Ανοιχτή επιστολή του εκπαιδευτικού Δημήτρη Κουτσονίκας προς τον Σεβασμιότατο Μητροπολίτη Αιτωλίας και Ακαρνανίας κκ, Κοσμά.
Σεβασμιότατε
Η πόλη του Αγρινίου βοά για έναν βασανισμό πολλών ετών αλλά εσείς αρκεστήκατε σε μια ανακοίνωση λίγων γραμμών.
Η πόλη την οποία ποιμαίνετε στέκει άναυδη τόσο για το μέγεθος της φερόμενης κακουργίας όσο και για την θορυβώδη σιωπή σας. Δεν υπαγορεύσατε στον γραμματέα σας ούτε ένα «συμπάσχουμε», ένα «είμαστε δίπλα σας» ή ένα ελάχιστο «κατανοούμε».
Για το επεισόδιο με το βιτριόλι στους μητροπολίτες εκφράσατε συμπάθεια αλλά για το «βιτριόλι» που κατέκαιγε σώματα και ψυχές για χρόνια δεν είχατε κάτι να πείτε;
Αλλά αναρωτιέμαι , αν δεν εκφράσετε εσείς την στοργή σας τότε ποιο το βάρος της ποιμαντορικής σας ράβδου και ποιο το βάρος των βημάτων σας μπροστά στο Θυσιαστήριο ; Οι πληγές του Χριστού που κάθε τόσο ατενίζετε δε σας θύμισαν τις πληγές των δυο κοριτσιών; Πως είναι δυνατόν να μην κάνατε τον συνειρμό;
Δε φέρετε βασιλικό αξίωμα ή τήβεννο δικαστή γι’ αυτό και δε σας γράφω για δικαιοσύνη , σας γράφω για το βασικότερο των χαρακτηριστικών ενός πνευματικού πατέρα. Την άνευ όρων έκφραση αγάπης. Ποιο άραγε το σκεπτικό σας ; Δε μπορώ καν να εικάσω τη συλλογιστική σας αυτή που σας έφερε να προβείτε σε μια ανακοίνωση υπηρεσιακής δεοντολογίας, ανακοίνωση που ανάγει την υπόθεση στη σφαίρα της διοικητικής μέριμνας και μόνο. «…ο ιερέας τίθεται σε διαθεσιμότητα επ’ αόριστον.» Πιθανή εξήγηση ο φόβος. Φόβος όχι για όσα έγιναν αλλά γι’ αυτά που ίσως δεν έγιναν απ’ την πλευρά σας (;) Τόσα χρόνια το προφέρετε : «Ει ο Θεός μεθ’ ημών ουδείς καθ’ υμών» . Δεν καταλάβατε ότι ο Θεός δε λειτουργεί με βάση το πρωτόκολλο; Και προπαντός, ότι ακούει προθέσεις κι όχι ευχές;
Στο Μεσολόγγι είδα μια μέρα τεράστιους φοίνικες που τους είχαν καταφάει βακτήρια και δέντρα πολλών μέτρων είχαν καταντήσει ερείπια . Το μεγάλο ύψος δεν εγγυάται και δύναμη Σεβασμιότατε. Οι ρίζες μετράνε γιατί βρίσκουν το νερό και δροσίζουν όλο το δέντρο. Αλλά όταν οι ρίζες ποτίζουν και τα ζιζάνια και παραμελούν το δέντρο στο τέλος χάνονται κι αυτές.
Επιτρέψτε σε μένα έναν συνειρμό αφού εσείς δεν είχατε κάποιον. «Επ’ αόριστον». Όπως «επ’ αόριστον» θα υπάρχει η μνήμη στο μυαλό και στην ψυχή των δυο κοριτσιών. «Επ’ αόριστον».
Και επειδή σαν φιλόλογος μπαίνω στον πειρασμό θα ‘θελα να καταθέσω εναλλακτικές εκφράσεις. Θα μπορούσατε να συμπεριλάβετε τις φράσεις : «…σε αόριστο χρόνο…» μιας και μόνο εκεί μπορούμε να προσμένουμε την απολογία σας για τα όσα ξέρατε και δεν κραυγάσατε ή για τα όσα δεν ξέρατε γιατί δεν θέλατε να ξέρετε. Ή να σας παραθέσω –και συγχωρέστε το θράσος ενός λαϊκού – το απόσπασμα : «…ἠσθένησα καὶ ἐπεσκέψασθέ με, ἐν φυλακῇ ἤμην καὶ ἤλθατε πρός με».
Πόσο παχείς άραγε οι τοίχοι της μητροπολιτικής σας κατοικίας ώστε κανένας ήχος, φήμη ή χειρότερα ,κραυγή να μη μπορεί να διαταράξει τη γαλήνη σας; Λαθεύω σε όλα αυτά; Εξηγήστε λοιπόν στο ποίμνιο σας τι συνέβη, μην προσπερνάτε με μια διοικητική ανακοίνωση.
