Σάββατο, Ιούλιος 20, 2019

Άκτιο-Αμβρακία: να ξεκαθαρίσει το τοπίο καλείται ο Σπίρτζης

Ερώτηση βουλευτών της ΝΔ που ζητούν τα έργα στο τμήμα από Αμφιλοχία έως τον Δρυμό να προχωρήσουν κατά προτεραιότητα και να δοθούν το ταχύτερο δυνατό στην κυκλοφορία.

unnamed-1 Οι καθυστερήσεις στα έργα του οδικού άξονα Άκτιο- Αμβρακία και η ανάγκη ολοκλήρωσης τους αποτέλεσαν το αντικείμενο ερωτήσεων που κατέθεσαν προς τον Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Χρήστο Σπίρτζη τόσο βουλευτές της ΝΔ όσο και βουλευτές της Δημοκρατικής Συμπαράταξης ΠΑΣΟΚ- ΔΗΜΑΡ.
Ειδικότερα την ανάγκη ολοκλήρωσης των εργασιών της Αμβρακίας Οδού και παράδοσης τμημάτων του άξονα που είναι σχεδόν έτοιμα, ζητά ο βουλευτής Λευκάδας της ΝΔ Θανάσης Καββάδας με ερώτηση που συνυπέγραψαν ο Τομεάρχης Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων της Νέας Δημοκρατίας και βουλευτής Σερρών, Κώστας Καραμανλής , οι βουλευτές Αιτωλοακαρνανίας Μάριος Σαλμάς και Κων/νος Καραγκούνης , Πρέβεζας Στέργιος Γιαννάκης και Θεσπρωτίας Βασίλειος Γιόγιακας.  Ζητούν μάλιστα οι βουλευτές να προχωρήσουν κατά προτεραιότητα η τρίτη και η τέταρτη εργολαβία, δηλαδή το τμήμα από Αμφιλοχία έως τον Δρυμό, όπου για την ολοκλήρωσή τους υπολείπονται ελάχιστα χιλιόμετρα και να δοθούν το ταχύτερο δυνατό στην κυκλοφορία.
Ερώτηση κατέθεσαν και οι Δημήτρης Κωνσταντόπουλος,Γιάννης Μανιάτης, Ανδρέας Λοβέρδος και Γιάννης Μανιάτης από τη Δημοκρατική Συμπαράταξη (ΕΔΩ).
Οι βουλευτές της ΝΔ κάνουν μια αναδρομή στο χρονικό του έργου που έχει χωριστεί σε τέσσερα διακριτά τμήματα με αντίστοιχες εργολαβίες: η πρώτη αφορά στο τμήμα Άκτιο – Παλιάμπελα, μήκους 22,5 χιλιομέτρων, η δεύτερη το τμήμα Παλιάμπελα – Γουργουβλί μήκους 4,4 χιλιομέτρων (η οποία είναι και η πιο προβληματική), η τρίτη το τμήμα Δρυμός – Λουτράκι μήκους 8,1 χιλιομέτρων και η τέταρτη το τμήμα Λουτράκι – Αμβρακία, μήκους 13,5 χιλιομέτρων.
Σημειώνουν πως οι τέσσερις εργολαβίες του αυτοκινητόδρομου πήραν παράταση μέχρι τις 30 Σεπτεμβρίου 2016, καθώς υπήρξε καθυστέρηση στην έγκριση των συμπληρωματικών συμβάσεων, οι οποίες θα δοθούν σε 3 από τις 4 εργολαβίες. Η προθεσμία αυτή έχει ήδη παρέλθει και είναι αναγκαίο να δοθεί νέα παράταση.
Υπογραμμίζουν πως στην τέταρτη εργολαβία για την παράκαμψη της Αμφιλοχίας, τα έργα έχουν προχωρήσει σε μεγάλο βαθμό, καθώς περίπου οκτώ χιλιόμετρα από τα συνολικά 13,5 χλμ. έχουν ήδη ασφαλτοστρωθεί και είναι δυνατή η διέλευση οχημάτων. Στο υπόλοιπο τμήμα της εργολαβίας εκκρεμεί η ασφαλτόστρωση και ορισμένες παρεμβάσεις κατά σημεία για την αποτροπή κατολισθήσεων, ενώ σε ένα σημείο υπάρχει εκκρεμότητα απαλλοτρίωσης. Σε αντίστοιχο βαθμό ωριμότητας είναι και το έργο της τρίτης εργολαβίας, στην οποία εκκρεμούν παρεμβάσεις κατά των κατολισθήσεων σε μόλις ένα χιλιόμετρο.
Ως εκ τούτου, η τρίτη και τέταρτη εργολαβία αποτελούν περίπου το ήμισυ του συνολικού έργου (συνολικά 21,6 χλμ από τα συνολικά 48,5 χλμ), δηλαδή το τμήμα από Αμφιλοχία έως το Δρυμό, και ολοκληρώνοντας αυτό το τμήμα περατώνεται το δυσκολότερο κατασκευαστικά κομμάτι του οδικού άξονα Ακτίου-Αμβρακία.
Ζητούν λοιπόν οι βουλευτές, δεδομένης της ωρίμανσης των δύο εργολαβιών, τα έργα στο τμήμα από Αμφιλοχία έως το Δρυμό να προχωρήσουν κατά προτεραιότητα και να δοθούν το ταχύτερο δυνατό στην κυκλοφορία.
Υπογραμμίζουν ότι το υπάρχον οδικό δίκτυο είναι ως γνωστόν εξαιρετικά επικίνδυνο για τα διερχόμενα οχήματα, γεμάτο στροφές, ολισθηρό και σε κακή κατάσταση, ταλαιπωρώντας τους διερχόμενους οδηγούς και τους πολίτες της ευρύτερης περιοχής, ενώ στο συγκεκριμένο δρόμο έχουν σημειωθεί πολλά θανατηφόρα ατυχήματα.
Παρά τις εξαγγελίες του υπουργείου , δεν υπάρχει έως σήμερα καμία σαφής δέσμευση και το συγκεκριμένο έργο παραμένει στον αέρα. Τα έργα ξεκίνησαν το 2010 με προοπτική να ολοκληρωθούν το 2013 και ακόμα και σήμερα, έξι χρόνια μετά, το έργο καρκινοβατεί με τα επιμέρους προβλήματα να καθιστούν άγνωστη την παράδοση ολόκληρου του έργου.
Εξαιρετικά σημαντικό, αναφέρουν οι βουλευτές, είναι ότι ενδέχεται οι συμπληρωματικές συμβάσεις να μην εγκριθούν από τα Ελεγκτικά Όργανα, ενώ δεν υπάρχει σαφής δέσμευση από πλευράς Υπουργείου ότι έχουν εξασφαλιστεί οι απαραίτητοι πόροι. Σε αυτή την περίπτωση, το έργο θα σταματήσει εντελώς και θα πρέπει να προκηρυχθεί εκ νέου διαγωνισμός. Σχετική εξέλιξη θα οδηγήσει σε νέες, μεγάλες πολυετείς καθυστερήσεις για την ολοκλήρωση αυτού του σημαντικού έργου πνοής για τη Δυτική Ελλάδα.
Εκτιμούν ωστόσο πως αν υπάρξει τώρα σαφής δέσμευση της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου και κινηθούν οι διαδικασίες άμεσα, το έργο μπορεί να ολοκληρωθεί το ταχύτερο δυνατόν και ο εν λόγω οδικός άξονας να δοθεί στην κυκλοφορία.

