Παρασκευή, 18 Ιουνίου, 2021

Άποψη: «Άγιο Φως», μια κατ΄εξακολούθηση απάτη

Άποψη: «Άγιο Φως», μια κατ΄εξακολούθηση απάτη

Γράφει ο Νίκος Κωστακόπουλος*

Πέρασε και το φετινό Πάσχα, το οποίο γιορτάστηκε δεόντως και φέτος από τους Έλληνες, αν και όχι με τη λαμπρότητα, (μέσα στην υπερβολή βεβαίως), που αυτό γινόταν προ πανδημίας αλλά με πολύ λιγότερους περιορισμούς από τον αντίστοιχο εορτασμό της προηγούμενης χρονιάς, είναι αλήθεια, καθώς απ’ τη μια η προοπτική έστω για τιθάσευση της πανδημίας που προκάλεσε ο κορονοϊός covid-19 κι απ’ την άλλη η μεγάλη κοινωνική πίεση για άνοιγμα των κοινωνικών δραστηριοτήτων και εν πολλοίς ο υπερβάλλων ζήλος θρησκευτικών κύκλων για συμμετοχή χωρίς περιορισμούς σε κάθε θρησκευτική εκδήλωση, αυτό είχαν ως συνέπεια.

Το ότι επετράπη η διεξαγωγή ιερών ακολουθιών όλες αυτές τις ημέρες με τη συμμετοχή πιστών σίγουρα αποτελεί σωστή απόφαση, καθώς δεν νοείται θρησκευτική γιορτή χωρίς την τέλεση των αντίστοιχων θρησκευτικών τελετών με τη συμμετοχή μάλιστα πιστών σ’ αυτές, πόσο μάλλον εορτασμός του χριστιανικού Πάσχα, της πλέον κορυφαίας χριστιανικής γιορτής. Το αρνητικό όμως είναι ότι δυστυχώς στις περισσότερες των περιπτώσεων δεν τηρήθηκαν τα επιβαλλόμενα υγειονομικά μέτρα, με ευθύνη όχι μόνο των ιερωμένων αλλά και των θρησκευόμενων πολιτών, μεγάλο μέρος των οποίων δεν στάθηκε αντάξιο της ατομικής ευθύνης που είναι υποχρεωμένος να επιδεικνύει κάθε νομοταγής πολίτης, κι ας θερίζει η πανδημία παντού τριγύρω μας.

Δεν έλειψαν βέβαια και  κάποιες ακραίες και προκλητικά έκνομες συμπεριφορές ιερωμένων, μηδέ εξαιρουμένων, δυστυχώς, και αρχιερέων, αναφορικά με την τήρηση των μέτρων υγειονομικής προστασίας που επιβλήθηκαν από την πολιτεία και τα οποία αποδέχθηκε και σωστά και η ιεραρχία της εκκλησίας. Και δεν αξίζει δυστυχώς να γίνει καμιά ιδιαίτερη αναφορά σ’ αυτό, καθώς είναι πολύ στενάχωρο έκνομες ενέργειες να συμβαίνουν εκ μέρους λειτουργών της εκκλησίας, οι οποίοι, πέραν της σημαντικότητας της θέσης τους ως θρησκευτικών λειτουργών δεν παύουν να έχουν και την υπαλληλική ιδιότητα, αφού μισθοδοτούνται από το κράτος, και δεν νοείται υπάλληλος να παρανομεί και να μην υφίσταται καμία συνέπεια γι’ αυτό. Ούτε φυσικά αξίζει να γίνει λόγος για σκοταδιστικού τύπου αντιλήψεις που σχετίζονται με την αντιμετώπιση της πανδημίας και που διακινούνται από εκκλησιαστικούς κύκλους, όπως συμβαίνει αναφορικά με θέσεις που ταυτίζονται με το αντιεμβολιαστικό κίνημα ή που δεν επιτρέπουν την αλλαγή του τρόπου διεξαγωγής της θείας κοινωνίας, οι οποίες εξακολουθούν ακόμη δυστυχώς να υποστηρίζονται από μέρος της εκκλησίας και να λειτουργούν σε βάρος της κοινωνίας, παρότι είναι ολοφάνερο πλέον ότι οδηγούν πολύ κόσμο κατευθείαν στον θάνατο. Κι αυτό είναι απαράδεκτο να συμβαίνει στους κόλπους της εκκλησίας, ενός οργανισμού προτεραιότητα του οποίου αποτελεί ο άνθρωπος.

Οι προαναφερόμενες διαπιστώσεις σε καμία περίπτωση δεν σημαίνει πως η εκκλησία φέρει όλη την ευθύνη για την άνευ μέτρου κάθε μορφής «έξοδο» της κοινωνίας αυτή την περίοδο, λες και η πανδημία εξέλιπε. Απλά γίνεται η αναφορά εδώ στην εκκλησία, καθώς τις μέρες αυτές ο ρόλος της εκκλησίας καθίσταται εξ’ αντικειμένου κεφαλαιώδης.

Και είναι και κάτι άλλο. Υπάρχουν εδώ ζητήματα που σκανδαλίζουν και τα οποία θα έπρεπε να έχουν πάψει προ πολλού, αλλά δυστυχώς κάτι τέτοιο δεν συμβαίνει. Όπως αυτό που σχετίζεται με το «Άγιο Φως», για το οποίο γίνεται αναφορά στη συνέχεια.

