Πανό που αναρτήθηκε σε περίοπτη θέση του Αγρινίου επέφερε στη συνέχεια… αναρτήσεις στα social media και ακολούθησε μετά ο δημόσιος διάλογος.
Το πανό γρήγορα κατέβηκε αλλά η συζήτηση πυροδοτήθηκε για το μόνιμο πρόβλημα της άναρχης αφισοκόλλησης αλλά και για τις παραδόσεις του τόπου μας.
Η «γιορτή λαού» που διοργανώνεται κάθε χρόνο στη Γέφυρα Αχελώου και τα διαθέτει «ούλα τζάμπα» και ειδικά την προβατίνα για λίγες ώρες της Τρίτης ήταν το αντικείμενο του πανό που κάλυψε τα κιγκλιδώματα και μαζί…κάλυψε και τη «μάνα» του Καπράλου στη δημοτική βιβλιοθήκη.
Αυτό δικαιολογημένα δεν άρεσε σε πολλούς και το στηλίτευσαν στο facebook. «Εμείς θα παλεύουμε για τον πολιτισμό της πόλης του Αγρινίου!!! Ενάντια σ ‘αυτούς που ανεβάζουν αυτές τις αφίσες- πανό και σε αυτούς που τους το επιτρέπουν», ήταν η πλέον χαρακτηριστική αναφορά-ανάρτηση.
Από την πλευρά των διοργανωτών ωστόσο αναγνωρίστηκε το λάθος και εμπράκτως καθώς το πανό κατέβηκε.
«Αξίζει να επισημανθεί ότι η εν λόγω πράξη δεν ήταν σκόπιμη. Το γεγονός ότι καθόλη τη διάρκεια του χρόνου στο συγκεκριμένο σημείο αναρτώνται πανό είτε από κόμματα, είτε από ενώσεις εργαζομένων, είτε από διάφορες άλλες οργανώσεις, ακόμη και από εκδηλώσεις ή παραστάσεις, μας έκανε να θεωρήσουμε ότι δεν θα υπήρχε πρόβλημα αν κάνουμε και εμείς το ίδιο και για μόλις τέσσερις ημέρες. Και πάλι ζητάμε συγνώμη γι’ αυτή μας την πράξη», σημειώθηκε από πλευράς χρήστριας του facebook που εκπροσωπεί του διοργανωτές.
Η απάντηση της βέβαια επεκτάθηκε και σε όσους απαξίωσαν αυτού του τύπου τις εκδηλώσεις. «Διοργανώνεται από το λαό για τον λαό. Νομίζω ότι και αυτό είναι κάτι το οποίο πρέπει να σεβαστούμε καθώς πολιτισμός δεν είναι μόνο οι τέχνες και τα γράμματα. Πολιτισμός είναι επίσης τα ήθη και τα έθιμα ενός λαού».
Το ζήτημα έδωσε πάντως τροφή για αρκετή κουβέντα στο facebook από την οποία αναδείχτηκαν κάποια δεδομένα. Το πρόβλημα της άναρχης αφισοκόλλησης που παραμένει έντονο ειδικά τα καλοκαίρια με τις πολλές εκδηλώσεις και τα πανηγύρια.
Αλλά και το ότι οι παραδόσεις είναι για να τηρούνται. «Είναι και αυτά μέρος της κοινωνίας και ντόπιας πολιτιστικής κουλτούρας, δεν μπορούμε να τα απορρίψουμε τόσο εύκολα. Όσο για το «ούλα τζάμπα» η ντοπιολαλιά μας είναι…. Ο εξαστισμός μας έκανε να ξεχάσουμε, και να πιστεύουμε πως ήρθαμε κατευθείαν από το Παρίσι», όπως εύστοχα ανέφερε άλλη χρήστης του facebook.
2 Σχόλια
Επιλεκτική ευαισθησία έχουν μερικοί.Στο συγκεκριμένο σημείο υπάρχουν σχεδόν μόνιμα πανό.
Πολιτισμός είναι και οι τέχνες και τα γράμματα και το ιδιαίτερο πάντρεμα τους με τα ήθη και τις παραδόσεις της Ελλάδας. Είναι γελοίο να αγανακτούν κάποιοι με τη χρήση λέξεων που αποτυπώνουν γλαφυρά την ιδιαίτερη ντοπιολαλιά του τόπου. Ποιος λέει πως ο σωστός τρόπος ομιλίας είναι αυτός που επιβάλλεται από το αθηναϊκό γλωσσικό καθεστώς το οποίο τείνει να εξαλείψει σιγά, σιγά την υπέροχη ιδιωματική ποικιλία της ελληνικής γλώσσας. Σε όλες τις χώρες όμως το ίδιο συμβαίνει. Η πρωτεύουσα πάντα θεσπίζει δυστυχώς το γλωσσικό “ορόσημο” που οι υπόλοιποι οφείλουμε να ακολουθούμε αλλά και να διδάσκουμε στα παιδιά μας, ξεχνώντας πως κάθε τόπος έχει τις δικές του γλωσσικές παραδόσεις. Κανονικά θα έπρεπε να υπάρχει μάθημα στα σχολεία των επαρχιακών περιοχών όπου τα παιδιά θα μπορούσαν να εξερευνήσουν τις φράσεις και το ξεχωριστό λεξιλόγιο του εκάστοτε τόπου.