Δευτέρα, 27 Σεπτεμβρίου, 2021

Η Αλεξάνδρα από το Αγρίνιο γράφει στη Νίκη Κεραμέως: «Αν δεν είσαι μέρος της λύσης, τότε (τουλάχιστον μην) είσαι μέρος του προβλήματος »

Η Αλεξάνδρα από το Αγρίνιο γράφει στη Νίκη Κεραμέως: «Αν δεν είσαι μέρος της λύσης, τότε (τουλάχιστον μην) είσαι μέρος του προβλήματος »

Η Αλεξάνδρα Βραχωρίτη , απόφοιτη του 4ου Γενικού Λυκείου Αγρινίου, κοινοποιεί ανοιχτή της επιστολή στην υπουργό Παιδείας Νίκη Κεραμέως.

Θέμα της επιστολή η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής και αφού σημειώνει η Αλεξάνδρα πως περνά στη σχολή που επιθυμεί σημειώνει πως « αυτό όμως δε συνεπάγεται απραξία και φίμωση απλά και μόνο επειδή βολεύτηκα.

Προτείνει στην Νίκη Κεραμέως να μην ξεχνά τα λόγια του Αμερικανού ακτιβιστή Eldridge Cleaver: «Αν δεν είσαι μέρος της λύσης, τότε (τουλάχιστον μην) είσαι μέρος του προβλήματος.»

Η επιστολή:

Κυρία Υπουργέ,

Ονομάζομαι Βραχωρίτη Αλεξάνδρα και είμαι απόφοιτη του 4ου Γενικού Λυκείου Αγρινίου. Συμμετείχα, λοιπόν, στις φετινές πανελλαδικές εξετάσεις, όπως και άλλοι 75.434 μαθητές των Γενικών Λυκείων της χώρας. Καταφέραμε, έπειτα από μια αποδεδειγμένα δύσκολη χρονιά, τόσο ψυχικά όσο και σωματικά (αρκεί κανείς να αναλογιστεί πόσες ώρες ήμασταν “βιδωμένοι” στις καρέκλες των γραφείων μας κοιτάζοντας μια οθόνη, μικρή ή και λίγο μεγαλύτερη στην καλύτερη περίπτωση), να φέρουμε εις πέρας την αποστολή των εξετάσεων.

Εφαρμόζοντας ένα νέο σύστημα, για το οποίο τουλάχιστον οι περισσότεροι μαθητές, καθηγητές, γονείς καταλάβαμε πως επιθυμείτε πράγματι η εκπαίδευση στη χώρα μας να αναβαθμιστεί, τελικά μας αποδείξτε ότι βασική επιδίωξή σας ήταν ΤΟ ΕΝΤΕΛΏΣ ΑΝΤΊΘΕΤΟ! Έχετε ένα φοβερό ταλέντο στις αναποδιές και τα συνεχή λάθη. Βέβαια, στο χωριό μου αυτό το λέμε αποτυχία. Εσείς παρ’ όλ’ αυτά έχετε την αίσθηση ότι εντυπωσιάζετε τα πλήθη.

Ας περάσουμε όμως στο ζήτημα που μας απασχολεί πλέον όλους, την περιβόητη (και επιτυχημένη κατά τη γραμμή – τη δική σας γραμμή πάντα) Ε. Β. Ε. .Να σημειώσω εδώ πως δε θα αναφερθώ στις τραγικές ελλείψεις του συστήματος σε καθηγητές και εξοπλισμό για την εξ αποστάσεως εκπαίδευσή μας, αλλά ούτε και στις διαχρονικές δυσλειτουργίες της παιδείας μπροστά στις οποίες εθελοτυφλείτε και εσείς καθώς και οι προηγούμενοι – μάλλον και οι επόμενοι! Επιπλέον, να προσθέσω πως δεν ανήκω στους “αποτυχημένους” ΑΡΙΣΤΟΥΧΟΥΣ της γενιάς μου καθώς περνάω στην σχολή που επιθυμώ έχοντας συγκεντρώσει 17.146 μόρια και – μάλλον – είμαι τυχερή που δεν κλήθηκα να εξεταστώ σε κάποιο ειδικό μάθημα! Αυτό όμως δε συνεπάγεται απραξία και φίμωση απλά και μόνο επειδή βολεύτηκα.