Κι αν υποτεθεί πως το «Άγιο Φως» δεν είναι χονδροειδές ψέμα αλλά αποτελεί προϊόν θαύματος, (ένα θαύμα που συμβαίνει μια φορά κάθε χρόνο και όχι σε σταθερή ημέρα και ώρα, μιας και το χριστιανικό Πάσχα είναι κινητή γιορτή, ένα επαναλαμβανόμενο κατά παραγγελία θαύμα, κάτι σαν εμπόρευμα δηλαδή που παραδίνεται στη ώρα του και στη συμφωνημένη τιμή), ανακύπτουν πολλά ερωτήματα – απορίες που ζητούν εναγωνίως απάντηση. Και δεν είναι δυνατόν να μην διατυπωθούν ακόμη και από ανθρώπους που έχουν τις καλύτερες των προθέσεων και που δεν έχουν λόγο να αμφισβητούν κάποιες παραδοχές με ισχύ εν είδει δόγματος, όπως:

Όλοι εμείς που παρακολουθήσαμε την Αναστάσιμη Ακολουθία στις εσχατιές της χώρας, στις εκκλησιές των χωριών μας που είναι σκαρφαλωμένα στις βουνοπλαγιές της Πίνδου, όπως και πολλοί άλλοι αλλού, σε τόσους άλλους ναούς που βρίσκονται σε χωριά και σε πόλεις, σε βουνά, σε πεδιάδες, σε νησιά και σε μοναστήρια, εκεί όπου δεν έφτασε το «Άγιο Φως», (το οποίο μεταφέρθηκε με κάθε επισημότητα αεροπορικώς από τα Ιεροσόλυμα κι από εκεί με άλλες δώδεκα αεροπορικές πτήσεις σε διάφορα σημεία της επικράτειας), και ανάψαμε τις λαμπάδες μας και τα κεράκια μας από τη φωτιά που προήλθε από έναν ταπεινό αναπτήρα ή από ένα σπίρτο, αλήθεια δεν λάβαμε την ευλογία της εκκλησίας αυτή την άγια μέρα, την κορυφαία, είναι αλήθεια, της χριστιανοσύνης;

Και, κατ’ αναλογία, το ίδιο δεν συμβαίνει και με τόσους άλλους χριστιανούς που ζουν στα πέρατα της γης, όπου δεν ήταν δυνατό να φτάσει το «Άγιο Φως»;

Και το ίδιο δεν συμβαίνει κατ’ αντιστοιχία και με τόσους και τόσους πιστούς χριστιανούς, γενιές και γενιές σχεδόν δυο χιλιάδες χρόνια τώρα, που είχαν την ατυχία να ζήσουν σε εποχές που δεν είχε ανακαλυφθεί ακόμη το αεροπλάνο ή που δεν έτυχε να ζουν σε περιοχές όπου φθάνει το αεροπλάνο τάχιστα για να μεταφέρει το «Άγιο Φως»;

Ένα φως δεν είναι φως αλλά φωτιά και δεν έχει τίποτε διαφορετικό από οποιαδήποτε φωτιά που ανάβει, καίει και σβήνει, όπως κάθε φωτιά, και γι’ αυτό εξάλλου λαμβάνονται όλα τα απαιτούμενα μέτρα για να μείνει άσβεστη κατά τη μεταφορά της.

Δηλαδή, μια ισχνή μειοψηφία πιστών αναλογικά ανάβει τις λαμπάδες και τα κεριά με φωτιά που προέρχεται από το «Άγιο Φως» και όλοι οι υπόλοιποι με φωτιά από τον αναπτήρα ή από το σπίρτο;

Τι προνόμιο είναι αυτό και πώς δικαιολογείται τέτοια μεροληπτική στάση εκ μέρους της θρησκείας που ευαγγελίζεται την καθολική ισότητα των ανθρώπων;

Κι αν ακόμη παραβλεφθεί ως δευτερεύον ζήτημα το διόλου ευκαταφρόνητο οικονομικό κόστος που απαιτείται για να μεταφερθεί το Άγιο Φως από τα Ιεροσόλυμα στην πρωτεύουσα κι από εκεί να διασκορπιστεί σε όλη τη χώρα – στις περιοχές εκείνες βέβαια που έχουν αυτό το προνόμιο – αεροπορικώς και στη συνέχεια οδικώς, (αν και κανονικά δεν επιτρέπεται να σπαταλώνται οικονομικοί πόροι, ασχέτως από το ποιος τους διαθέτει κι αν δεν διατίθενται από το κράτος στο σύνολό τους, με τους οποίους θα μπορούσαν να καλυφθούν πιεστικές κοινωνικές ανάγκες,), η συνοδεία εκπροσώπων της πολιτείας στο αεροπορικό ταξίδι του «Αγίου Φωτός» και κυρίως η υποδοχή του στο αεροδρόμιο με τιμές αρχηγού κράτους τι σκοπό εξυπηρετεί;

Και εξάλλου το φως που διακηρύττει ο χριστιανισμός δεν είναι ο ίδιος ο Ιησούς Χριστός, η διδασκαλία και η ζωή Του;

Αυτά και άλλα πολλά έρχονται στο νου καθενός, ασχέτως αν για διάφορους λόγους δεν εκφράζουν ανοιχτά τις σκέψεις τους όλοι, όπως και στη σκέψη – είναι σίγουρο – όσων διαλαλούν ότι πρόκειται για προϊόν θαύματος, και φυσικά είναι σε γνώση της ίδιας της ιεραρχίας της εκκλησίας.

