Kατηγορηματικά απορρίπτεται το αίτημα του Δήμου Ακτίου-Βόνιτσας για τη δημιουργία ενός ακόμη ημικόμβου στον υπό κατασκευή οδικό άξονα Άκτιο – Αμβρακία και συγκεκριμένα στη θέση «Ζευγάρι» όπου θα διασταυρωνόταν με τον επαρχιακό δρόμο Κατούνας – Λουτρακίου.
Το σχετικό αίτημα τέθηκε με το αιτιολογικό της διευκόλυνσης της περιοχής της Δημοτικής Ενότητας Μεδεώνος αλλά για τις αρμόδιες είναι αβάσιμο σε αυτή τη συγκυρία. Αυτό προκύπτει από την απάντηση του Υπουργείου Υποδομών στον Κυριάκο Βελόπουλο που κατέθεσε σχετική Ερώτηση.
Από την αρμόδια Υπηρεσία της Γενικής Διεύθυνσης Συγκοινωνιακών Υποδομών επισημαίνεται πως στην εν λόγω περιοχή κατασκευάζεται ο ανισόπεδος κόμβος Λουτρακίου (Κ-8) ο οποίος βρίσκεται σε απόσταση περίπου 2,5 Χλμ από την ζητούμενη θέση και ως εκ τούτου η εν λόγω απαίτηση δεν τεκμηριώνεται ως αναγκαία για να τροποποιηθεί η μελέτη στην συγκεκριμένη θέση.
Στην εγκεκριμένη μελέτη του έργου έχει ληφθεί υπόψη η σύνδεση των οικισμών στον αυτοκινητόδρομο με την κατασκευή παραπλεύρων οδών σε όλο σχεδόν το μήκος του έργου και την κατασκευή κόμβων και ημικόμβων σε θέσεις και αποστάσεις που να εξυπηρετούν μεσοσταθμικά το σύνολο των κατοίκων.
Σημειώνεται μάλιστα πως στο τμήμα που ζητείται η κατασκευή του ημικόμβου έχει ήδη κατασκευαστεί το σύνολο σχεδόν της αρτηρίας (υπολείπετε μέρος της οδοστρωσίας και ασφαλτικά) και τα τεχνικά έργα που προβλέπονταν (Κάτω Διάβαση Τ29, κιβωτοειδής οχετοί κ.λ.π.) και συνεπώς η όποια τροποποίηση θα προκαλούσε ανακατασκευές για τουλάχιστον 500μ αυτοκινητόδρομου οι δαπάνες των οποίων δεν χρηματοδοτούνται από την Ευρωπαϊκή ‘Ένωση.
Επιπλέον θα απαιτηθούν περιβαλλοντικές αδειοδοτήσεις και πρόσθετες απαλλοτριώσεις που θα επιφέρουν καθυστερήσεις τόσο στο σύνολο του έργου όσο και στο τμήμα της παράκαμψης Αμφιλοχίας το οποίο θα πρέπει να παραδοθεί στην κυκλοφορία μέχρι την 23-02-2022.
Σύμφωνα με ΕΥΔΕ/ ΚΣΣΥ «είναι σαφές ότι στην παρούσα φάση κατασκευής του έργου η αιτούμενη τροποποίηση θα επιφέρει δυσανάλογες δαπάνες στο έργο που δεν αιτιολογούνται και θα μετακυλήσει την εκτέλεση μεγάλου μέρος των εργασιών μετά την 31-12-2023 δηλαδή εκτός της περιόδου επιλεξιμότητας των δαπανών τους από την Ευρωπαϊκή Ένωση θέτοντας σε κίνδυνο την χρηματοδότηση του συνολικού έργου».