Ακούγοντας, λοιπόν, για πρώτη φορά τα λόγια σας, πριν από περίπου ένα χρόνο, σχετικά με το ότι μαθητές που συγκέντρωσαν 2, 3, 4, 5, 6, 7 χιλιάδες μόρια δεν είναι δυνατόν να φοιτούν στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα και να μένουν αιώνιοι φοιτητές, είπα από μέσα μου “Επιτέλους, κάποιος το είδε και θα κάνει τη διαφορά, θα αλλάξει ριζικά τον τρόπο εκπαίδευσης”. Πίστεψα πως στόχος σας ήταν να αυξήσετε τα κίνητρα και τις δυνατότητες ανάδειξης κλίσεων και ταλέντων των μαθητών. Έτσι, ως συνέπεια αυτού να προκύψει και η ακούσια αύξηση των βάσεων, μιας και οι μαθητές από επιλογή θα μελετούν, με όρεξη θα πηγαίνουν σχολείο, με διάθεση και μεράκι θα παρακολουθούν κάθε λεπτό του μαθήματος και θα πάψουν να είναι παθητικοί δέκτες ακουσμάτων, που από τις 8:10 έως τις 14:00 μοιάζουν “κινέζικα”, αλλά απ’ τις 17:00 μέχρι τις 22:00 ακούγονται λογικά και σωστά, γίνονται κατανοητά και η προσοχή τους εν ώρα παράδοσης – στα γνωστά μας “ΦΡΟΝΤΙΣΤΉΡΙΑ” – αγγίζει συχνά τα όρια της υπερβολής! Κάτι τέτοιο φυσικά δε συνέβη.
Επιλέξατε, λοιπόν, αντί όλων των παραπάνω, να θεσπίσετε την ελάχιστη βάση εισαγωγής, όχι όμως αποκλείοντας από την τριτοβάθμια εκπαίδευση μαθητές με βαθμολογίες μικρότερες της βάσης (που είναι το 10, και όχι το 14 και το 15), αλλά νέους με όνειρα, στόχους και 17.000 έως 20.000+ μόρια. Μόρια που για να βγουν πρέπει – ας μου επιτραπεί η έκφραση – “να φτύσεις αίμα” για να τα συγκεντρώσεις. Ειδικά σε μια χρονιά όπου οι δυσκολίες πήγαιναν και έρχονταν. Πιο συγκεκριμένα, στα ειδικά μαθήματα ορίστηκε μια Ε. Β. Ε που είναι τουλάχιστον παράλογη. Και μην ξεχνάτε πως το ελληνικό δημόσιο σχολείο διδάσκει στην τρίτη λυκείου ΜΟΝΟ ΑΓΓΛΙΚΆ, πλην ελαχίστων εξαιρέσεων όπου διδάσκει και σχέδιο – ή γραμμικό ή ελεύθερο, ποτέ και τα δύο μαζί (!). Θα είναι, όμως, παράλειψη αν δεν αναφέρω πως για να δηλώσει κάποιος τη σχολή των Αρχιτεκτόνων Μηχανικών ή της Γραφιστικής καλείται να εξεταστεί ΚΑΙ ΣΤΑ 2, ΔΗΛΑΔΉ ΚΑΙ ΤΟ ΓΡΑΜΜΙΚΌ ΚΑΙ ΤΟ ΕΛΕΎΘΕΡΟ. Παρά ταύτα, οι Ε. Β. Ε των γαλλικών, του σχεδίου και των μουσικών μαθημάτων φτάσανε στα ύψη. Και κάπως έτσι αποκλείετε ΑΡΙΣΤΟΥΧΟΥΣ με το “έτσι θέλω”.
Για να ολοκληρώσω, όμως, διότι φαντάζομαι πως ήδη σας κούρασα, θα ήθελα να γνωρίζετε πως η παιδεία ΔΕΝ ΠΡΌΚΕΙΤΑΙ ΝΑ ΑΛΛΆΞΕΙ επειδή εσείς, ο τέως ή ο/η νυν υπουργός παιδείας αποφασίζετε να κάνετε μεταρρυθμίσεις στην τελευταία τάξη του λυκείου βασανίζοντάς μας. Υπάρχει ανάγκη για αλλαγή ήδη από τις πρώτες τάξεις του δημοτικού. Κλείνοντας, θα σας πρότεινα στο εξής να μην ξεχνάτε τα λόγια του Αμερικανού ακτιβιστή Eldridge Cleaver: «Αν δεν είσαι μέρος της λύσης, τότε (τουλάχιστον μην) είσαι μέρος του προβλήματος.»

