Πέμπτη, 26 Νοεμβρίου, 2020

Δυναμική παρουσία δύο Γυμνασίων του Αγρινίου στο 1ο Μαθητικό Συνέδριο Έρευνας και Επιστήμης

6Το «1ο Μαθητικό Συνέδριο Έρευνας και Επιστήμης» διοργανώθηκε άρτια στις 11 και 12 Μαρτίου στο συνεδριακό κέντρο του «Δημόκριτου», από το Εργαστήριο Έρευνας για τη Διδασκαλία των Μαθηματικών του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Πατρών, το Ε.Κ.Ε.Φ.Ε. «Δημόκριτος» και την Ε.Λ.Μ.Ε. Προτύπων Πειραματικών Σχολείων.

Το συνέδριο τελούσε υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας Έρευνας και Θρησκευμάτων, καθώς επίσης και υπό της Α.Θ.Π. Του Οικουμενικού Πατριάρχη Κωνσταντινουπόλεως.

Το συνέδριο απευθύνθηκε σε μαθητές Γυμνασίων και Λυκείων της Ελλάδας και της Ομογένειας, δίνοντάς τους την ευκαιρία να παρουσιάσουν εργασίες με μορφή ολοκληρωμένης επιστημονικής μελέτης και έρευνας.

Συμμετείχαν σχολεία από την Κύπρο, την Κωνσταντινούπολη, την Ίμβρο καθώς και Πειραματικά και Πρότυπα σχολεία από ολόκληρη την Ελλάδα. Οι μαθητές ξεναγήθηκαν επίσης στο Αστεροσκοπείο Αθηνών, ενώ υπήρξε και μουσική εκδήλωση στο Μέγαρο Μουσικής.

Στόχος του Μαθητικού Συνεδρίου ήταν να προσομοιώσει ένα κανονικό επιστημονικό συνέδριο δίνοντας βήμα στους μαθητές να παρουσιάσουν τα αποτελέσματα των ερευνών που έχουν υλοποιήσει στο πλαίσιο σχολικών δραστηριοτήτων και μαθημάτων. Να τους ενθαρρύνει ακόμη στη συγγραφή μιας ολοκληρωμένης ερευνητικής εργασίας, καθώς επίσης να προωθήσει τη συνεργασία των σχολικών μονάδων με τα Πανεπιστήμια, τα Ερευνητικά Κέντρα και τα Ερευνητικά Ινστιτούτα, με σκοπό την ενημέρωση των εκπαιδευτικών για τα σύγχρονα επιστημονικά επιτεύγματα, την εφαρμογή νέων μαθησιακών μεθόδων και τη διάχυση της νέας επιστημονικής γνώσης στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.

Από το Αγρίνιο δυναμική παρουσία είχε το Παπαστράτειο Γυμνάσιο με δύο εργασίες.Η πρώτη ερασία αφορούσε στην “Αγωγιμότητα Μετάλλων”- απόδειξη βάση πειράματος και βιβλιογραφικής ανασκόπησης, με υπεύθυνους μαθητές τον Καζαντζή Ιωάννη, τον Γκούμα Δημήτριο και τον Διαμαντόπουλο Γεώργιο.Η υποστήριξη της εργασίας στο συνέδριο έγινε από τον μαθητή Καζαντζή Ιωάννη στη συνεδρία αφίσας (posters). Η δεύτερη εργασία πραγματεύτηκε το θέμα “Άθληση και Αναπνευστικό” του μαθητή Καρκαμπούνα Ιωάννη, μία διαθεματική προσέγγιση που αφορούσε την επίδραση της αεροβικής άσκησης στην αντιμετώπιση προβλημάτων του αναπνευστικού συστήματος.Η εργασία παρουσιάστηκε στη συνεδρία “Πληροφορικής-Τεχνολογίας και Ρομποτικής”.
Στην ίδια συνεδρία, οι μαθήτριες του 4ου Γυμνασίου Αγρινίου, Παπαϊωάννου Βασιλική και Πετράκη Ευθυμία, παρουσίασαν τα αποτελέσματα της εμπειρικής τους έρευνας, που αφορούσε στη “Χρήση και Ασφάλεια του Διαδικτύου”.Η έρευνα διεξήχθη το Δεκέμβριο του 2016 και τον Ιαουάριο του 2017 στους συμμαθητές τους ηλικίας 13-15 χρονών, με διανομή ανώνυμου ερωτηματολογίου κλειστού τύπου και ανάλυση αποτελεσμάτων στο στατιστικό πακέτο Excel. Μάλιστα, εντύπωση έκανε το γεγονός ότι μόνο το 9% των μαθητών χρησιμοποιούν το διαδίκτυο για μαθησιακούς λόγους, ενώ ένας στους δύο μαθητές έχουν τον Η/Υ στο δωμάτιό τους χωρίς γονεϊκό έλεγχο.
Το συντονισμό και τον καθοδηγητικό ρόλο για την πορεία των εργασιών και για τη συμμετοχή των μαθητών στο πρωτοποριακό αυτό συνέδριο, είχε η εκπαιδευτικός της Τεχνολογίας, κα Βασιλική Μουρατίδου.
Το συνέδριο έδωσε την μοναδική ευκαιρία να επιτευχθεί η διάχυση της γνώσης, η ανταλλαγή απόψεων και να δημιουργηθεί μία ώσμωση μεταξύ των συμμετεχόντων μαθητών σε επιστημονικά περιβάλλοντα.

1 2 3 4 5 6 7 8

Θέματα που ενδιαφέρουν

1 Σχόλιο

  1. Ανώνυμος

    Συγχαρητήρια στα παιδιά και στους καθηγητές που τα ώθησαν να συμμετέχουν και διακρίθηκαν !!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.