Ένα θαύμα, όμως, που, (όπως εξηγεί ο Κοραής στο σύγγραμμά του με τίτλο «ΠΕΡΙ ΤΟΥ ΕΝ ΙΕΡΟΣΟΛΥΜΟΙΣ Αγίου ΦΩΤΟΣ»), «Ξεκίνησε τον ένατο αιώνα… στα χέρια Δυτικών μοναχών… πέρασε στα χέρια των Ανατολικών την δωδεκάτην εκατονταετηρίδα… και έπραξαν βέβαια (πάλιν το λέγω) κακά υιοθετώντας το θαύμα των Δυτικών… διότι έπραξαν ό,τι θα έπραττε και κάθε άλλος κοσμικός, όστις κληρονομών πλούσιον εργαστήριον, δεν το κλείει αλλά απεναντίας φροντίζει και τις πραμάτειες ν’ αυξήσει και τους αγοραστές να πολλαπλασιάσει».

Και όπως αναφέρει ο διαπρεπής καθηγητής Κωνσταντίνος Καλοκύρης στο σύγγραμμά του «Το Αρχιτεκτονικό Συγκρότημα του Ναού της Αναστάσεως Ιεροσολύμων και το Θέμα του Αγίου Φωτός» πρόκειται για έναν θρύλο, ο οποίος καλλιεργήθηκε στους Άγιους Τόπους μετά την εισβολή των σταυροφόρων και μέσα στα πλαίσια της διαμάχης Ορθοδόξων Λατίνων και Αρμενίων, που ο καθείς διεκδικούσε δι’ εαυτόν το προνόμιο του «λαμβάνειν εξ ουρανού» το ανέσπερο Φως!

Και αλλού, στην κατάληξη του άρθρου του Μέγα πρωτοπρεσβύτερου του Οικουμενικού Πατριαρχείου ΓΕΩΡΓΙΟΥ ΤΣΕΤΣΗ (εφημερίδα «ΤΟ ΒΗΜΑ»,  21/4/2006), όπου αναφέρονται, μεταξύ άλλων πολύ ενδιαφερόντων σχετικών στοιχείων, τα εξής: «….Το μυστήριο όμως που καλλιεργήθηκε γύρω από το τελετουργικό της αφής του Αγίου Φωτός και οι λαϊκές περί αυτού αντιλήψεις στις μέρες μας συνετέλεσαν στην οικειοποίηση και εκμετάλλευση από έξω εκκλησιαστικούς κύκλους της άκρως συμβολικής και κατανυκτικής αυτής λειτουργικής πράξεως της Εκκλησίας μας. Ο λόγος για την διαπόμπευση του Αγίου Φωτός με την οργανωμένη αεροπορική μεταφορά του στον ελλαδικό χώρο, συνοδεία κυβερνητικών παραγόντων, τιμητικών αγημάτων, ευζώνων και προσκόπων (και φυσικά τηλεοπτικών συνεργείων!), προκειμένου όπως ο νεοέλληνας γιορτάσει «αυθεντικό ελληνικό Πάσχα». Ωσάν οι πρόγονοί μας να μη γιόρταζαν Ανάσταση Χριστού προτού εφευρεθεί το αεροπλάνο! Ή ωσάν οι ανά τα πέρατα της οικουμένης Ορθόδοξοι να μην εορτάζουν Πάσχα Κυρίου, μια και η Ολυμπιακή δεν «πετά» ως τις χώρες τους! Επέστη όμως καιρός να τερματισθεί ο διασυρμός των Θείων. Είναι δε σόλοικο και αποτελεί ασέβεια το να αποδίδει κανείς «τιμές Αρχηγού Κράτους» στο Άγιον Φως, το οποίο προέρχεται από τον τάφο εκείνου που δήλωσε ότι «η Βασιλεία η εμή ουκ έστιν εκ του κόσμου τούτου».

Οπότε, μετά από όλα αυτά, δεν μένει κάτι άλλο να πει κανείς, παρά να αναρωτηθεί:

–  Αυτή η κατ’ επανάληψη θαυματοποιία, με το ίδιο «θαύμα» να επαναλαμβάνεται κάθε φορά που παραγγέλλεται, αυτή η κατ’ εξακολούθηση απάτη, τι ποινές θα επέσυρε αν εξεταζόταν βάσει του νομικού κώδικα;

– Κι αλήθεια, όλα αυτά πώς γίνεται να συμβαίνουν στην Ελλάδα, τη χώρα όπου θριάμβευσε ο ορθολογισμός ως ακρογωνιαίος λίθος του πολιτισμού της κι από εκεί διεσπάρη στον σύγχρονο κόσμο κι αποτέλεσε το βασικό στοιχείο του σύγχρονου πολιτισμού;

– Κι ως πότε θα συνεχίζεται αυτή η απίστευτη κοροϊδία με την τελετή της αφής του «Αγίου Φωτός» και με τη μεταφορά του στη χώρα μας με συνοδεία κυβερνητικών εκπροσώπων και με την υποδοχή του με τιμές αρχηγού κράτους;

