Πέμπτη, 21 Ιανουαρίου, 2021

Διαφωνίες και «εις το επανιδείν» για την νέα κυκλοφοριακή μελέτη

Διαφωνίες και «εις το επανιδείν» για την νέα κυκλοφοριακή μελέτη

unnamed

Ακόμη και η επαναφορά της συζήτησης σε νέο δημοτικό συμβούλιο έπεσε στο τραπέζι στην σημερινή παρουσίαση της τροποποίησης της κυκλοφοριακής μελέτης, πράγμα ενδεικτικό του κλίματος μη-συναίνεσης που επικράτησε και των πολλών διαφωνιών που εκφράστηκαν.
Η συνεδρίαση των φορέων και των αιρετών ξεκίνησε στις 7 το απόγευμα, στην αίθουσα συνεδριάσεων του Δημοτικού Συμβουλίου Αγρινίου και ως γενικό συμπέρασμα έχει ότι πιθανότατα θα υπάρξουν και νέες συναντήσεις και ενημερώσεις πριν έρθει προς ψήφιση στο δημοτικό συμβούλιο.
Η παρουσίαση έγινε από τον μελετητή κ. Μ. Παρασκευόπουλο με ειδική εστίαση στις αλλαγές που πρόκειται να γίνουν στο κέντρο της πόλης. Στη σύσκεψη είχαν κληθεί και παρέστησαν το Επιμελητήριο Αιτωλοακαρνανίας, το Τμήμα Τροχαίας Αγρινίου, το ΤΕΕ , τα ταξί, το ΚΤΕΛ , το ΤΕΕ , η Ένωση Επαγγελματοβιοτεχνών καθώς και πολίτες ενώ παρευρίσκονται και εκπρόσωποι των παρατάξεων του Δημοτικού Συμβουλίου.
Ο κ. Μιχάλης Παρασκευόπουλος προέταξε, ως βασικό επιχείρημα των ρυθμίσεων που προτείνει, την μείωση στην κυκλοφοριακή συμφόρηση σε σχέση με το 2004, γεγονός που αποδόθηκε στην πεζοδρόμηση τμήματος της Σούλου και της Παπαστράτου. Αναφέρθηκαν αναλυτικά οι δρόμοι που θα πεζοδρομηθούν ειδικά στο κέντρο της πόλης.

