Στο δημοτικό συμβούλιο της πόλης χθες ασχοληθήκαμε με τα προβεβλημένα ζητήματα και για μια φορά ακόμη χάθηκε το σημαντικότερο. Και για μια ακόμη φορά ο αντιδήμαρχος κ. Αδάμης είπε τα σημαντικά.
Σε ερώτηση για τους λόγους που δεν έχουμε ακόμη ανακηρυχθεί μαρτυρική πόλη- και τα Καλύβια μαρτυρικό χωριό -μάθαμε ότι έχουμε περάσει από… οντισιόν αλλά δεν κριθήκαμε αρκούντως μαρτυρικοί! Δεν χάσαμε όσους έπρεπε, χρειαζόταν κι άλλοι νεκροί, έπρεπε να έχουμε λέει απώλεια τουλάχιστον 10% του πληθυσμού για να μπούμε στο δίκτυο των μαρτυρικών πόλεων! Που το ξέρουμε αυτό; Ο αντιδήμαρχος του Αγρινίου μίλησε με τον έχοντα το γενικό πρόσταγμα στις μαρτυρικές πόλεις που είναι ο δήμαρχος Καλαβρύτων(!) κι εκείνος του είπε πως, αν δεν συντρέχει κανένας νέος λόγος, ο επιστημονικός υπεύθυνος -που είναι ο καθηγητής Χατζηβασιλείου από το Αριστοτέλειο -μας έχει εξετάσει και έκρινε ότι δεν μαρτυρήσαμε επαρκώς…
Σας φαίνεται παράξενο ή και ιερόσυλο αυτό που διαβάσατε; Κακώς. Αποδεικνύει ότι η Ιστορία εξακολουθεί και γράφεται και θέλει κι άλλη προσπάθεια. Οι μαρτυρικές πόλεις, και οι άλλες οι σκέτες ιστορικές, προέκυψαν ως τέτοιες διότι κάποιοι το επιδίωξαν. Κι εδώ έγιναν και γίνονται προσπάθειες αλλά είμαστε ακόμη στο στάδιο της διερεύνησης. Μόλις αρχίσαμε να λέμε την ιστορία και να μιλάμε ανοιχτά, αντί να βγάζουμε ανακοινώσεις και να κυκλοφορούμε βιβλία και φωτογραφίες(ακόμη και μοντάζ) που θέλουν ψάξιμο.
Τι άλλο από γράψιμο Ιστορίας ήταν αυτό που έγινε, ας πούμε, στο συμβούλιο χθες για το θέμα του πατέρα Βενέδικτου Πετράκη; Ακούστηκε από ότι ήταν συνεργάτης των Γερμανών μέχρι και ότι ανάστησε μια γυναίκα(!) στην Πάτρα; Από ότι περιέθαλπε τον κόσμο που έβρισκε καταφύγιο στο Αγρίνιο(δεν έγινε σαφές από ποιον διωγμό..) μέχρι ότι ήταν βιαστής νεαρών κοριτσιών όπως έχει γράψει μια(αρ. 1) πηγή. Από ότι ήταν εθνικιστής/αντικομουνιστής μέχρι ότι είχε φιλοσοφική διαφωνία με τον μαρξισμό διότι ο διαλεκτικός υλισμός είναι στη βάση του αθεϊστικός.
Θέλω να πω, η συζήτηση, το debate για να μιλάμε νεοελληνικά, εξακολουθεί, δεν έχει τελειώσει. Πώς να τελειώσει όταν κάποιος μόλις χθες, 29/9/2017 αποκάλυψε ότι ο πατέρας Βενέδικτος ήταν φίλος με τον άνθρωπο που ο Τολιόπουλος του είχε ρίξει πέντε ή έξι σφαίρες γιατί ήταν αριστερός; Ο Τολιόπουλος που, θυμίζω και για λόγους που δεν ξέρουμε, έφυγε σαν κύριος από το Αγρίνιο(αναφέροντας αργότερα κι ότι έριχνε χειροβομβίδες στους Γερμανούς που αποχωρούσαν!). Από το Αγρίνιο στο οποίο είχε μπει ο ΕΛΑΣ μέσα!Ο Τολιόπουλος τον οποίο αργότερα στη ζωή του δεν τον ενόχλησε κανείς για τίποτε, κανείς δεν ξέρει για ποιον λόγο…
Με τούτα και με κείνα έχουμε μεγάλη πορεία ακόμα. Αρκεί να έβλεπε κανείς την φάτσα των μισών στην αίθουσα όταν άκουγαν τις λέξεις «εθνική προσφορά» και των υπολοίπων μισών όταν άκουγαν Αδάμη και Γκρίζη να θυμίζουν ότι «στο Αγρίνιο έχουν δοθεί σε δρόμους ονόματα ανθρώπων που κατηγορούνται για δολοφονίες και άλλα εγκλήματα»…
Γ.Σ.
1 Σχόλιο
Ο Τολιόπουλος που, θυμίζω και για λόγους που δεν ξέρουμε, έφυγε σαν κύριος από το Αγρίνιο(αναφέροντας αργότερα κι ότι έριχνε χειροβομβίδες στους Γερμανούς που αποχωρούσαν!). Από το Αγρίνιο στο οποίο είχε μπει ο ΕΛΑΣ μέσα!Ο Τολιόπουλος τον οποίο αργότερα στη ζωή του δεν τον ενόχλησε κανείς για τίποτε, κανείς δεν ξέρει για ποιον λόγο…