– Κι αν η μη υποδοχή του εφέτος με τιμές αρχηγού κράτους αποτελεί αναμφισβήτητα θετική εξέλιξη και αξίζουν συγχαρητήρια στην κυβέρνηση γι’ αυτή την απόφαση και στην ιεραρχία, αν συμφώνησε σ’ αυτό, (αρκεί βέβαια να μην αποτελεί πρόσκαιρη απόφαση λόγω της συγκυρίας με την πανδημία, πράγμα μάλλον σίγουρο μιας και η μετάβαση έγινε με το πρωθυπουργικό αεροσκάφος και συνοδεία υφυπουργού), αυτό θα συνεχιστεί και μετά το πέρας της πανδημίας;

– Αλήθεια, η εκκλησία, πώς ανέχεται να συνεχίζεται αυτή η κοροϊδία και γιατί δεν παίρνει ανοιχτά θέση εναντίον της; Πώς είναι δυνατόν ο χριστιανισμός, η θρησκεία που στη βάση της κοσμοθεωρίας της θέτει τη θυσία υπέρ των άλλων και διακηρύσσει  την απόλυτη ισότητα όλων των ανθρώπων και την καθολική αγάπη – στοιχεία που συνιστούν ακλόνητες σταθερές με διαχρονική και παγκόσμια αξία – να πέφτει τόσο χαμηλά; Αμφιβάλλει για την αλήθεια που διακηρύττει και προσφεύγει στα ψευτοθαύματα για να πείσει;

Και γιατί δεν δίνει σημασία σ’ αυτό που αναφέρει σε άλλο σημείο του προαναφερόμενου συγγράμματός του ο Κοραής, ότι: «η αληθής θρησκεία όχι μόνο δεν διασφαλίζεται με την απάτην αλλά και τρέχει μέγαν κίνδυνον να καταφρονηθεί παντάπασι και να συναριθμηθεί με τας ψευδείς θρησκείας όπότε μεταχειρίζεται αυτά εκείνα μέσα (δηλαδή όταν χρησιμοποιεί απάτες)…».

Καταλήγοντας, με την ευκαιρία της μη υποδοχής του «Αγίου Φωτός» εφέτος με τιμές αρχηγού κράτους, ας υπάρξει και η αναγκαία συνέχεια. Η οικονομική κρίση και η πανδημία έχουν προσφέρει ευκαιρία στην πολιτεία να πάψει να παρέχει υποστήριξη και βοήθεια γι’ αυτό και συνάμα αμφότερα τα στοιχεία αυτά παρέχουν το αναγκαίο άλλοθι στην εκκλησία για να το σταματήσει αυτό, χωρίς να προκληθεί ξεσηκωμός των φανατικών αν αποκαλυφθεί η κοροϊδία που υφίστανται όλα αυτά τα χρόνια. Κι έτσι να σταματήσει επιτέλους, με από κοινού προσπάθεια πολιτείας και εκκλησίας, η συνέχιση αυτής της απάτης που προσβάλλει την ίδια την εκκλησία.

Να πάψει επιτέλους να διακινείται αυτό το κατά παραγγελία και κατ’ εξακολούθηση ψευτοθαύμα!

Είναι αναγκαίο πρωταρχικά για την αξιοπιστία της ίδιας της εκκλησίας!!

Και επιβάλλεται βάσει της κοινής λογικής και της αλήθειας!!!

5 Μαΐου 2021

 

*Εκπαιδευτικός – Πρόεδρος Δημοτικού Συμβουλίου Θέρμου 

Θέματα που ενδιαφέρουν

27 Σχόλια

  1. Νίκος Παλια-ντζής

    Ας τηρούσαν υπεύθυνη στάση οι κληρικοί σε ολόκληρη την περίοδο της πανδημίας, ας φορούσαν μάσκα, ας δέχονταν τους υγειονομικούς κινδύνους κάθε ανθρώπινης επαφής και κοινής χρήσης σκευών με τη Θεία Κοινωνία, ας ενθάρρυναν αντί να αποθαρρύνουν τον κόσμο να εμβολιαστεί, και ας υποστήριζαν για το Άγιο Φως ότι ήθελαν. Αυτό τουλάχιστον δεν έχει υγειονομικές επιπτώσεις.