Παπαναστασίου: δεν θέλουμε το κέντρο ένα απέραντο καφενείο
Στα πλαίσια της δευτερολογίας του ο δήμαρχος Αγρινίου σημείωσε πως συναντήσεις με φορείς και τον μελετητή έγιναν τονίζοντας πως «σε κάθε παρέμβαση υπάρχουν αντιδράσεις. Ο τρόπος λειτουργίας των πεζοδρόμων είναι ο ίδιος και θα κινηθούμε με ανάλογο τρόπο χρησιμοποιώντας τα ίδια χρηστικά εργαλεία, όπως βυθιζόμενες μπάρες, κομπιουτεράκια για ασθενείς κι επαγγελματίες κ.λ.π «.
«Δεν θέλουμε το κέντρο ένα απέραντο καφενείο. Θέλουμε τον κόσμο να περπατάει, τα αυτοκίνητα έξω από το κέντρο κι αυτό είναι επιταγή ειδικά σε μια πόλη με στενούς δρόμους όπως το Αγρίνιο», ανέφερε. «Το πάνω κομμάτι της πλατείας είναι για να κάνουν κάποιοι τον κλαρινογαμπρό», ήταν μια χαρακτηριστική ατάκα.
«Αν κάναμε μια αποτίμηση των παρεμβάσεων και των πεζοδρομήσεων που έγιναν στην πόλη μέχρι σήμερα ο απολογισμός είναι θετικός και θα συμφωνούσαμε ότι συνέβαλαν στην αλλαγή της εικόνας της πόλης. Δεν θα ευλογήσω τις προηγούμενες δημοτικές αρχές αλλά, αφού αποδεικνύεται ότι οι πεζοδρομήσεις λειτούργησαν θα κινηθούμε στην ίδια κατεύθυνση», είπε χαρακτηριστικά.
Ο δήμαρχος σημείωσε πως «όσον αφορά στις χρήσεις που θα δοθούν στους νέους πεζοδρόμους είμαστε ανοιχτοί να το δούμε», είπε πως μεγαλύτερο πρόβλημα είναι η διάνοιξη οδών κι όχι η πεζοδρόμηση τους και πως όπου έγιναν εκτεταμένες πεζοδρομήσεις οι μόνοι που δεν έχασαν είναι οι επαγγελματίες. « Τα κέντρα των πόλεων σε όλα τα μήκη και πλάτη του πολιτισμένου κόσμου έχουν παρόμοια μορφή και είναι πλέον πεζοδρομημένα», ανέφερε.
Σύμφωνα εξάλλου με τον δήμαρχο, οι πεζόδρομοι θα είναι με φιλικά υλικά, φυτεμένοι και θα αναδειχθεί το υδάτινο στοιχείο,δεν θα αλλάξει κάτι στην κίνηση και δεν θα αλλάξει κάτι στις εισόδους κι εξόδους της πόλης για τα λεωφορεία και για τα Ι.Χ.
«Η Βιώσιμη Αστική Ανάπτυξη είναι μια άλλη κουβέντα από αυτή των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων, κουβέντα που θα κάνουμε στην ώρα της. Κάποιοι δεν έχουν διαβάσει τη μελέτη και την μπερδεύουν με τη ΒΑΑ. Για παράδειγμα η αντιδρόμηση της Καρπενησίου τι σχέση έχει με τη ΒΑΑ;», ανέφερε.
«Αν η Δημοτική Αρχή έλεγε θα βάλω κι άλλα αυτοκίνητα στο κέντρο, η Αντιπολίτευση θα έλεγε κάντε κι άλλες πεζοδρομήσεις. Οι ίδιοι που στο παρελθόν ήθελαν πεζοδρομήσεις τώρα έρχονται να το αναιρέσουν ;», πρόσθεσε.
«Θέλω ανοιχτούς χώρους στην πόλη, να ανοίξουμε τα Αγρίνιο, να ανασάνει. θα ήθελα να απαλλοτριώσω ακίνητα αν είχα πόρους κι εκεί έπρεπε να πάνε τα χρήματα του Πράσινου Ταμείου».

Οι διαφωνίες
Πάντως οι εκτεταμένες πεζοδρομήσεις που προβλέπονται προκάλεσαν και τις περισσότερες αντιδράσεις. Ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Αγρινίου κ. Παναγιώτης Μπεσίνης ζήτησε την απόσυρση της μελέτης, ενώ δήλωσε πως δεν ζητήθηκε από τον Εμπορικό Σύλλογο άποψη επί του θέματος. «Η όλη μελέτη στηρίζεται πάνω στο όραμα του μελετητή», ανέφερε.
«Το κέντρο της πόλης δεν είναι θέρετρο ούτε χειμερινό, ούτε θερινό. Δεν διαθέτει ιστορικά μνημεία , το στηρίζει η αγορά και η εμπορική της κίνηση. Η πρόταση αυτή έρχεται σαν κερασάκι στην τούρτα των προηγούμενων προτάσεων. Οι προτάσεις θέλουν να αλλάξουν ριζικά κι ανεπανόρθωτα το εμπορικό κέντρο και την αγορά της πόλης. Η μελέτη προβλέπει τη μετατροπή του εμπορικού κέντρου, σε ένα τεράστιο καφενείο με τραπεζοκαθίσματα που θα βιώνουν την απόλυτη μοναξιά και η πόλη από μη λειτουργική θα γίνει μη προσβάσιμη», επεσήμανε ο κ. Μπεσίνης που μέσω ενός ιδιότυπου κουίζ με δύο λεωφορεία με ΚΑΠΗ που υποτίθεται ότι θέλουν να δουν την πόλη περιέγραψε το κυκλοφοριακό πρόβλημά της.
Ο πρόεδρος του ΤΕΕ κ. Ρόκος επεσήμανε ως «μελανό» σημείο στη συνέχεια το ότι πρώτη φορά είδαν την μελέτη οι μηχανικοί της πόλης αλλά εξήγησε ότι μιλάμε για την κυκλοφορία και όχι για το πρόγραμμα Βιώσιμη Αστική Ανάπτυξη.
Αυτό ήρθε ως απάντηση κυρίως στις παρεμβάσεις του κ. Τραπεζιώτης ο οποίος επέμεινε πολύ στο πράσινο, τα οικοσυστήματα και τις προτάσεις για ένταξη πρωτοποριακών έργων που δεν είδε στην μελέτη. Τόνισε την αντίθεσή του με τα όσα προβλέπει η μελέτη, αφού όπως είπε οδηγεί σε συγκοινωνιακή απομόνωση ενώ, όπως είπε, «οι προτάσεις της Τροχαίας δεν ενσωματώνονται πουθενά, ούτε καν αναφέρθηκε ότι λήφθηκαν υπόψη στο προεισαγωγικό κείμενο της μελέτης, ενώ αντίστοιχα δεν ελήφθησαν υπ’ όψιν οι παρατηρήσεις του ΤΕΕ Αιτωλοακαρνανίας». Πάντως στον κ. Τραπεζιώτη απάντησε ο κ. Παπαναστασίου ότι η παρουσίαση έχει να κάνει μόνο με τις κυκλοφοριακές αλλαγές κι όχι με τα ολοκληρωμένα προγράμματα για τον αστικό ιστό.

