περιοχής κάτι… Αμέσως να το κάνουμε και εμείς εδώ. Άσχετα αν χρειάζεται η ταιριάζει…
    Σαν τις παλιές κορεάτικες απομιμήσεις sfiko και adibas

  4. Πως είπατε; ψήφο;Huehuehue

    Αυτός ο δήμαρχος , όλο αστοχίες.Τί να πει κανείς πια . Έκλεισε όλο το κέντρο και αηδιάζεις να διασχίσεις την πόλη . Manual έχουμε δήμαρχε όχι automatic transmissions .Αίντε , μισή ώρα δίνουμε μάχη με ένα συμπλέκτη για να πάμε 2 χιλιόμετρα απόσταση.

    Πρόκειται για ένα έργο που θα αλλάξει ριζικά τη μορφή της πόλης μας. Για την επιλογή των θέσεων που δημιουργούνται οι σταθμοί κριτήριο υπήρξε η δυνατότητα να “κυκλώσουμε” την πόλη. Να μπορεί να εξυπηρετείται δηλαδή το μέγιστο δυνατό του αστικού ιστού», τόνισε αρχικά.

    θέλετε και τα λέτε ; κυκλώσατε την πόλη γιατί το εσωτερικό του κύκλου το κάνατε άβατο .

    “Να μπορεί να εξυπηρετείται δηλαδή το μέγιστο δυνατό του αστικού ιστού»,
    Μωρέ ναι ,ακριβώς αυτό θα επιτευχθεί…
    στα όνειρά σας , αφού αυτά τα λόγια δε έχουν σχέση με οποιαδήποτε αλήθεια .

  5. Πίτα- Γύρο.

    Η πόλη που ανέκαθεν είχε πρόβλημα με την καινοτομία . Οι περισσότεροι κάτοικοι τσακισμένοι με το “καινούργιο”.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.