Κυριακή, 25 Οκτωβρίου, 2020

Δίπλωμα οδήγησης στα 17: Οι αλλαγές που προωθεί η κυβέρνηση

Την κατάργηση της συνοδευόμενης οδήγησης για τους υποψήφιους οδηγούς ηλικίας 17 ετών αναμένεται να επικυρώσει αύριο (30/8) το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, μετά την ψήφιση του νομοσχεδίου που έχει προωθήσει στη Βουλή και το οποίο υπερψηφίστηκε επί της αρχής.

Παράλληλα, αναμένεται η αλλαγή και του ορίου ηλικίας για την απόκτηση διπλώματος αυτόνομης οδήγησης.

Σύμφωνα με τον νόμο (άρθρο 14, νόμος 4599/2019) που ήταν σε ισχύ, καθιερωνόταν ολοκληρωμένο σύστημα συνοδευόμενης οδήγησης κατηγορίας Β που περιελάμβανε:

– την θεωρητική και πρακτική εκπαίδευση από εκπαιδευτή υποψηφίων οδηγών
– επιτυχή θεωρητική εξέταση και επιτυχή δοκιμασία προσόντων και συμπεριφοράς
– χορήγηση βεβαίωσης από την οικεία Διεύθυνση Μεταφορών και Επικοινωνιών της περιφερειακής ενότητας του τόπου κατοικίας του ενδιαφερομένου με την οποία βεβαιώνεται η ικανότητά του για οδήγηση με συνοδεία οδηγού.

Η άδεια οδήγησης θα χορηγούνταν με την συμπλήρωση 18 ετών και εφόσον ο οδηγός δεν είχε υποπέσει σε παράβαση με καταλογισμό βαθμών ποινής στο Σύστημα Ελέγχου Συμπεριφοράς Οδηγών Αυτοκινήτων/Μοτοσικλετών/Μοτοποδηλάτων.

Κατά την συνοδευόμενη οδήγηση, ο ανήλικος υποψήφιος οδηγός ήταν υποχρεωμένος σε ειδική ασφαλιστική κάλυψη έναντι του κατόχου των οχημάτων, η οποία περιελάμβανε την ασφαλιστική κάλυψη έναντι τρίτων λόγω σωματικής βλάβης ή ζημιών σε πράγματα (περιλαμβάνεται η χρηματική ικανοποίηση λόγω ηθικής βλάβης).

Η συνοδευόμενη οδήγηση πλέον καταργείται, γιατί με τον τρόπο που θεσμοθετήθηκε (θεωρητική και πρακτική εκπαίδευση και θεωρητική και πρακτική εξέταση στην ηλικία των 17 ετών) δημιουργεί προβλήματα στην εφαρμογή του (συνοδεία οδηγού, ειδική ασφαλιστική κάλυψη, διοικητικές κυρώσεις). Κάτι αντίστοιχο συμβαίνει και για τους υποψήφιους οδηγούς που έχουν συμπληρώσει τα 18 έτη.

Η επιτροπή που συστήνεται θα επανεξετάσει το μέτρο αυτό, λαμβάνοντας υπόψη την πρόβλεψη της οδηγίας 2006/126 που δίνει στα κράτη – μέλη τη δυνατότητα μείωσης του κατώτατου ορίου ηλικίας στα 17 έτη για την κατηγορία Β (επιβατικά) και για οδήγηση μόνο εντός της ελληνικής Επικράτειας.

Υπέρ της αρχής του νομοσχεδίου τάχθηκε η Νέα Δημοκρατία, ΣΥΡΙΖΑ και ΚΙΝΑΛ το καταψήφισαν, ενώ η Ελληνική Λύση επιφυλάχθηκε να τοποθετηθεί στην Ολομέλεια.

Το ΚΚΕ αποχώρησε νωρίτερα από τη συζήτηση διαμαρτυρόμενο για τη διαδικασία συζήτησης, ενώ η ΜεΡΑ25 αρνήθηκε να ψηφίσει.

Πηγή: dikaiologitika.gr

Θέματα που ενδιαφέρουν

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.