  2. Χρήστος Γράβος

    Επιτέλους , δημοσιεύτηκε και κάτι ορθό σε σχέση με το “θαύμα του αγίου φωτός” ! Να συμπληρώσω οτι το όλο έθιμο της άφιξης και την υποδοχής στο αεροδρόμιο , ξεκίνησε στο τέλος της δεκαετίας του 1980. Ταίριαζε άλλωστε και με το νεοπλουτισμό της εποχής καθώς και την περιρρέουσα νεοορθοδοξία της δεκαετίας του 1980. Ήταν κάτι σαν αντίστροφος θρησκευτικός τουρισμός : όπου το θαύμα ταξιδεύει προς στον πιστό ! Και μάλιστα αεροπορικώς – γιατί εκσυγχρονιζόμαστε ! Νομίζω οτι η Δήμητρα Λιάνη είχε επιμεληθεί του θέματος, τότε. Μέχρι τότε, ο κάθε ιερωμένος που τελούσε την ακολουθία του Μ. Σαββάτου , άναβε το δικέρι και το τρικέρι από το καντήλι του ιερού του κάθε ναού και με αυτή τη φλόγα ολοκλήρωνε την καθαρά συμβολική τελετή του αναστάσιμου φωτός. Και όλοι ήταν ευχαριστημένοι και κανείς δεν σκάλιζε τίποτε. Έτσι τελείται και σήμερα η ακολουθία, εκεί όπου δεν φτάνει η αποστολή από τα Ιεροσόλυμα… Προφανώς η εκκλησιαστική ιεραρχία της Ελλάδας αισθάνεται πολύ σίγουρη για το θαύμα αυτό καθώς και για την απήχηση που έχει αυτό το θαύμα. Δεν αισθάνεται οτι μπορεί να προκαλεί, προωθώντας και προτείνοντας τα μεσαιωνικά θαύματα κατά τον 21ο αιώνα! Σχεδόν 300 χρόνια μετά τον Διαφωτισμό και 200 χρόνια μετά την Επανάσταση του 1821! Προφανώς .

  3. Ανωνυμος.

    Ειστε απαραδεκτοι ολοι σας….!!!Γι αυτο δεν εμεινε τιποτα ορθιο……..που τα βαλαμε τωρα και με το Αγιο Φως!!!Θλιβομαι!!!

  4. ΝΙΚΟΣ

    Άρχισαν τα ….. Όργανα. Παρακαλώ να παρέμβει πάραυτα ο παπά Καντανης με τις ιερές αγελάδες

  5. Klara Pitisikoudi

    Εσύ που είσαι έξυπνος σήμερα να πας στην πορεία για το παραμύθι της 1ης Μαϊου

  6. Kazakos

    Απαξιώ να απαντήσω σε κάποιον που είναι Χριστιανός μόνο στην ταυτότητα. Δηλώνεις και εκπαιδευτικός, ελπίζω να μή μολύνεις τις ψυχές των παιδιών με τις αηδίες της ζωής σου. Λυπάμαι

  7. Νίκος Παλια-ντζής

    Εν τω μεταξύ, η δημοκρατική παιδεία, η μόρφωση και η ψυχοσύνθεση των ευσεβοφανών «καλών χριστιανών» σχολιαστών, κάνουν «μπαμ» στα σχόλιά τους.

    Υπενθύμιση: Σαν σήμερα γεννήθηκε ο Σίγκμουντ Φρόυντ, ο «πατέρας» της Ψυχανάλυσης. Οι παπάδες που σας εξομολογούν, εν είδει ψυχολόγου, είναι του δημοτικού και δεν μπορούν να σας βοηθήσουν. Ανοίξτε τα πορτοφόλια σας! Πληρώστε και κανέναν επιστήμονα! Πως αλλιώς θα κυκλοφορήσει το χρήμα στην αγορά;

  8. ΝΙΚΟΣ

    Κι εγώ θλίβομαι βαθύτατα ανώνυμε που όλους αυτούς τους αιώνες δεν αφήσατε τίποτα όρθιο εις το παπαδιστάν. Πάντως ορισμένα σάιτ το κατέβασαν άμα τη αναρτήσει. Για πες μας εσύ όμως την άποψή σου για το φως. Και εγώ θα σου απαντήσω με βίντεο ……

  9. Μαίρη

    Γράφονται τέτοια, Νίκο, στην περιφέρεια του κ.κ. Κοσμά και του παπα – “κάστανου”; Άθεος!!! Σαν τον …Καζαντζάκη!

  10. Ανωνυμος

    Να τον χαίρεσαι τον προεδρο σου Κε Κωνσταντάρα.

  11. Ακοσμος Αιτωλος

    Μια απορια εχω και ζητω να με βοηθησει καποιος του παππαδισταν .Τι σοι ανθρωποι ειναι αυτοι που πιστευουν και προσπαθουν να δωροδοκησουν το θεο τους με ταματα και τι σοι θεος μπορει να ειναι ενας θεος που δωροδοκηται,προκειμενου να βοηθησει τα παιδια του.

  12. Τακης

    Άθεος μεν ανεκπαίδευτος δε!Αν δεν μπορείς να αποδείξεις κάτι δεν το αρνείσαι απλώς! Σεβασμό σε ένα μοναδικό γεγονός που δεν χωράει στην άλογη λογική σας! Απάτη είναι η βεβαιότητα της άρνησης γεγονότος που έχει επιβεβαιωθεί από πολλούς μάρτυρες έως σήμερα!

  13. Nick

    Δήμαρχε τέτοιους δασκάλους να έχουν τα δικά σου παιδία,όχι τα δικά μας.Σληθρια διεύθυνση πρωτοβάθμιας δεν ακούει;Τις απόψεις του ο εν λόγω κύριος να τις κρατήσει για τον εαυτό του…..Αν αυτός δεν είναι σκοταδισμός και μισαλαδοξια ,τότε τι είναι;Αλλά σε οψοβται οι θρησκευτικοί ταγκι που δώσανε τροφή σε κάθε ιδεολογικά πεινασμενο και η εθνοσωτηρια κυβέρνηση της δεξιάς….

