Στην ατζέντα του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών συνεχίζουν να βρίσκονται οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού, μιας και εκτιμάται ότι θα έχουν σημαντική συμβολή στον μετριασμό της κυκλοφοριακής συμφόρησης.
Στο προσκήνιο της επικαιρότητας επανέφερε πριν από λίγες ημέρες ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Υποδομές, Νίκος Ταχιάος, τις επεκτάσεις της Αττικής Οδού, που μεταξύ άλλων θα συνδράμουν στην καταπολέμηση του κυκλοφοριακού.
Πρόκειται για τις επεκτάσεις της Αττικής Οδού προς Ραφήνα, Λαύριο και Λεωφ. Βουλιαγμένης (Σήραγγα Ηλιουπόλεως), οι οποίες έχουν προταθεί από τις μεγαλύτερες τεχνικές εταιρίες να κατασκευαστούν μέσω των Πρότυπων Προτάσεων («ΑΘΗΝΑ Ι»).
Μολονότι η εύρεση χρηματοδότησης για τα συγκεκριμένα έργα αποτελεί μια δύσκολη εξίσωση (ειδικά από τη στιγμή που οι ευρωπαϊκοί πόροι δεν διοχετεύονται πλέον σε οδικά έργα σε Αττική και Θεσσαλονίκη), η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών δείχνει να έχει τις επεκτάσεις της Αττικής Οδού ψηλά στην ατζέντα της, μιας και αυτές λογίζονται ιδιαίτερα σημαντικές για την εξομάλυνση των μετακινήσεων στο Λεκανοπέδιο.
Ο κ. Ταχιάος, μάλιστα, έχει κάνει λόγο για αλλαγή του νόμου σχετικά με τις Πρότυπες Προτάσεις, με στόχο να εξασφαλιστεί η συμβατότητά τους με το ευρωπαίκό δίκαιο και να τις καταστήσει πιο αποτελεσματικές.
Θυμίζουμε ότι οι Πρότυπες Προτάσεις αποτελούν ένα «εργαλείο» που επιτρέπει στους ιδιώτες να υποβάλουν προς την πολιτεία ολοκληρωμένες και κοστολογημένες προτάσεις έργων, οι οποίες αν γίνουν δεκτές, προκηρύσσεται διαγωνισμός για την ανάθεση του εκάστοτε έργου.
Οι επεκτάσεις
Η πρώτη αφορά σε επέκταση της Δυτικής Περιφερειακής Λεωφ. Υμηττού προς τη Λεωφ. Βουλιαγμένης και για την οποία έχουν ήδη γίνει μελέτες από τη Lamda Development.
Πρόκειται για ένα έργο που θα διευκολύνει την πρόσβαση στο Ελληνικό, ενώ προβλέπει την κατασκευή της σήραγγας Ηλιουπόλεως μήκους περίπου 3 χλμ. με 3 λωρίδες ανά ρεύμα κυκλοφορίας που θα ξεκινά στο ύψος της Καισαριανής και θα καταλήγει σε σύνδεση με τη Λεωφ. Βουλιαγμένης στο ύψος των συνόρων Αγίου Δημητρίου και Ηλιούπολης.
Οι οδηγοί θα μπορούν να φτάνουν από τη Λεωφ. Κατεχάκη στη Λεωφ. Βουλιαγμένης μέσα σε μόλις 10 λεπτά (από 30 λεπτά σήμερα), ενώ θα σημάνει την «απελευθέρωση» της Βουλιαγμένης από τα φανάρια και τη μετατροπή της σε αυτοκινητόδρομο.
Αναφορικά με τις επεκτάσεις προς Λαύριο και Ραφήνα, από τη μία θα έχουμε συνέχιση του αυτοκινητοδρόμου προς το λιμάνι της Ραφήνας με παράκαμψη της Λ. Μαραθώνος, και από την άλλη διαπλάτυνση του υφιστάμενου δρόμου από το Μαρκόπουλο έως το λιμάνι του Λαυρίου.
Σημειώνεται ότι σε πολύ πιο προχωρημένο στάδιο (υπάρχει ανάδοχος) βρίσκεται η επέκταση της Αττικής Οδού πυο αφορά στην επέκταση της Λεωφ. Κύμης μέχρι την Εθνική Οδό στον ανισόπεδο κόμβο Καλυφτάκη στη Λυκόβρυση, αλλά εκκρεμεί η απόφαση του ΣτΕ στην προσφυγή του Δήμου Ηρακλείου.
Ο αυτοκινητόδρομος Ελευσίνα-Οινόφυτα
Πρότυπη Πρόταση έχει κατατεθεί και για τον αυτοκινητόδρομο Ελευσίνα-Οινόφυτα (Μεγάλη Παράκαμψη της Αττικής), ο οποίος θα επωμιστεί την κίνηση των βαρέων οχημάτων, αποφορτίζοντας την κορεσμένη Λεωφ. Κηφισού. -Διαβάστε περισσότερα εδώ.