Τα ερωτήματα που θέτουν οι βουλευτές στον Χρήστο Σπίρτζη είναι :
1. Εάν υπάρχει συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα για την παράδοση του οδικού άξονα Άκτιο-Αμβρακία ή τμημάτων αυτού και ποιος είναι ο ακριβής σχεδιασμός του Υπουργείου.
2.-Εάν είναι στις προθέσεις του υπουργείου να δοθεί νέα παράταση στις 4 εργολαβίες, ώστε να μην υπάρξει πρόβλημα στη διαδικασία ολοκλήρωσης του έργου και να μην οδηγηθούμε σε νέο διαγωνισμό.
3.-Πως θα προχωρήσουν οι συμπληρωματικές συμβάσεις και εαν έχει εξασφαλιστεί η χρηματοδότηση αυτών και από ποιους πόρους καθώς και με ποιο χρονοδιάγραμμα;
4.-Εάν είναι στις προθέσεις του Υπουργείου η υλοποίηση κατά προτεραιότητα της τρίτης εργολαβίας (τμήμα Δρυμός – Λουτράκι μήκους 8,1 χιλιομέτρων) και της τέταρτης (τμήμα Λουτράκι – Αμβρακία, μήκους 13,5 χιλιομέτρων), προκειμένου να δοθεί τουλάχιστον στην κυκλοφορία το τμήμα Αμβρακία – Δρυμός, που αποτελεί περίπου το ήμισυ του έργου και το πιο δύσκολο κατασκευαστικά κομμάτι.

Για το ζήτημα αυτό μίλησε στο Prisma 91,6 o Νεκτάριος Φαρμάκης, Περιφερειακός Σύμβουλος Δυτικής Ελλάδας.Τόνισε ο κ. Φαρμάκης πως ταλαιπωρούνται οι κάτοικοι της Αιτωλοακαρνανίας και όχι μόνο και
υπογράμμισε πως πρέπει όλοι οι φορείς- άσχετα αν αυτό το έργο ανήκει στην Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας- να πιέσουν και να ζητήσουν συνάντηση με τον Υπουργό. Ακούστε τις δηλώσεις του κ. Φαρμάκη:

Θέματα που ενδιαφέρουν

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.