«Περί του τι θα ισχύσει πλέον δια τα ιερά μυστήρια τα οποία τελούνται εις τους ιερούς ναούς, ήτοι τα μυστήρια γάμου, βαπτίσεως, κηδείας και μνημόσυνου», ενημέρωσε με «εγκύκλιον σημείωμα» τους ιερείς ο Μητροπολίτης Αιτωλίας και Ακαρνανίας κ.Δαμασκηνός, σύμφωνα με τις πληροφορίες του agrinionews.gr.
Oυσιαστικά ορίζει τα ποσοστά των εισπράξεων των μυστηρίων ώστε, όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά, «να λαμβάνουν το αρμόζον μερίδιον τόσο ο ιερός ναός όσο και εκείνοι που τελούν και βοηθούν στο μυστήριο, όπως ο ιερεύς, ο ψάλτης, ο/η νεωκόρος».
Καλεί μάλιστα ο Μητροπολίτης τους ιερείς να ενημερώνουν τους ενδιαφερόμενους οι οποίοι προτίθενται να τελέσουν μυστήριο στην εκκλησία να καταθέτουν το ποσό που επιθυμούν αποκλειστικά στον κληρικό ώστε εκείνος να το μοιράζει στους εργαζόμενους του ναού κατά το μερίδιο που τους αναλογεί, ανάλογα με τα ποσοστά που όρισε ο Μητροπολίτης.
Επισημαίνει, εξάλλου, πως ο πιστός πρέπει να λαμβάνει απόδειξη πληρωμής. Όπως σημειώνει στο εγκύκλιό σημείωμα του ο Μητροπολίτης Αιτωλίας και Ακαρνανίας, η τήρηση των κανόνων που θέτει γίνεται για να υπάρξει διαφάνεια εκ μέρους του ναού έναντι τρίτων, να καταργηθούν τα «φακελάκια» και να επικρατήσει τάξη και ικανοποίηση όλων των συμμετεχόντων στα μυστήρια.
Σύμφωνα, λοιπόν, με τον πίνακα του κ. Δαμασκηνού, σε εκκλησίες με ένα εφημέριο σε αυτόν θα αντιστοιχεί το 30% της είσπραξης, στην εκκλησία το 30%, στους ιεροψάλτες το 20% και στο νεωκόρο 20%. Όπου υπηρετούν δύο ή περισσότεροι εφημέριοι, σε αυτούς θα αντιστοιχεί το 40% του μυστηρίου.
22 Σχόλια
Δεν το περίμενα να υπάρχει τιμοκατάλογος,ποσοστά των ιερέων για τα μυστήρια και ιδιαίτερα της βάπτισης. Θα πληρωθεί ο ιερέας για να βαπτίσει κάποιον χριστιανό; Και μην μου πει κάποιος ότι δεν είναι τιμοκατάλογος η αναλογία σε ποσοστά. Ντροπή και αισχος.
Αυτό το πράγμα λέγεται Σιμωνία. Και εξηγούνται:
Ο όρος Σιμωνία αναφέρεται (εκτός των άλλων) και στη μετάδοση των εκκλησιαστικών μυστηρίων κατόπιν απαίτησης ανταλλάγματος, όπως και σε κάθε άλλη ανάλογη παράβαση τελετουργική ή διοικητική.
Ιστορικά, οι διαβρωτικές επιπτώσεις της φεουδαρχίας και του χάους που επικρατούσε κατά το Μεσαίωνα με την ανεξέλεγκτη δύναμη των φεουδαρχικών φατριών, βοήθησαν ιδιαίτερα στην εξάπλωση του φαινομένου στη Δύση.
