Μια σύγχρονη και λειτουργική όψη απέκτησε η αυλή του Γυμνασίου Θέρμου, μετά την επιτυχή ολοκλήρωση ενός πρωτοποριακού συμμετοχικού εργαστηρίου.
Το διήμερο της Πέμπτης 21 και Παρασκευής 22 Μαΐου 2026, μαθητές, εκπαιδευτικοί και εθελοντές από όλη την Ευρώπη ένωσαν τις δυνάμεις τους, κάνοντας πράξη ένα όραμα που ξεκίνησε να σχεδιάζεται τον περασμένο Οκτώβριο.
Η δράση υλοποιήθηκε σε συνεργασία με τον οργανισμό Youth Active Minds (Yamochori), ο οποίος εξειδικεύεται στο πρασίνισμα σχολικών χώρων μέσω του ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+.
Κατά τη διάρκεια του διημέρου, ο αύλειος χώρος μεταμορφώθηκε ριζικά μέσα από στοχευμένες εργασίες.
Tοποθετήθηκαν ξύλινες ζαρντινιέρες με ποικιλία φυτών, ενώ περιμετρικά της αυλής φυτεύτηκαν νέα δέντρα και καλλωπιστικά φυτά. Δημιουργήθηκε ένας καλαίσθητος πέτρινος διάδρομος στο χωμάτινο τμήμα και συναρμολογήθηκε ξύλινος κομποστοποιητής για την ανακύκλωση των οργανικών υπολειμμάτων. Η αυλή γέμισε ζωντάνια χάρη σε εικαστικές παρεμβάσεις με ανθεκτικά ακρυλικά χρώματα, ενώ στον ημιυπαίθριο χώρο τοποθετήθηκε τραπέζι πινγκ-πονγκ για το παιχνίδι των μαθητών.
Στην προσπάθεια αυτή συμμετείχε ενεργά η σχολική κοινότητα, μαζί με 25 νέους και νέες από τέσσερις ευρωπαϊκές χώρες (Ελλάδα, Λετονία, Σλοβακία και Πορτογαλία), δίνοντας πολυπολιτισμικό χαρακτήρα στο έργο.
Δήλωση του Διευθυντή, Κωνσταντίνου Φ. Μαραγιάννη:
«Ως Διευθυντής του Γυμνασίου Θέρμου, αισθάνομαι την ανάγκη να εκφράσω τις θερμές μου ευχαριστίες σε όλους όσοι συνετέλεσαν στην επιτυχία αυτής της σπουδαίας δράσης. Ιδιαίτερα ευχαριστώ τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς μας, τους 25 Ευρωπαίους νέους που μας επισκέφθηκαν, τα μέλη του ΙΔΕΑΠΘ και την Πρόεδρό του, Σοφία Υφαντή, καθώς και τις υπεύθυνες του οργανισμού Youth Active Minds, Ελένη Βασιλούδη και Μαριάννα Σταθάκη. Ένα μεγάλο “ευχαριστώ” ανήκει επίσης και στους χορηγούς μας για την ευγενική διάθεση των υλικών.
Τέτοιες πρωτοβουλίες αποτελούν ένα πολύτιμο μάθημα εξωστρέφειας, επικοινωνίας και συνεργασίας ανάμεσα σε νέους με διαφορετικές κουλτούρες. Παράλληλα, ενεργοποιούν τα παιδιά σε θέματα προστασίας του περιβάλλοντος και καλλιεργούν την υπευθυνότητα, καθώς οι ίδιοι οι μαθητές μας αναλαμβάνουν πλέον καθημερινά τη φροντίδα και τη συνεχή βελτίωση του δικού τους χώρου».