Θέματα που ενδιαφέρουν

12 Σχόλια

  1. Ανώνυμος

    Αλεξανδρα κανονισε να μπεις στη δαπ και μετα στην οννεδ γιατι σε περιμενει ο οαεδ να παρακαλας για 5μηνα προγραμματα. Πτυχιουχος ΑΕΙ με 17.000 μορια και γω.

  2. Ανωνυμος

    Τραβά ψυχούλα μου ανοίξτε κάνα βιβλίο που περισυ μπαίνανε με 2 και 3 και αφήστε τις αμπελοφιλοσφιες .Σας πείραξε η ειδική βάση .Άιντε κάντε μας την χάρη .

  3. Ανωνυμος

    Εντω μεταξύ το πιο αστείο επιχείρημα είναι το τι διδάσκει η τάξη ενώ οι γονείς τους δίνουν ένα διάσημο λεφτά στα φροντιστήρια και σχεδόν δεν πατάνε στην τρίτη λυκείου.Η Κεραμέως σας πείραξε .Τραβά να σου κάνει φροντιστήριο ο Καρανικας.

  4. Νομίζω

    Νομίζω ότι χωρίς να σπάσουν αυγά δεν θα μπορέσει κανείς να φτιάξει ομελέτα. Ή για να το θέσω αλλιώς, με τσιτάτα ποτέ δεν λύθηκε κανένα πρόβλημα…

  5. Μαθητής του 9

    Οι ελάχιστες βάσεις στο ελεύθερο και γραμμικό σχέδιο για το ΕΚΠΑ και το ΑΠΘ διαμορφώθηκαν στο 14,03 και 15,53 αντίστοιχα. Οι ελάχιστη βάση στην συγκεκριμένη περίπτωση είναι ο μέσος όρος των βαθμολογιών των υποψηφίων. Από που και ως που ένας υποψήφιος που γράφει κάτω από το μέσο όρο των βαθμολογιών είναι “Αριστούχος”.Έλεος πια με τους παπαγαλίζοντες των συνταγών των ιδιαιτέρων που γκρινιάζουν με την πρώτη αποτυχία.

  6. Παναγιώτης

    Η βάση ορίστηκε από τη Σχολή… Οπότε η Σχολή σε απέρριψε, όχι ο οποιοσδήποτε υπουργός… Αρα με τη Σχολή να τα έχεις. Αν το οποιοδήποτε πανεπιστημιακό τμήμα θεωρεί ότι δεν μπορείς να ανταπεξέλθεις στις απαιτήσεις του, τι σου φταίνε οι άλλοι;;; Επιτέλους μάθε να διαχειρίζεσαι την απόρριψη και να ανοίγεις δρόμους να πετύχεις τα όνειρά σου κι όχι να ψάχνεις για αποδιοπομπαίους τράγους.

