Οι πέτρες που έμπαιναν στο ύψος της Αμβρακίας για την αναχαίτιση του νερού.
Του Λίνου Υφαντή,
Χρειάστηκαν να περάσουν 57 ολόκληρα χρόνια πριν τη σημερινή ιστορική ημέρα. Σήμερα παραδόθηκε το μεγαλύτερο κομμάτι της Ιονίας Οδού. Ταυτόχρονα όμως πέρασε στην ιστορία η εθνική οδός Αντιρρίου-Ιωαννίνων, που ολόκληρες γενιές μεγάλωσαν με αυτόν.
Η χάραξη του δρόμου αυτού υπήρχε πριν τη δεκαετία του ’60. Στον δρόμο ίσα που χώραγε ένα αυτοκίνητο, όπως μπορείτε να δείτε από Γερμανικό βίντεο που παλιότερα είχε αναδημοσιευτεί στο agrinionews.gr ( Δείτε εδώ).
Από τότε και μετά άρχισε να κατασκευάζεται σε διάφορα σημεία ο -τότε-νέος δρόμος Αντιρρίου-Ιωαννίνων. Το 1961 παραδόθηκαν 30 χιλιόμετρα μεταξύ φράγματος Αχελώου και Αμφιλοχίας. Η κατασκευαστική οδύσσεια κυριολεκτικά ήταν το σημείο, όπου ο υπό κατασκευή δρόμος γειτνίαζε με την λίμνη Αμβρακία. Εκείνη υπερχείλιζε ασυγκράτητα, αναγκάζοντας τους κατασκευαστές να τοποθετήσον ακόμα και πρόχειρα φράγματα από πέτρες, όπως βλέπετε στην εικόνα που διασώζει η εφημερίδα “Ελευθερία”.
Από την Ευρωπαϊκή τράπεζα επενδύσεων καλύφθηκε το κομμάτι έργων οδοποιίας Αντιρρίου εώς το Αγρίνιο και από πόρους του Ελληνικού κράτους το κομμάτι Αγρινίου-Ιωαννίνων, σύμφωνα με δηλώσεις του 1966 του τότε Υπουργό Δημοσίων Έργων Ι. Γκλαβάνη.
Η κατασκευή της ολοκληρώθηκε στα τέλη της δεκαετίας του ’60.Έκτοτε έμεινε σχεδόν ίδια με ελάχιστες τροποποιήσεις. Εξαίρεση ήταν το κομβικό γεγονός της ολοκλήρωσης της γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου το 2004.