Διαμαρτυρίες και αντιδράσεις προκαλεί στην Κεφαλλονιά το νέο ΦΕΚ, με υπογραφή της Υπουργού Παιδείας, Νίκης Κεραμέως, το οποίο προβλέπει την κατάργηση της έδρας Συμβούλου Εκπαίδευσης Νηπιαγωγών (κλάδος ΠΕ60) από την Κεφαλονιά και τη μεταφορά της ευθύνης στο Αγρίνιο.
Οι Σύμβουλοι Εκπαίδευσης υπάγονται διοικητικά στον Διευθυντή Εκπαίδευσης και εποπτεύονται από τον Επόπτη Ποιότητας της Εκπαίδευσης της Διεύθυνσης Εκπαίδευσης. Έργο τους είναι η παιδαγωγική και επιστημονική καθοδήγηση των εκπαιδευτικών και των μελών Ε.Ε.Π. και Ειδικoύ Βοηθητικού Προσωπικού (Ε.Β.Π.), η επιμόρφωση, η ανάπτυξη καινοτόμων πρωτοβουλιών στον χώρο της εκπαίδευσης, καθώς και η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και των μελών του Ε.Ε.Π. και Ε.Β.Π. και η συμμετοχή στη διαδικασία του συλλογικού προγραμματισμού και της αυτοαξιολόγησης του έργου της σχολικής μονάδας και των δομών υποστήριξης της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
Η έδρα του Σ.Ε. Νηπιαγωγών στην Κεφαλονιά συστάθηκε πριν 16 χρόνια ενώ νωρίτερα υπαγόταν στην Πάτρα. Ο εκπαιδευτικός κόσμος του νησιού εξέφραζε και τότε παράπονα, υποστηρίζοντας ότι οι νηπιαγωγοί δεν έβλεπαν ουσιώδη βοήθεια στις μονάδες και τις ανάγκες του λειτουργήματός τους.
Η μεταφορά της έδρας στο Αγρίνιο αντιμετωπίζεται από τους Κεφαλλονίτες ως εξέλιξη-πισωγύρισμα, καθώς υποστηρίζουν ότι η αφαίρεση του Συμβούλου Εκπαίδευσης Νηπιαγωγών αναμένεται να δημιουργήσει προβλήματα στο εκπαιδευτικό «τοπίο» του νησιού.
Σημειωτέον ότι το ΦΕΚ που υπεγράφη την 1η Απριλίου προβλέπει ότι και η ευθύνη για τα νησιά της Λευκάδας και της Ιθάκης περνάει στο Αγρίνιο. Σύμφωνα με όσα δήλωσε προ ημερών ο Γενικός Γραμματέας του υπουργείου Παιδείας Αλ. Κόπτσης, σχετικά με την κατανομή της Επιστημονικής ευθύνης των Συμβούλων Εκπαίδευσης τα βασικά κριτήρια που ελήφθησαν υπόψη για την κατανομή των θέσεων είναι:
1. Ισοκατανομή του αριθμού των εκπαιδευτικών που θα έχουν υπό την εποπτεία τους οι Σ.Ε. λόγω των νέων καθηκόντων και αρμοδιοτήτων τους (επιμόρφωση, αξιολόγηση). Έγινε προσπάθεια η κατανομή να είναι περί τους 200 εκπαιδευτικούς ανά Σ.Ε.
2. Aριθμός θέσεων Σ.Ε. Όπου υπήρχε επαρκής αριθμός Σ.Ε. κατανεμήθηκαν στην ίδια Διεύθυνση ή Περιφέρεια, όπου υπήρχε μικρός αριθμός ΣΕ διευρύνθηκε η περιοχή αρμοδιότητάς τους με γνώμονα το συνδυαμό της ίσης κατανομής εκπαιδευτικών ανά ΣΕ, της γειτνίασης όπου ήταν δυνατόν
και του τρόπου πρόσβασης-προσέγγισης (συγκοινωνιακή σύνδεση)
3. Θεσμοθέτηση ειδικοτήτων Σ.Ε. που δεν υπήρχαν έως τώρα και οι οποίες καλύπτουν δύο και τρεις ή και περισσότερες Περιφέρειες
Τέλος, ο κ. Κόπτσης τόνισε ότι συνολικά οι θέσεις Σ.Ε. στην επικράτεια αυξήθηκαν από 540 σε 800 «με στόχο την όσο το δυνατόν καλύτερη εκπαιδευτική -παιδαγωγική – επιστημονική καθοδήγηση και υποστήριξη προς το γενικότερο όφελος της εκπαίδευσης».