Αγιος Νικόλαος Αστακού.
Ο μεγαλοπρεπής αυτός ναός έχει αρκετές εικόνες δυτικότροπης αγιογράφησης. Είναι κάτι που το συναντάμε σε εκκλησίες των Ιονίων νήσων και της δυτικής Ακαρνανίας.
Όταν δημιουργήθηκε το νέο Ελληνικό κράτος, η τέχνη προσπάθησε να συμβαδίσει αφενός με την ελληνική εθνική ιδεολογία και αφετέρου με την αρχαιολατρία και το νεοκλασικισμό των Βαυαρών.
Η θρησκευτική ορθόδοξη ζωγραφική στράφηκε αποφασιστικά προς τη δυτικότροπη, τρισδιάστατη ζωγραφική, η οποία έγινε τελικά αποδεκτή ως ο επίσημος τρόπος καλλιτεχνικής έκφρασης της Εκκλησίας της Ελλάδος. Παράλληλα όμως επιβίωσαν και πιο παραδοσιακές ζωγραφικές τάσεις, που συμβατικά μπορούν να χαρακτηριστούν «λαϊκές».
Φωτογραφίες: Γιάννης Γιαννακόπουλος
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ VIDEO