Από την Κυριακή 10/9 έως και το Σάββατο 16/9/2023, το 5ο ΓΕΛ Αγρινίου συμμετείχε σε πρόγραμμα κινητικότητας Erasmus+ εκπαιδευτικών και μαθητών που πραγματοποιήθηκε στην πόλη Aarhus της Δανίας, με τίτλο ‘Bang’ και κωδικό KA220-YOU-2021-020.
Η σχετική ενημέρωση αναφέρει:
«Έλαβαν μέρος δυο(2) εκ/κοί και έξι (6) μαθητές από το 5ο ΓΕΛ Αγρινίου, οι οποίοι συμμετείχαν σε δράσεις μαζί με μαθητές από την Ιταλία, την Κροατία, την Ιρλανδία και τη Δανία με θέμα το μέλλον της εκπαίδευσης μέσα από τη διάσταση της δημιουργικότητας και της καινοτόμου σκέψης (creativity-imagination-co-creation).
Η κινητικότητα έλαβε χώρα σε μια κατασκήνωση (summer-camp), ένα κατάλυμα στη μορφή ορειβατικού καταφυγίου μέσα στο δάσος της περιοχής Kloverhytten λίγο έξω από την πόλη Aarhus, το οποίο χρησιμοποιούν οι Δανοί πρόσκοποι για τις εξορμήσεις τους. Οι μαθητές, οι καθηγητές και οι εταίροι του προγράμματος, ανάλογα με το φύλο τους, μοιράστηκαν σε δωμάτια και συμμετείχαν ενεργά σε ομάδες εργασίας διατήρησης της καθαριότητας σε όλους τους κοινόχρηστους χώρους του καταλύματος (κουζίνες, μπάνια, αίθουσα φαγητού, αίθουσα εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων), κάτι εντελώς πρωτόγνωρο για την πλειοψηφία των συμμετεχόντων μαθητών και καθηγητών.
Οι εκπαιδευτικές δράσεις, οργανωμένες από τους Δανούς εταίρους, περιλάμβαναν επίσκεψη και ξενάγηση στο INSTITUT for X στην πόλη Aarhus (εναλλακτικός υπαίθριος χώρος εργασίας με εστίαση στην προστασία του περιβάλλοντος της πόλης και στην εθελοντική προσφορά στην κοινότητα), βιωματικό εργαστήριο στο Πανεπιστήμιο KAOSPILOT, ξενάγηση στο εναλλακτικό δανέζικο σχολείο GNIST (δεν υπάρχουν βαθμοί και κλασσική διδακτέα ύλη) και στο εναλλακτικό Cafe MELLEMFOLK, όπου συμμετείχαν σε βιωματικές δραστηριότητες σχετικές με το θέμα του προγράμματος. Παρακολούθησαν επίσης τη βιωματική ημέρα δραστηριοτήτων με το ‘PARALLELE UNIVERSITY’ και καθοδηγήθηκαν για να παρουσιάσουν projects πάνω στο θέμα του προγράμματος, στα οποία οι συμμετέχουσες ομάδες αποτελούνταν από τους μαθητές όλων των χωρών που έλαβαν μέρος. Τα προγράμματα αυτά παρουσιάστηκαν από τους μαθητές στους καθηγητές και εταίρους των χωρών που συμμετείχαν.
Οι εκ/κοί επίσης συμμετείχαν σε επιμορφωτική παρουσίαση των καινοτόμων δραστηριοτήτων του προγράμματος, αναλαμβάνοντας άλλοτε το ρόλο του μαθητή και άλλοτε το ρόλο του δασκάλου στην εφαρμογή των εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων σε μια υποθετική τάξη διδασκαλίας όπως απαιτούσε το διδακτικό μέρους των δραστηριοτήτων.
Επιπλέον, οι μαθητές επισκέφθηκαν το υπέροχο μουσείο μοντέρνας τέχνης ARoS στην πόλη Aarhus, όπου είχαν την ευκαιρία να ξεναγηθούν και να δουν από κοντά τον τρόπο ζωής και την κουλτούρα μιας βορειο-ευρωπαϊκής χώρας. Επισκέφτηκαν επίσης την πόλη της Κοπεγχάγης και ξεναγήθηκαν στα πιο σημαντικά αξιοθέατα όπως στο χάλκινο άγαλμα της Μικρής Γοργόνας που είναι και το σύμβολο της πόλης. Αναμφίβολα, οι μαθητές και οι συνοδοί καθηγητές επέστεψαν στην Ελλάδα ενθουσιασμένοι από αυτή την τόσο διαφορετική, και σε επίπεδο διαμονής και σε γνωστικό-εκπαιδευτικό επίπεδο, εμπειρία».