Όπως είπε ο Φίλης πριν λίγη ώρα στα ραδιόφωνα(το εξής ένα: τον Σκάι φυσικά…)οι αλλαγές που έγιναν επί των ημερών του-και οι οποίες, σύμφωνα με τον ίδιο, τον οδήγησαν εκτός κυβέρνησης μετά «υπό την απειλή του Αρχιεπισκόπου»-ήταν αποτέλεσμα διαβουλεύσεων που κρατούσαν ήδη πάνω από πέντε χρόνια, από την εποχή ακόμη της Διαμαντοπούλου!
Τι μας λέει η παραπάνω δήλωση; Πως άλλο ένα σοβαρό θέμα, οι αλλαγές που όντως πρέπει να γίνουν σε ΟΛΑ τα θρησκευτικά στην Ελλάδα(δηλαδή και στα θρησκευτικά του μουφτή της Θράκης ή του καθολικού Επισκόπου στη Σύρο ή εκείνα που μαθαίνουν τα εβραιόπουλα στη χώρα), έγιναν μετά από περισσότερα από πέντε χρόνια χωρίς να απαντηθεί το ερώτημα, «τι ακριβώς θέλουμε να διδάξουμε στα παιδιά;». Αλλά σε ΟΛΑ τα παιδιά και όχι μόνο στα παιδιά των βολικών ορθοδόξων , που ως πλειοψηφία μπορούν να κάνουν το βήμα πίσω και να δεχτούν τα νάματα του Διαφωτισμού. Να γίνει το ίδιο και με τον μικρό Κωστάκη και με τον μικρό Ισμαήλ στον Εχίνο. Να μάθουν και οι δυο ότι ο Θεός δεν είναι ΕΝΑΣ, είναι κάμποσοι…
Αυτό το κενό, λοιπόν, αντελήφθη ο Σεραφείμ Πειραιώς που είναι τρομερός επιστήμονας(αυτό δεν μπορείς να του το πάρεις)και νίκησε και αληθινά τους προοδευτικούς αλλά και τους ζηλωτές που σιχαίνονται ό, τι θυμίζει Ελλάδα, δυο τάσεις που είχαν συνταχθεί στις αλλαγές των θρησκευτικών για τους δικούς τους λόγους.
Ο Σεραφείμ (και οι συν αυτώ) κατάλαβε ότι θίγονται βασικά δικαιώματα των ορθοδόξων με το να υποχρεώνονται στα κοινά σχολεία να διδάσκονται τα παιδιά θρησκειολογία, ενώ στα μειονοτικά σχολεία των διαφόρων οργανωμένων κοινοτήτων(δεν μιλάμε για μετανάστες, μιλάμε για τις ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΜΕΝΕΣ κοινότητες της χώρας) , να διδάσκεται ομολογιακά μια θρησκεία.
Αυτή είναι όλη η ιστορία και όχι ο σκοταδισμός ή ο διαχωρισμός Κράτους-Εκκλησίας. Γιατί; Ας αφήσουμε τους Καθολικούς και τους Εβραίους για τους οποίους θα βρισκόταν μια λύση, οι Μουσουλμάνοι της Θράκης είναι αδύνατον να διαταχθούν από το ελληνικό Κράτος. Ζουν με τον νόμο της Σαρίας και πρέπει πρώτα να αλλάξει αυτό για να αλλάξουν τα υπόλοιπα. Ο Τσίπρας πάντως έχει υποσχεθεί κατάργηση της Σαρίας αλλά… «για όποιον θέλει»! Μισές δουλειές. Μην ξεχνάμε πως αν η κοινότητα στην Θράκη δεν μπορεί να μαθαίνει το Ισλάμ, τότε δεν είναι Μουσουλμανική αλλά Τουρκική…
Φυσικά υπάρχει και το θέμα του Συντάγματος αλλά η περίφημη απόφαση του ΣτΕ πάτησε λιγότερο εκεί. Το Σύνταγμα, θυμίζουμε, που δέχεται το «δίκαιο του αίματος» και που έχει απορρίψει βάσει αυτού τον νόμο για την ιθαγένεια. Διότι, τι να κάνουμε τώρα, για να ξεχωρίσουν οι Έλληνες από τους μη Έλληνες έπρεπε κάποτε να βρεθεί ένας τρόπος.
Ε, αυτό το Σύνταγμα λέει για «επικρατούσα θρησκεία» και για αποστολή της Παιδείας να διαπαιδαγωγεί και θρησκευτικά. Ο Φίλης σωστά λέει ότι εδώ υπάρχει κι άλλη ερμηνεία, όμως η μόνη λύση είναι η αλλαγή του Συντάγματος. Ιδού πεδίον δόξης λαμπρόν, ας το αλλάξουμε. Αλλά μέχρι τότε ας το τηρήσουμε.
Με άλλα λόγια, όσοι φαντάζονται ένα κράτος γεμάτο «ποικιλομορφία» για την πλειοψηφία και φονταμενταλισμό για τις μειονότητες, μάλλον θα απογοητεύονται και στο μέλλον. Οι άλλοι που απλά ήθελαν ένα πιο σύγχρονο κράτος-και ο γράφων είναι μαζί τους-πρέπει να δουλέψουν πιο σκληρά και να πάρουν αποφάσεις που θα στενοχωρήσουν εξίσου ιερείς και μοναχούς, με μουφτήδες και ραβίνους…
Γ.Σ.
1 Σχόλιο
Σαρία στην Ελλάδα του 2018.