  7. Θανάσης

    Πιάσατε δουλειά τα κυβερνητικά τρολ και μάλιστα κάνετε υπερωρίες προκειμένου να επιτεθείτε σε μια μαθήτρια, που αν κα πέτυχε τον στόχο της, θέλησε να εκφράσει την άποψη της για την ΕΒΕ και για τα όσα βίωσαν χιλιάδες παιδιά 9 μήνες τηλεκπαίδευσης. Το λιγότερο που θα μπορούσα να πω είναι “Αιδώς Αργείοι”, αλλά επειδή στη φάρα των άριστων (άχρηστων) δε υπάρχει τσίπα και δε θα τους αγγίξει η φράση θα πω τέτοιες ώρες “Κρειττον το σιγάν”.
    Ας αφήσουμε τους νέους να εκφράσουν απόψεις, θέσεις, προβληματισμούς για ένα θέμα που πρωτίστως αφορά αυτούς.
    Συγχαρητήρια Αλεξάνδρα που δεν κοίταξες τη δουλίτσα σου, που δεν είπες ” Έλα μωρέ τι με νοιάζει εμένα”, που δείχνεις τον δρόμο στους συνομηλίκους σου, που είσαι μια ενεργός και ανήσυχη πολίτης πλέον.Αυτό τρόμαξε όσους σου επιτέθηκαν. Για να δεχτείς τόσες επιθέσεις μάλλον κάτι καλό έκανες!

  8. Μαθητής του 9

    Θανάση τα κέρδισες επάξια τα 0,6€. Κάνε νανάκια τώρα.

  9. Νίκος Παλια-ντζής

    Άνθρωποι δυσκολεύονται να καταλάβουν ότι ο Covid είναι μεταδοτικός, θεωρώντας ότι είναι δικαίωμά τους να γυρνάνε και να συναλλάσσονται με άλλους ανθρώπους χωρίς να κάνουν το εμβόλιο. Μαθήτρια έχει γράψει 17.000 μόρια στις πανελλαδικές χωρίς να ξέρει ότι οι βάσεις εισαγωγής καθορίζονται από τα ίδια τα ιδρύματα ανάλογα με τον αριθμό των πρωτοετών που μπορούν να εγγράψουν. Αποτελέσματα και οι δυο περιπτώσεις ενός άθλιου δημόσιου εκπαιδευτικού συστήματος αδιάφορων και αναξιολόγητων (γιατί έτσι γουστάρουν) εκπαιδευτικών, που απλώς πάνε κι έρχονται για να εισπράξουν το μισθό την πρώτη του μήνα. Λειτουργικά αναλφάβητοι πολίτες δηλαδή, και οι αντιεμβολιαστές και η μαθήτρια, παρά τις πολλές χιλιάδες ευρώ που ξοδεύουν οι ελληνικές οικογένειες στα φροντιστήρια και στα «μαύρα» ιδιαίτερα στην κατ’ ευφημισμό δωρεάν δημόσια παιδεία.

  10. ΘΑΝΑΣΗΣ

    Μαθητή του 9, αν η τιμή σου είναι 0,60 είσαι φτηνός όπως και το επιχείρημά σου. Τα πανεπιστήμια υποχρεώθηκαν από το υπουργείο να ορίσουν ελάχιστη βάση εισαγωγής και όσα δεν το έκαναν την όρισε το υπουργείο. Οπότε το υπουργείο έχει την ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΗ ΕΥΘΥΝΗ για όλα αυτά τα ευτράπελα που βλέπουν το φως της δημοσιότητας κι ας προσπαθεί κατόπιν εορτής να τη μεταθέσει στα πανεπιστήμια.

  11. Δημήτρης κοντονικας

    Όλα καλά πάνε μωρέ
    Αχελώος
    Πανεπιστήμιο
    Ιόνια οδος
    Νοσοκομείο
    Καραγκούνης
    Σαλμας
    Λιβανος
    ΝΔ
    ΝΔ
    ΝΔ
    Αριστεια ολε

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.