Αντίστροφα μετρά ο χρόνος για το πρώτο κουδούνι της χρονιάς στα σχολεία του Αγρινίου και οι ετοιμασίες είναι πυρετώδεις για να εξασφαλιστεί ότι όλα θα είναι έτοιμα για τους μαθητές και μαθήτριες.
Το υγειονομικό πλαίσιο υπό το οποίο θα γίνει η επιστροφή των μαθητών στα θρανία προβλέπεται ελαστικότερο εν συγκρίσει με τις δύο περασμένες χρονιές. Με βάση τις εξαγγελίες του Υπουργού Υγείας, Θάνου Πλεύρη, τα σχολεία σε πρώτη φάση θα λειτουργήσουν υπό πρίσμα κανονικότητας.
«Είμαστε καλύτερα από τα δύο περασμένα χρόνια, τα υγειονομικά πρωτόκολλα είναι πιο χαλαρά», υπογραμμίζει ο αρμόδιος αντιδήμαρχος για θέματα παιδείας Χρήστος Ζαρκαβέλης. «Μεγάλος όγκος αναπληρωτών έχει τοποθετηθεί και όλο το καλοκαίρι έγιναν από συνεργεία παρεμβάσεις σε εσωτερικούς και αύλειους χώρους σχολείων», προσθέτει.
Προβληματίζουν τα κενά σε τμήματα ένταξης, παράλληλης στήριξης και ειδική αγωγή στην πρωτοβάθμια
Από μεριάς εκπαιδευτικών, ωστόσο, εκφράζεται ανησυχία για σειρά θεμάτων που απασχολούν τον καθημερινό εκπαιδευτικό και μαθητικό βίο.
Η πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Αγρινίου-Θέρμου, Μάρθα Σαράκη, μιλώντας στο agrinionews.gr υπογραμμίζει ότι αφενός τα Δημοτικά και τα Νηπιαγωγεία της περιοχής είναι σε μεγάλο βαθμό στελεχωμένα, ωστόσο εκφράζονται προβληματισμοί αναφορικά με τα τμήματα ένταξης, όπου δεν έχει τοποθετηθεί κανένας νέος εκπαιδευτικός.
Πολλά κενά παρατηρούνται στα τμήματα παράλληλης στήριξης ενώ πανομοιότυπη είναι και η κατάσταση σε ότι αφορά τα τμήματα ειδικής αγωγής αλλά και τα σχολεία ειδικής.
«Τα προβλήματα που αφορούν τις κτηριακές εγκαταστάσεις παραμένουν. Υπάρχουν ζητήματα σε πολλά σχολεία που δεν έχουν επιλυθεί. Φθορές, δυσλειτουργίες στα υδραυλικά, βαψίματα που θα έπρεπε να έχουν γίνει μέσα στο καλοκαίρι και δεν έγιναν. Έχουμε πολλές φορές αιτηθεί να αξιοποιηθούν συγκεκριμένα κονδύλια που έχουν δεσμευθεί για βελτιώσεις ωστόσο βλέπουμε ότι τα χρήματα αυτά λιμνάζουν», τονίζει η κ. Σαράκη, στεκόμενη και στο γεγονός ότι εργασίες ενεργειακής αναβάθμισης στο 11ο-17ο δημοτικό που συστεγάζονται θα «τρέξουν» κατά τη διάρκεια της χρονιάς.
«Το κυριότερο ζήτημα αφορά τα νηπιαγωγεία, που στεγάζονται ως επί το πλείστον σε ισόγεια, παλιά κτήρια, με σοβαρά ζητήματα και δυσλειτουργίες», προσθέτει.
Προβληματισμοί εκφράζονται και σε ότι αφορά τις σχολικές καθαρίστριες. «Πληροφορούμαστε ότι θα είναι λιγότερες από πέρυσι, όχι πλήρους ωραρίου, γεγονός που δημιουργεί ζητήματα με βάση και τις υγειονομικές συνθήκες που επικρατούν», καταλήγει η κ. Σαράκη.
Αβεβαιότητα λόγω υγειονομικών συνθηκών στην δευτεροβάθμια
Σε ίδιο μήκος κύματος και ο πρόεδρος της Β’ ΕΛΜΕ Αιτωλοακαρνανίας, Βαγγέλης Τσούκας.
«Το υγειονομικό σκέλος για μας είναι το πιο βασικό. Υπάρχει ζήτημα, δεδομένης της αυξητικής πορείας των κρουσμάτων και σαφώς προβληματιζόμαστε. Βρισκόμαστε μπροστά σε ένα νέο κύμα πανδημίας και οι απαντήσεις του Υπουργείου στα ερωτήματά μας είναι ασαφείς», αναφέρει.
Την προηγούμενη εβδομάδα η Β’ ΕΛΜΕ Αιτωλοακαρνανίας είχε συνάντηση με τον Διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, Χρήστο Καζαντζή. Οι συζητήσεις επικεντρώθηκαν στις προσπάθειες που καταβάλλονται για την κάλυψη των ήδη υπαρχόντων κενών με το μόνιμο προσωπικό που υπηρετεί στα σχολεία, αλλά και μετά την α΄ φάση προσλήψεων των αναπληρωτών. «Πιο σαφής εικόνα θα υπάρχει τις επόμενες ημέρες», υπογραμμίζει.
Στέκεται ιδιαίτερα στο αίτημα των μονίμων εκπαιδευτικών να τους δοθεί η δυνατότητα μετακίνησης σε πιο κοντινά σχολεία στην περιοχή κατοικίας τους, εφόσον φυσικά προκύψει κενό και με βάση τις ανάγκες της υπηρεσίας.
Υπάρχουν μάλιστα, όπως αναφέρει και περιπτώσεις εκπαιδευτικών που για συμπληρώσουν ωράρια αναγκάζονται χωρίς οικονομική αποζημίωση να μετακινούνται καθημερινά αρκετά χιλιόμετρα σε δύο ή και παραπάνω σχολεία.
Τέλος, σε ότι αφορά το σκέλος των κτηριακών εγκαταστάσεων, ο κ. Τσούκας τονίζει από μεριάς του πρώτου βαθμού τοπικής αυτοδιοίκησης καταβάλλονται προσπάθειες για τον ευπρεπισμό των σχολείων. Ωστόσο, ζητήματα εξακολουθούν να υφίστανται, ελέω της παλαιότητας των υποδομών. «Οι αίθουσες είναι μικρές. Υπάρχουν περιορισμοί λόγω υγειονομικών συνθηκών ενώ και οι πόροι που διατίθενται σε κεντρικό επίπεδο για εργασίες είναι συγκεκριμένοι», καταλήγει.