  14. Αντωνης

    ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ ΚΑΙ Ο ΑΔΗΣ ΕΣΚΥΛΕΥΘΗ , που ήσασταν πουλάκια μου ορθολογιστές τόσα χρόνια κρυμμένοι, βρήκατε την ευκαιρία κ βγήκατε από τα καβούρια σας, πήρατε εντολές !!!

  15. ΘΥΜΙΟΣ

    O Nick και οι άλλοι ενοχλούνται που ένας εκπαιδευτικός εκφράζει δημόσια μια ορθολογική σκέψη και δεν ενοχλούνται που οι εκπαιδευτικοί στο σύνολό τους αρνούνται την αξιολόγηση, την τηλεκπαίδευση, αρνούνται να εργαστούν μια ώρα παραπάνω, ενώ μετέχουν ταυτόχρονα σε πορείες εν μέσω πανδημίας για το διαιτολόγιο του Κουφοντίνα και υπέρ της συνέχισης του μπαχαλέματος στα πανεπιστήμια […]

  16. pap

    Μπράβο Κωστακοπουλε. Συμφωνώ μαζί σου ότι μιλάς βάση λογικής αλλά εδώ μιλάμε για κάτι υπερβατικό. Είσαι πολυ λίγος για να καταλάβεις … Με ποιο δικαίωμα επισης μιλάς εξ ονόματος της λογικής και των υπολοίπων ; Μας ρώτησες αν μας εκφράζεις; Και κυρίως με ποιο δικαίωμα μιλάς εσύ για την εκκλησία; Και μιλάς εσύ για αξιοπιστία της εκκλησίας; Είσαι θλιβερος …

  17. nick

    Προς Θύμιο
    Είναι αυτός ο δάσκαλος υπερβατικός θεολόγος;Αν όχι ποιος του έδωσε δικαίωμα για ορθολογιστική εξήγηση ενός δόγματος ,ενός θαύματος ,’η οποιαδήποτε κατάστασης που ξεφεύγει από την τάξη της φύσης .Γιατί σύμφωνα με θεολογική προσέγγιση ,θαύμα είναι η στιγμιαία κατάργηση των φυσικών νόμων .Άλλωστε όπου θεός βουλευται νικαται φύσεως τάξις..
    Έπειτα ανά τους αιώνες η αθεια βαπτίζονταν αγνωστοκισμος , ορθολογισμός όπως λες.Δικαιωμα του καθενός να πιστεύει όπου και όποτε θέλει ,αλλά όχι σώνει και καλά να επιβάλει την άποψη του βαπτίζονταν την γνωστικη

  18. ΝΙΚΟΣ

    Να επέμβουν οι θρησκευτικοί ταγοί πάραυτα! Δεν το χωράει ο νους μου ! Που είναι εκείνοι οι νεολαίοι με εκείνα τα όπλα που έπαιζαν μπαμ στον Άγιο Δημήτριο να κυνηγήσουν τον αρθρογράφο; Που είναι οι εκατοντάδες των καστανοπροσκυνούντων που μας διέσυραν στο πανελλήνιο να απαντήσουν. Το βιντεάκι το είδατε;

  19. kkpk

    “Ουδείς μωρότερος των Ιατρών αν δεν υπήρχαν οι δάσκαλοι…..”
    ΨΕΜΑΤΑ;

  20. Ανώνυμος

    Η αθυροστομια ειναι αναγκαια στους σατυρικους οσο και η υποκρισια στους ιερεις. Ο χουντοδουλος οταν αρωστησε απο @ι@τσ δεν πηγε στα ιεροσολυμα ,πηρε το προεδρικο και πηγε στην αμερικη για μεταμοσχευση που η ΑΕ δεν ξεκαθαρισε αν την επιτρεπει η οχι.

  21. Κα. Φλόγα

    Κύριε εκπαιδευτικέ, δευτερεύουσα πάνω στη δευτερεύουσα… πού πήγαν τα σημεία στίξης; Η τελεία; Εύκολα κανείς διακρίνει τον υπερβάλλοντα ζήλο, που σας διακατέχει εξ αρχής! Ξεκάθαρα φαίνεται η αγωνία του να μεταδώσεις κάτι σπουδαίο, ότι θα γράψεις κάτι που θα προβληματίσει…Δυστυχώς όμως, πώς θα συμβούν όλα αυτά, από κάποιον που ψάχνει την κοινή λογική μέσα στην πίστη, ανάβοντας όμως κερί το βράδυ της Ανάστασης (τηρώντας το εθιμο);

