Με πρόστιμο ύψους 60.000 ευρώ τιμώρησε η Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων τράπεζα η οποία “προκάλεσε τριγμούς” στον γάμο πελάτη της δίνοντας στη σύζυγό του τις κινήσεις του τραπεζικού του λογαριασμού.
Όπως αναφέρει ρεπορτάζ του Ελεύθερου Τύπου, η καταγγελία έγινε από πελάτη της τράπεζας, κάτοχο πιστωτικής κάρτας, του οποίου τα στοιχεία συναλλαγών χορηγήθηκαν από υπάλληλο της τράπεζας στη σύζυγό του χωρίς σχετική εξουσιοδότηση. Μετά την έρευνα της Αρχής προέκυψε ότι η τράπεζα, αν και είχε ενδείξεις τέλεσης περιστατικού παραβίασης, δεν το διερεύνησε ενεργά, μεταθέτοντας την ευθύνη προσκόμισης στοιχείων στον πελάτη, και καθυστέρησε σημαντικά να κινήσει τις προβλεπόμενες εσωτερικές διαδικασίες χειρισμού του.
Παράλληλα με την καταγγελία στην Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων, ο πελάτης της τράπεζας προσέφυγε και στον Συνήγορο του Καταναλωτή, ενώ λάμβανε τακτικά SMS από την τράπεζα με το μήνυμα ότι καταβάλλεται προσπάθεια για να βρεθεί η καλύτερη λύση για την υπόθεσή του. Πάντως, ο ίδιος στην καταγγελία εξηγούσε τον λόγο έκδοσης της πιστωτικής κάρτας, ενώ τόνισε ότι ως συνέπεια της αθέμιτης διαρροής των πληροφοριών σχετικά με την ύπαρξη και τις κινήσεις της πιστωτικής κάρτας του, διαταράχθηκαν σημαντικά η οικογενειακή ειρήνη και η σχέση του με τη σύζυγό του.
Η Αρχή Προστασίας απεφάνθη πως “είναι βέβαιο ότι το περιστατικό επέφερε συνέπειες στα δικαιώματα και τις ελευθερίες του υποκειμένου, αφού, όπως ήταν ήδη γνωστό στην τράπεζα, διατάραξε την προσωπική και οικογενειακή του ζωή”.
Η απόφαση διαπιστώνει σειρά παραλείψεων και εσφαλμένων ενεργειών από την πλευρά της τράπεζας, στην οποία επέβαλε πρόστιμο ύψους 10.000 ευρώ για τη διαπιστωθείσα παράβαση της αρχής της νομιμότητας και της εμπιστευτικότητας και πρόστιμο ύψους 50.000 ευρώ για τον εσφαλμένο χειρισμό και την παράβαση της υποχρέωσης γνωστοποίησης του περιστατικού παραβίασης.
Πηγή: thetoc.gr