Το φαινόμενο της Σιμωνίας παρουσίαστηκε σε αντίστοιχη έκταση και στην Ανατολή. Χαρακτηριστική είναι η καταδίκη της Σιμωνίας από την εν Τρούλλω Πενθέκτη Οικουμενική Σύνοδο (691-692 μ.Χ.):
Κανών κγ’: «Μή χρηματίζεσθαι ἔνεκα τῆς μεταλήψεως»
Περὶ τοῦ μηδένα τῶν εἴτε ἐπισκόπων, εἴτε πρεσβυτέρων, ἢ διακόνων, τῆς ἀχράντου μεταδιδόντα κοινωνίας, παρὰ τοῦ μετέχοντος εἰσπράττειν, τῆς τοιαύτης μεταλήψεως χάριν, ὀβολούς, ἢ εἶδος τὸ οἱονοῦν. Οὐδὲ γὰρ πεπραμένη ἡ χάρις, οὐδὲ χρήμασι τὸν ἁγιασμὸν τοῦ Πνεύματος μεταδιδόαμεν, ἀλλὰ τοῖς ἀξίοις τοῦ δώρου ἀπανουργεύτως μεταδοτέον. Εἰ δὲ φανείη τις τῶν ἐν κλήρῳ καταλεγομένων ἀπαιτῶν, ᾧ μεταδίδωσι τῆς ἀχράντου κοινωνίας, τὸ οἱονοῦν εἶδος, καθαιρείσθω, ὡς τῆς Σίμωνος ζηλωτής πλάνης καὶ κακουργίας.
(Συμφωνία Κανόνων: Αποστολικοι κθ’ – Δ’ Οικ. Συν. β’ – ΣΤ’ Οικ. Συν. κβ’ – Ζ’ Οικ. Συν. δ’, ιε’, ιθ’ – Βασιλείου κ’ – Γενναδίου και Ταρασίου Επιστολή)
Εκσυγχρονισμός από το δεσπότη (με “καλό” διοικητικό .. και μόνο.. βιογραφικό..).
Η Σιμωνία , η καταδικασμένη από τον 7ο κι όλας μ.χ. αιώνα (στην Πενθέκτη Οικουμενική Σύνοδο) , τώρα επισημότατη , με αποδείξεις , ποσοστά και όλα τα συναφή λογιστικά.
– Άντε , καλή πρόοδο!.. Συνεχίστε ΚΑΙ με συγχωροχάρτια … ακόμη πιο σύγχρονα , με P.O.S. , ποσοστά στο Δεσπότη και Φ.Π.Α.
Ναι;;;..
Θ._
Εντάξει, τώρα… Όταν σχολίαζα επώνυμα και αναφερόμουν στον καινούριο Μητροπολίτη μας, πως δηλαδή ξεκίνησε επιπόλαια και σκανδαλιστικά τα ποιμαντικά του καθήκοντα, κάποιοι με χαρακτήρισαν ως αντιεμβολιαστή! Τώρα, ιδού η απόδειξη. Και αν κάποιος χριστιανός πεθάνει και δεν υπάρχει “μία”, θα μείνει ακήδευτος;;
Μαγαζί γωνία ο πάτερ. Α ρε Χριστοδούλο που ηθελες εσύ.
Καλα κανει .Πεσατε ολοι απο τα συννεφα τωρα σαν και δεν εχετε δωσει για βαφτιση γαμο μνημοσυνο η κηδεια ΚΑΘΑΡΑ ΚΑΙ ΔΙΑΦΑΝΑ ΑΠΟΔΕΙΞΟΥΛΑ…ΟΧΙ ΜΑΥΡΑΑΑ…ΚΑΙ ΧΡΗΜΑΤΟΚΟΒΩΤΙΑ
Προχωρα Δεσποτα σε παμε.
Η ανακοίνωση της μητρόπολης αποσιωπά ενα γεγονός: ότι καποιοι δεν δινουν τίποτα μετά απο τέλεση μνημοσύνου (κυρίως) ή άλλου μυστηρίου. Όχι μόνο στα χωριά.
Τί γίνεται εκεί; Γραφουμε μηδέν στα έσοδα;
Και τί βιβλίο αποδείξεων και πράσινα αλογα διαβαζουμε. Σαμπως ο ναός θα δινει αναφορά στην εφορια; Αφου θα εχει ΑΦΜ η αποδειξη. Εδω βέβαια τον ρολο της εφορίας θα τον εχει η μητρόπολη, για να εχει εσοδα απο ναούς που δηλωναν μηδενικά κερδη (sic).
Aυτη η πρακτική δεν ειναι νέα. Εχει εφαρμοστεί σε αλλες μητροπολεις. Αν δεν αποδώσει ή περισσοτεροι πολιτες δεν πληρωσουν ή δινουν πεντάρες, τότε θα εχουμε εγκύκλιο με κόμιστρο ανα μυστήριο και τα λεφτά πριν. Δηλ θες γάμο, θα πληρωσεις 100€ στον ιερεα για εξοδα ναού-ψαλτών κλπ κλπ. Ειναι το επόμενο βήμα.