Η Τροχαία

Η Τροχαία αντίθετα εξέφρασε την άποψη πως οι πεζοδρομήσεις στο κέντρο θα βοηθήσουν «αφού έτσι φεύγουν τα μηχανάκια που κινούνται με μεγάλη ταχύτητα αλλά και τα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν με μεγάλη ένταση μουσικής, γιατί απλά θα αναγκάζονται να κινούνται εκτός κέντρου και δεν θα προκαλούν προβλήματα στους περίοικους». Προτάθηκε, δε, από αστυνομικό της τροχαίας, να γίνει είσοδος στην πόλη από την Χαριλάου Τρικούπη και να βγαίνουν τα οχήματα από την Αερογέφυρα.
Διαφωνίες εξέφρασε ακόμη για την μελέτη και η παράταξη Ανυπότακτο Αγρίνιο, ενώ παίρνοντας τον λόγο εκπρόσωπος των Ταξί της πόλης είπε ότι η μελέτη κόβει το Αγρίνιο στα δύο. Τον λόγο πήρε και πολίτης από την περιοχή της Πεταλούδας αναφέροντας τα προβλήματα της περιοχής ενώ ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου κ. Τσιχριτζής εξέφρασε κι αυτός τις επιφυλάξεις του, ρωτώντας για συγκεκριμένες παρεμβάσεις αφού, όπως είπε, δεν είχε μετάσχει ξανά σε διαβούλευση για το θέμα. Από τους ξενοδόχους ο κ. Κωστακόπουλος ζήτησε καλύτερη σήμανση στην πόλη ενώ ο μελετητής, πριν πάρει τον λόγο ο δήμαρχος Αγρινίου, έκανε λόγο για μια πόλη που θέλει ακόμη μεγαλύτερες παρεμβάσεις και έχει κάνει λίγες για την έκτασή της, όμως πρέπει να γίνουν κάποια προαπαιτούμενα πρώτα για να αποδώσουν οι αλλαγές, φέρνοντας το παράδειγμα του ανισόπεδου κόμβου που είχε αποφασιστεί για την περιοχή της Πεταλούδας και ουδέποτε έγινε με αποτέλεσμα μετά να παρθούν ημίμετρα.

Θα υπάρξει συνέχεια στην ενημέρωση με τις τοποθετήσεις και άλλων εκπροσώπων φορέων

 

unnamed 1-6-1024x768 unnamed-1 unnamed-2 unnamed-3 unnamed-4 unnamed-5 unnamed-6 unnamed-7 unnamed-8 unnamed-9 unnamed-10 unnamed-11 unnamed-12 unnamed-13 unnamed-14 unnamed-15 unnamed-16

Θέματα που ενδιαφέρουν

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.