Κυριακή, 29 Νοεμβρίου, 2020

Διομήδης: Ο Αιτωλός μυθικός βασιλιάς του Άργους που πιάστηκε όμηρος στη Λιβυή και δραπέτευσε

Διομήδης: Ο Αιτωλός μυθικός βασιλιάς του Άργους που πιάστηκε όμηρος στη Λιβυή και δραπέτευσε
Ο βασλιάς Διομήδης. Ρωμαϊκό αντίγραφο από τη γλυπτοθήκη του Μονάχου/

Του Λίνου Υφαντή,

Ένα από τα πρόσωπα με κομβικό ρόλο στην Ιλιάδα του Ομήρου ήταν ο μυθικός βασιλιάς του Άργους Διομήδης. Κατάγονταν από την Αιτωλία, διότι ο πατέρας του ήταν ο Αιτωλός ήρωας Τυδέας, γιος του Καλυδώνιου Βασιλιά Οινέα.

Ο Διομήδης θεωρούνταν από τους καλύτερους πολεμιστές του Τρωϊκού πολέμου.  Όταν τελείωσε ο Τρωϊκός πόλεμος με την πτώση της Τροίας,  μία εκδοχή λέει ότι  ο Διομήδης κατέληξε  στη Λιβύη με το πλοίο που τον μετέφερε λόγω κακοκαιρίας. Εκεί ο βασιλιάς της Λιβυής Λύκος τον συνέλαβε και τον έριξε στην φυλακή. όπου τον έβαλε στη φυλακή. Ο Λύκος ήταν γιος του Άρη, θεού του πολέμου. Το σχέδιο του ήταν  να τον θυσιάσει στον πατέρα του, θεό Άρη και εκείνον, όπως έκανε με κάθε ξένο που περνούσε.

Για καλή του τύχη όμως η κόρη του Βασιλιά Καλλιρρόη, η οποία ερωτεύτηκε τον Διομήδη τον έσωσε. Ό Διομήδης δραπέτευσε με τη βοήθειά της και έφυγε μακριά. Κατά μία εκδοχή γύρισε στην γενέτειρα του πατέρα του την Αιτωλία. Η νεαρή βασίλισσα όμως δεν μπόρεσε και κρεμάστηκε με μία θηλιά στο λαιμό δίνοντας τέλος στη ζωή της.

Η μυθική περιπέτεια του Αιτωλού Διομήδη και η περιπλάνηση του στην Ιταλία κατά την άλλη εκδοχή του μύθου ή στη Λιβυή, η οποία έτυχε να έχει ως βασιλιά το γιο του θεού του πολέμου Άρη δίνει μια επίκαιρη εκδοχή στο μύθο. Ίσως ο συμβολισμός του πολέμου και της περιπέτειας στην ταραγμένη περιοχή της ανατολικής μεσογείου να είχε γίνει αντιληπτός ακόμα από τα Ομηρικά χρόνια.  Απλά τότε οι άνθρωποι δεν μπορούσαν να εξηγήσουν τα γεγονότα με γεωπολιτικές αναλύσεις, άλλα με μύθους. Η ιστορία λοιπόν επαναλαμβάνεται..

Θέματα που ενδιαφέρουν

1 Σχόλιο

  1. Ανώνυμος

    Αυτα τα ιστορικά στοιχεία, Πρέπει να φέρνουν ολοκληρομενη Παρουσίαση στοιχείων όλον τών γεγονότων, για να υπάρχει ολοκληρωμένη εικόνα για τη περιοχή, από αρχαία χρόνια ος σήμερα, εάν αυτά είναι αποσπασμένα και σταδιακά δε λαμβάνει ο ακροατής,η ο τηλεθεατής ολοκληρομενη εικόνα ώστε να πληροφορηθεί σωστά, δε Πρέπει να γίνονται σκόπιμα διαφορές αναφορές αποκρύπτοντας στοιχεία ος Προς την αναφορά ιστορία και το πολιτισμό Πρέπει ο λαός να λαμβάνει πλήρη γνώση για να ανταποκρίνεται σωστά

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.