δηλαδη Σεβασμιοτατε θα λαμβανε ι
επισημα χρηματα ο ιερεασ ασ ειναι δημοσιοσ υπαλληλοσ.
Πολλή καλή κίνηση του μητροπολίτη.ισχυει σχεδόν σε όλες τις μητροπόλεις.μετα τη βάπτιση η τον γάμο τα ακουμπούν ν καλά στα εστιατόρια.οι ναοί δεν έχουν έξοδα;
Πάντως,εις πονηρός οφθαλμός θα παρατηρούσε, ότι με αναγραμματισμό της λέξεως σιμωνίας, προκύπτει η λέξη μασωνία. Νομίζω; Τιμοκατάλογος,ποσοστά επί των εσόδων, παραπέμπουν σε Εταιρία Απεριορίστου Ευθύνης… ΕΑΕ…Όπως λέει και το άσμα του ’60 “εα,εα,εα ε, η γιαγιά μας πέθανε, ε; και ποιος θα τη διαβάσει μ’άδειο πορτοφόλι…ποιος και πόσα? Θόδωρος και πεντακόσα?
Μήπως υπάρχουν και ποινικά αδικήματα σε αυτές τις συμπεριφορές πέρα από τα φορολογικά.
ο Ιερέας είναι Δημόσιος υπάλληλος και οφείλει να πράτει το καθήκον του. Αίσχος
Ο Ορθοδοξος Χριστιανός, δίνει αυτό που αποφασίζει και μπορεί!!! Αλλά υπάρχει μια μικρή διαφορά γιατί τα δίνει. Π. Χ. Για τον Ιερό Ναό, για τους Ιερείς, για τον επιμελείτη τοι Ιερού Ναού, για τούς Ιερό ψάλτες, και για το φιλοπτωχο Ταμείο που δεν ξέρει ο κόσμος ποιος τα διαχειρίζεται όλα αυτες τις προσφορές. Προφανώς την διαχείριση την έχει ο Οικονόμος του Ναού. Ο καθένας κοιτάει την οικονομική του θέση και δίνει αυτό που μπορεί. Τώρα που πάνε τα χρήματα αυτό είναι δουλειά άλλων. Η προσφορά δεν είναι υποχρεωτική!! Αν μπορείς δίνεις, αν δεν μπορείς τότε δεν υπάρχει πρόβλημα πιστεύω όχι γιατί αντιδρώ αλλά γιατί είμαι φτωχός. Τώρα ποιοι με έκαναν φτωχό αυτό είναι άλλη Ιστορία. Οποίος έχει κρίση ξέρει.
ΑΝ ΞΑΝΑΒΡΕΙ ΠΑΠΑ Ο ΔΕΣΠΟΤΗΣ ΝΑ ΜΟΥ ΤΗΛΡΕΦΩΝΗΣΕΙ
Και οι επίτροποι έδιναν αποδείξεις, τώρα γιατί αποκλειστικά στον ιερέα; Ο ταμίας και οι άλλοι επίτροποι τι ρόλο παίζουν; Διακοσμητικό; Γιατί απομακρύνει έτσι το λαϊκό μέρος του εκκλησιαστικού συμβουλίου; ΑΝ δεν τους εμπιστεύεται γιατί τους πρότεινε ο ιερέας και τους διόρισε ο μητροπολίτης; Και γιατί αναγκαστικά αυτό το ποσοστό επί των χρημάτων που έδωσε ο πιστός; Αν ο πιστός θέλει να δώσει το 10% σε τυχερά και το υπόλοιπο για το ναό; Α ρε κατακαημένη Ρούμελη….
Αααα κι όλα αυτά τα συζητάμε στην Ορθόδοξη Εκκλησία, ε;;; Μάλιστα….
Γενικά η εκκλησία της χώρας μας, από τότε που καθιερώθηκε η διακίνηση χρήματος με κάρτα, είναι ξεκάθαρο ότι πρωτοστάτησε στο μαύρο χρήμα!!
ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΘΕΛΩ ΝΑ ΣΤΗΡΙΞΩ ΤΟΝ ΕΠΙΣΚΟΠΟ ΘΕΛΩ ΝΑ ΠΩ ΣΕ ΜΕΡΙΚΟΥΣ ΠΟΥ ΓΡΑΦΟΥΝ ΟΤΙ ΘΕΛΟΥΝ ΤΟ ΕΞΗΣ:ΔΕΝ ΥΠΟΧΡΕΟΥΤΑΙ ΚΑΝΕΙΣ ΝΑ ΔΩΣΕΙ 50 Η 100 Η 150 ΕΥΡΩ ΓΙΑ ΤΑ ΜΥΣΤΗΡΙΑ ΠΟΥ ΓΙΝΟΝΤΑΙ! ΟΛΟΙ ΟΙ ΝΑΟΙ ΕΧΟΥΝ ΕΞΟΔΑ ΚΑΙ ΠΟΛΛΑ ΜΑΛΛΙΣΤΑ ΠΟΥ ΧΡΗΜΑΤΑ ΔΕΝ ΤΟΥΣ ΔΙΝΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΠΟΥΘΕΝΑ!Ο ΚΑΘΕΝΑΣ ΟΤΙ ΕΧΕΙ ΕΥΧΑΡΙΣΤΗΣΗ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΔΩΣΕΙ..ΟΙ ΝΑΟΙ ΚΥΡΙΟΙ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΠΟΛΙΤΕΣ ΣΥΝΤΗΡΟΥΝΤΑΙ.!ΑΝ ΔΕΝ ΤΟΥΣ ΧΡΕΙΑΖΕΣΤΕ ΚΛΕΙΣΤΕ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΑΥΤΟΥΣ…!
Δηλαδή ο σεβασμιότατος νομιμοποιεί το φακελάκι στους ιερείς; Παίρνουν το μισθό τους ως δημόσιοι υπάλληλοι, τώρα θα παίρνουν και παραπάνω χρήματα; Θα τα δηλώνουν αυτά στην εφορία; Και ο Μητροπολίτης πόσο ποσοστό από τα έσοδα των ιερών ναών παίρνει, από αυτά που δίνουν οι πιστοί να ανάψουν ένα κεράκι και από τους περιφερόμενους δίσκους; Ποιος τα ελέγχει αυτά; Κάποιος πιο πάνω κάνει λόγο για ποινικό αδίκημα, μήπως πράγματι χρειάζεται Εισαγγελέας;
Όχι την λαβίδα πατερ!!!
Διάβασα αρκετά σχόλια από ανθρώπους που δεν γνωρίζω, αλλά κι αυτοί δεν γνωρίζουν. Ο αναρτήσας τα περί τιμολογίου αναφέρει μόνο αυτά που θέλει κι όχι ολόκληρη την απόφαση που ουδεμία σχέση έχει με τα περί τιμολόγησης των μυστηρίων. Αυτό που εγώ κατάλαβα είναι πως πρέπει να υπάρχει διαφάνεια για το που πηγαίνουν τα χρήματα. Όσοι θέλουν να ενισχύσουν οικονομικά Ναούς δεν πρέπει να περιμένουν να κάνουν κάποιο μυστήριο, μπορούν όποιαδήποτε ημέρα και ώρα να κάνουν δωρεά στο Ναό και να ζητήσουν να τουσ δοθεί απόδειξη. Η παραπληροφόρηση πάντα θα υπάρχει, όπως και η βλακεία στους ανθρώπους.
Μ αρέσει ο Συναξαριστής που βρίζει χρησιμοποιώντας ιερό όνομα! Αποκαλεί βλάκες αυτούς που ενεπλάκησαν στη συζήτηση. Σας χαλάμε τη σούπα άγιοι πατέρες……
Εγω συνεχίζω να διατυπώνω την απορία που μου την κόβει το αγαπητό agrinio news… Ο Θ. Είναι ο Θ.Β.; εκεί είναι η είδηση αγαπητό blog…. Αν ο Θ. Β. γύρισε στην ενεργό δράση…. Όχι στο μπλοκάκι του παπά….
ιερές μπίζνες…… Πού καταντήσαμε…..
αφελής ερώτηση: Γιατί το ποσοστό του ιερέα είναι 30% (ανερχόμενο μάλιστα σε 40% όταν έχουμε 2 ιερείς), ενώ των υπολοίπων εργαζομένων 20% ;