  22. Θέμις Φίλος

    Θέμις Φίλος 8/5/2021
    Αγαπητέ Νίκο
    Το ζήτημα της αφής του Αγίου Φωτός που θίγεις μπορεί να διαχωρισθεί σε δύο υποθέματα. Το πρώτο είναι η τελετουργική πράξη της Εκκλησίας που γίνεται από τον εκάστοτε Ορθόδοξο Πατριάρχη Ιεροσολύμων και μόνο απ’αυτόν, στο χώρο του Παναγίου Τάφου. Για όλους εμάς τους ορθόδοξους χριστιανούς αποτελεί ένα διαρκές και μέγα θαύμα που επαναλαμβάνεται κάθε χρόνο. Έχει τα εχέγγυα της ιστορικότητας και της διαχρονικότητας και πηγάζει από τα βάθη των αιώνων.
    Πιστεύει κανείς ότι, αν οι αντίζηλοι θρησκευτικοί ηγέτες π.χ. Ρωμαιοκαθολικοί ή Αρμένιου κ.α. εύρισκαν κάτι το πονηρό ή ψεύτικο ή απατηλό στις διαδικασίες αφής , δεν θα το ¨είχαν καταγγείλει ; Το Άγιο Φως δεν είναι ένα οποιοδήποτε φως, αλλά είναι το φως της Ανάστασης του Κυρίου Ημών Ιησού Χριστού που ξεχύνεται από το κενό τάφο του Κυρίου και μεταλαμπαδεύεται πνευματικά σ’όλα τα μήκη και τα πλάτη της γης, όπου εορτάζεται η Ανάσταση του Χριστού. Ο τάφος του Χριστού είναι ο μοναδικός τάφος θρησκευτικού ηγέτη που είναι άδειος . Προσκυνούν οι πιστοί τους τάφους των ηγετών τους π.χ. του Βούδα, του Μωάμεθ κ.λ.π. και είναι κλειστοί γιατί μέσα τους είναι θαμμένοι στα υγρά σπλάχνα της γης οι θρησκευτικοί ηγέτες τους. Μόνο ο Πανάγιος Τάφος του Κυρίου μας είναι κενός, γιατί μόνο ο Χριστός διακήρυξε ότι “εγώ ειμί η Ανάστασις και η Ζωή”.Η Ανάσταση του Χριστού τεκμηριώθηκε στους Αγίους Αποστόλους και τους μαθητές τους από τις πολλές και διάφορες εμφανίσεις του Κυρίου αλλά για τον κάθε πιστό η πίστη στην Ανάσταση δεν είναι τόσο αποτέλεσμα της λογικής , αλλά είναι το υπέρ-λογον και άγνωστον μυστήριον, το θεμέλιο και η βάση της χριστιανικής πίστεως και βέβαια προάγγελος της καθολικής εκ νεκρών Αναστάσεως. (Βλέπε Α΄Κορινθ. κεφ. 15 στ.13,14).
    Το μέγα λοιπόν θαύμα της αφής του Αγίου Φωτός είναι συνέπεια και συνέχεια του μεγίστου θαύματος της εκ νεκρών του Κυρίου Αναστάσεως.
    Στο δεύτερο σημείο της αεροπορικής μεταφοράς και της υποδοχής στην Ελλάδα του Αγίου Φωτός δεν γίνονταν πάντα , αλλά επικράτησε εδώ και αρκετά χρόνια χωρίς να είναι ουσιαστικό στοιχείο του γεγονότος και αυτό δεν σημαίνει -εδώ συμφωνώ μαζί σου-ότι οι πιστοί στους οποίους δεν έφτασε ,τέλεσαν ή συμμετείχαν σε “κατώτερη” Ανάσταση.
    Το οικονομικό κόστος δεν πιστεύω ότι είναι μεγάλο για τη μεταφορά όταν οι κατά καιρούς σπατάλες κάποιων κυβερνώντων μας οδήγησαν στις γνωστές οικτρές καταστάσεις των τελευταίων ετών.
    Μπορούμε όμως να ανιχνεύσουμε κάποιους ουσιαστικούς λόγους που για μας τους Έλληνες έχει ιδιαίτερη σημασία.
    Πέρα από την ευσέβεια κάποιων υπευθύνων που υλοποίησαν την έναρξη της μεταφοράς του Αγίου Φωτός στην Ελλάδα και την πολιτική των εκάστοτε κυβερνώντων υπάρχουν και άλλοι λόγοι σημαντικοί.
    Το γεγονός της τελετής της ΑΦΗΣ και των ακολουθιών της Μεγάλης Εβδομάδας συνδέεται και στηρίζει τα προσκυνήματα που υπάρχουν στους Αγίους Τόπους τα οποία στη συντριπτική τους πλειοψηφία είναι Ελληνικά .
    Επίσης τα γεγονότα της ζωής, της διδασκαλίας, της δράσης γενικά, του σταυρικού θανάτου και της Αναστάσεως του Χριστού κατά την επίγεια διαδρομή του, καταγράφτηκαν από τα Ευαγγέλια και άλλα βιβλία της Καινής Διαθήκης. Όλα αυτά τα βιβλία γράφτηκαν στην Ελληνική γλώσσα. ( Κατ’εξαίρεση μόνο το Ευαγγέλιο του Ματθαίου γράφτηκε στη Αραμαϊκή και μεταφράστηκε στην Ελληνική από τον ίδιο τον Ευαγγελιστή). Ο μέγας Απόστολος των εθνών Παύλος ,γεννήθηκε Εβραίος ως Σαούλ ,μορφώθηκε παρά τους πόδας του Γαμαλιήλ, δήλωνε Ρωμαίος πολίτης. αλλά εκήρυττε και έγραψε τις περίφημες Επιστολές του στην Ελληνική γλώσσα.
    Έτσι μπορούμε να πούμε ότι η Θεία Οικονομία επέλεξε την Ελληνική γλώσσα και κουλτούρα για τη διάδοση του Χριστιανισμού στον κόσμο.
    Στους κατοπινούς αιώνες το Ελληνικό έθνος συνδέθηκε άρρηκτα με την ορθόδοξη Εκκλησία , πορεύτηκε μ’αυτή (με δυσκολίες, λάθη ,συγκρούσεις, ειρηνικούς εναγκαλισμούς ) και όταν χρειάστηκε να αποκτήσει την ελευθερία του το 1821 αγωνίστηκε “υπέρ πίστεως και πατρίδος”.Ίσως ,αγαπητέ Νίκο, να έχεις διδάξει στα παιδιά του σχολείου σου τη γνωστή ρήση του Κολοκοτρώνη: “Ο θεός υπέγραψε την ελευθερία της Ελλάδας και δεν παίρνει πίσω την υπογραφή του”.
    Κατά συνέπεια οτιδήποτε συμβάλλει στην καλώς εννοούμενη διαφήμιση και προβολή της Ορθόδοξης Εκκλησίας αποτελεί για την Ελληνική Πολιτεία μικρό αντίδωρο της προς τον Θεόν ευχαριστίας της.

