Την Κυριακή 5 Ιανουαρίου 2020, πρώτη Κυριακή του νέου χρόνου, η είσοδος στους αρχαιολογικούς χώρους, τα μουσεία και τα μνημεία του κράτους είναι ελεύθερη.
Η είσοδος στους αρχαιολογικούς χώρους, τα μνημεία και τα μουσεία είναι ελεύθερη, χωρίς την καταβολή αντιτίμου, την πρώτη Κυριακή κάθε μήνα από 1 Νοεμβρίου έως 31 Μαρτίου εκάστου έτους!
Η έκθεση, η οποία διαρθρώνεται σε έξι θεματικές ενότητες, περιλαμβάνει ευρήματα από το Ιερό του Απόλλωνος Θερμίου, από μικρότερα γειτονικά ιερά, καθώς και ευρήματα από πόλεις – μέλη της Αιτωλικής Συμπολιτείας, που χρονολογούνται από τους προϊστορικούς έως και τους ρωμαϊκούς χρόνους. Ο επισκέπτης παρακολουθεί την εξέλιξη από τα πρώτα ίχνη κατοίκησης στον χώρο και τη δημιουργία του Ιερού έως τον μετασχηματισμό του σε θρησκευτικό και πολιτικό κέντρο της Αιτωλικής Συμπολιτείας και την παρακμή του. Το αρχαιολογικό υλικό συνοδεύουν επεξηγηματικά κείμενα, σχέδια και αναπαραστάσεις, αποσπώμενες καρτέλες με επιπλέον πληροφοριακό υλικό, κείμενα και σχέδια σε μορφή Braille. Στην αίθουσα πολλαπλών χρήσεων δίνονται περισσότερες πληροφορίες μέσω διαδραστικών εφαρμογών. Στον προθάλαμο αεροφωτογραφίες και εποπτικό υλικό με την κάτοψη του εκθεσιακού χώρου παρέχουν τις πρώτες πληροφορίες στον επισκέπτη.
Ευρήματα από το Ιερό του Απόλλωνος Θερμίου, από μικρότερα γειτονικά ιερά, καθώς και ευρήματα από πόλεις-μέλη της Αιτωλικής Συμπολιτείας, που χρονολογούνται από τους προϊστορικούς χρόνους έως και τη Ρωμαϊκή κατάκτηση, παρουσιάζει το νέο Αρχαιολογικό Μουσείο Θέρμου.
5 Σχόλια
Πρέπει να γίνουν παντού ανασκαφές Στην Αιτωλική Συμπολιτεία, και αρχαιολογικά μουσεία, οστε να αναδειχθεί ο πολιτισμός, και να διαμορφωθούν λαογραφικά μουσεία με το πραγματικό πολιτισμό παντου στην αιτωλικη Συμπολιτεία, το κάθε τη Πρέπει να εξηγεί
Παλαιότερα στα κοκαλια ,και προς δομνιστα ,τυχαία κάποιοι βρήκαν ευρυματα αρχαία, αυτή τα έδωσαν σε αρχαιολόγους, που είναι σήμερα αυτά τα ευρήματα, και πληθώρα άλλον ευρημάτων , νομίσματα και αντικείμενα που τα βρίσκουν κάτοικοι, η άλλοι
Όπως αναφέρουν τα ιστορικά βιβλία ( και τα εικονιζόμενα) για τους Αρβανίτες ότι είναι αλβανικής καταγωγής, εδώ στων ελλαδικό χώρο, δεν παρουσιάζετε ο πολιτισμός τούς στα σύμβολα της αλβανιας ,τη χήνα πάπια τα πολυφωνικά, η στις φορεσιές, η στα βήματα χορού τους, ενώ αυτούς που παρουσιάζουν ός καραγκουνηδες δε φέρουν καθόλου πολιτισμό ,Αυτά που φοράνε ( προς τη Θεσσαλία) δεν εξηγουν απο που προέρχεται η φορεσιά και τα χρώματα ,ενό τα τραγούδια που παρουσιάζουν είναι αιτωλικα τσάμικα συρτα
Εάν το κάθε αρχαιολογικό εύρημα τοποθετηθεί,και εξηγεί, τη προέλευση του αντικειμένου, Τότε θα βρεθη και ο σημερινός πολιτισμός τής ευρύτερης περιοχής, Δηλαδή Όπως ειπε ο περιηγητής στην Αθήνα το 1806, λέει επη λέξει, αυτό πού φοράς δεν είναι σαν αυτο που φέρει εκεί πάνω το άγαλμα, ( Φυσικά τα αγάλματα στην Ακρόπολη δεν φέρουν ελληνικό Αιτωλικό πολιτισμο) ούτε η φορεσιά τής τότε γυναικας ήταν ελληνική ,που τής έδειξε ο περιηγητής,διότι λέει μετά, Αλβανη δε έσκαψε στο ποτάμι (Κηφισό) με τα χέρια και ανέλυσε νερό να πλύνει, άλλο, Αλβανη άρρωστη είχε πυρετό και στο μέτωπο έφερε φλουριά, και τής πρότεινα να τα βγάλει διότι φέρουν το πυρετό κ τ λ
Το άσμα βλαχοθανασης ( Το πραγματικό ) μας λέει,..βγήκα ψηλά στον Όλυμπο, Θανάση Μωρέ Θανάση, τριγύρω γύρω θάλασσα, και πολλά Στεργια Αρβανίτες, και πίσω ο μαύρος γύρισα, κατά παλιά λημέριγια,..εδώ ο βλαχοθανασης έλληνας Αιτωλός, μας περιγράφει το πολιτισμό της Θεσσαλίας, το άσμα δε μιλά για καραγκουνηδες, και στο άσμα καραγκουνα που υπεγράφη, με ποδιά και με σηγκουνα ,η σηγκουνια,τη είναι η σηγκουνια ποιός πολιτισμός λαός φέρει σηγκουνια, από πού προέρχεται η σηγκουνια, η σηγκουνα,..Όπως δεν αναφέρουν το πολιτισμό ιστορία τής Αιτωλίας, έτσι αποφευγουν και το πολιτισμό των καραγκουνηδων