  23. 911

    αλλεργιούλα και τσούξιμο η Εκκλησία νεοταξικές καφρομαριονέτες….ξυδάκι ΤΟΠ λοιπόν σε οικογενειακή συσκευασία, που επουλώνει αλλεργίες και τσουξίματα.
    Μασκούλα, τεστάκι και εμβολιάκι (και 3 πακέτα τσιγάρα στην τσέπη) και βγείτε βολτίτσα να γεμίσετε τα κενά σας…

  24. Τσιγκολελετα

    Χριστός Ανέστη!
    Μπορείς να πιστεύεις και να γράφεις ότι θες Πρόεδρε του Δημοτικού Συμβουλίου. Εμείς θα σε γλενταμε!!!!
    Και του χρόνου!!!

  25. ΝΙΚΟΣ

    Η περιπέτεια του Αγίου Φωτός…….. Ο Αρχιμανδρίτης Πατάπιος μετέβη εν χορδαίς και οργάνοις εις τα ουράνια περί τα τέλη Απριλίου για να παραλάβει το Άγιο Φώς ώστε να το φέρει στα Ιεροσόλυμα και να κάνει κουμάντο μετά ο Πατριαρχέας για τη διανομή του στους πιστούς. Επειδή λόγω κορωνοιού τα δρομολόγια προς το ουράνιο αεροδρόμιο είναι αραιά προτίμησε τον κινέζικο πύραυλο και έφυγε για το μεγάλο ταξίδι. Αφού έφτασε λοιπόν επάνω και ενημέρωσε τους ανωτέρους του για τα τεκταινόμενα στον πλανήτη Γη παρέλαβε το Άγιο Φως και έφυγε σφαίρα για τη Γη πάλι με τον κινέζικο πύραυλο. Διασχίζοντας όμως του ουρανούς κάτι οι έλεγχοι στα ουράνια κοσμοδρόμια και αεροδρόμια για κορωνοιό κάτι οι μετεωρίτες που σταματούσαν την κυκλοφορία (κυκλοφορούν εκεί που δεν τους σπέρνεις) κάτι που το μηχάνημα ήταν κινέζικο και πάθαινε βλάβες καθυστέρησε λοιπόν η έλευση του φωτός για άφιξη μετά το Πάσχα κάτι που επιβεβαιώνεται και από τα δελτία ειδήσεων που αντί να προσγειωθεί ο κινέζικος πύραυλος στα Ιεροσόλυμα προσγειώθηκε στον Ινδικό Ωκεανό με μια τρομακτική λάμψη (να λοιπόν και το Άγιο φως) μόλις χθες Κυριακή με μια βδομάδα καθυστέρηση. Ο Πατριάρχης μέσα στην απόγνωσή του και αφού συνεχώς στα e-mail του απαντούσαν παίζονται καθυστερήσεις λες και ήταν το ματς Βόλος – Λάρισα συγκάλεσε σύσκεψη. Στη σύσκεψη συμμετείχαν ο εκπρόσωπος της εταιρείας αναπτήρων BIC, τα Ελληνικά Μονοπώλια με τα αντίστοιχα σπίρτα (τα θυμάστε οι πιο παλιοί) και η ισραηλινή anaptireison για να βρεθεί λύση στο άναμμα του φωτός. Ακολούθησαν ενστάσεις και αντεγκλήσεις για το ποιος θα πάρει τη δουλειά με τον πατριάρχη Ιεροσολύμων να βρίσκεται σε απόγνωση καθώς ήταν πλέον Μέγα Σάββατο και η ανάσταση πλησίαζε. Το falcon του πρωθυπουργού περίμενε για να μεταφέρει το Άγιο Φως στην Αθήνα και μπρος στο αδιέξοδο ο Πατριάρχης τράβηξε πιστόλι συγγνώμη τσακμάκι (κοινώς πετρελιά) και παφ πουφ το προέβη εις το άναμμα του Αγίου Φωτός και το θαύμα εγένετο. Τι μας λέτε κύριοι έτσι έγινε φέτος το Θαύμα …………… ΓΙΑ ΣΑΣ ΠΟΥ ΠΕΡΝΑΤΕ ΙΕΡΑ ΕΞΕΤΑΣΗ ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΤΡΙΑΚΟΣΙΑ ΧΡΟΝΙΑ ΤΟΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΑΥΤΗ ΕΙΝΑΙ Η ΑΛΗΘΕΙΑ

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.