Τα δικά σας χέρια οφείλουν το παρηγορητικό χάδι σε κάθε κουρασμένο, πονεμένο και καταδικασμένο από την ανθρώπινη «λογική» των πραγμάτων . Το σχήμα που φέρετε είναι μαύρου χρώματος για να εξασφαλίζει ότι πενθείτε μαζί με τους πενθούντες, υποφέρετε με τους υποφέροντες. Δεν είναι γκρίζο για να σας δίνει το δικαίωμα να έχετε δράση υποτονική, στάση διπλωματική , εν τέλει στάση σιωπής. Άλλωστε: « Όφελον ψυχρός ης ή ζεστός. Ούτως ότι χλιαρός ει, και ούτε ζεστός ούτε ψυχρός, μέλλω σε εμέσαι εκ του στόματός μου».
Σεβασμιότατε , τώρα τι θα πράξετε; Παρήλθε ο χρόνος. Πέρασαν χρόνια και η γενναία κίνηση των δυο κοριτσιών έχει τώρα στενέψει τα όρια .
Ο χρόνος δεν γυρνά πίσω και καμιά φορά οι άνθρωποι δεν ξεχνούν.
Μπορείτε να κρυφτείτε βέβαια πίσω από το αξίωμα σας και πίσω από τους ακολούθους σας , πίσω από τη δύναμη ενός δοκιμασμένου πολύχρονου συστήματος εξουσίας ή να προχωρήσετε σε μια δημόσια συγγνώμη ή μια εξήγηση για όλα αυτά. Είστε άλλωστε αυτός που φέρει την ευθύνη για τον έλεγχο των ιερέων.
Σας δόθηκε λόγος δημοσίως και εξουσία πάνω σε ανθρώπους, οφείλατε να είστε τα πόδια του ανάπηρου , τα μάτια του τυφλού, η δροσιά του αρρώστου . Θα εκπλαγώ αν εσείς επιλέξατε να τυλίξετε στο σκοτάδι αυτόν που φέρεται να «μαχαίρωνε παιδιά» πάνω στο χαμόγελο τους.
Βρείτε κάτι να πείτε λοιπόν Σεβασμιότατε . Ό,τι δεν πείτε μπορεί να χρησιμοποιηθεί εναντίον σας…
Κουτσονίκας Δημήτρης, εκπαιδευτικός.
9 Σχόλια
Αυτό είναι δάσκαλος!
Εμείς τόσα χρόνια ξέρουμε έναν Δεσπότη, ο οποίος αφουγκράζεται τον κάθε άνθρωπο που χτυπάει την πόρτα του. Το σπίτι του δεν είναι ποτέ άδειο από κόσμο που προστρέχει να πει τον πόνο του. Επίσης, στο γραφείο τουέχει πρόσβαση όποιος επιθυμεί. Μόνο άνθρωπος που κωφεύει δεν είναι. Αντιθέτως! Προς τί λοιπόν αυτό το άρθρο του δασκάλου, με θεολογικές πινελιές; Τί ανακοίνωση έπρεπε να βγάλει δηλαδή η Μητρόπολη; Ότι θα κόψουν το κεφάλι του κατηγορούμενου; Εννοείται ότι θα γίνουν ανακρίσεις κτλ. Εκτός και ο συγγραφέας του άρθρου θέλει να μας πει κάτι άλλο και δεν το καταλαβαίνουμε. Εννοείται ότι η πράξεις είναι αποτρόπεες, αισχρές και καταδικαστέες από την κοινή γνώμη, την Εκκλησία και την Πολιτεία. Μήπως φταίει ακόμα και για την μετάλλαξη Δέλτα ο Δεσπότης; Έλεος!!! Ας σοβαρευτούμε κάποια στιγμή!
ΠΟΛΥ ΣΩΣΤΑ ΤΑ ΓΡΑΦΗ ΣΥΦΩΝΟ ΑΠΟΛΥΤΑ Η ΑΛΗΘΕΙΑ ΠΟΝΆΕΙ ΚΑΙ ΕΧΕΙ ΜΕΓΑΛΗ ΕΥΘΎΝΗ ΟΛΟ ΤΟ ΑΓΡΙΝΙΟ ΓΝΩΡΊΣΕΙ ΓΙΑ ΤΟ ΧΑΡΈΜΙ ΤΟΥ ΙΕΡΕΑ ΕΔΩ ΚΑΙ ΠΟΛΛΑ ΧΡΌΝΙΑ ΤΗ ΕΚΑΝΕ ΓΙΑ ΑΥΤΟ ΑΠΛΑ ΣΚΑΝΔΑΛΙΣΕ ΤΟΥΣ ΠΙΣΤΟΥΣ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΕΧΕΙ ΔΙΧΆΣΕΙ ΤΟΥΣ ΠΙΣΤΟΥΣ ΜΕ ΤΗΣ ΑΠΟΦΆΣΕΙΣ ΤΟΥ ΚΑΙ ΠΕΡΙΜΈΝΟΥΜΕ ΤΗΝ ΑΠΌΦΑΣΉ ΤΗΣ ΣΥΝΔΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΓΝΩΣΤΌ ΘΕΜΑ
Αυτό είναι μετάθεση ευθυνών, γιατί συνετό είναι ο καθένας μας κ μάλιστα οι “ΔΑΣΚΑΛΟΙ-ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ” να αναλογιστούν τις ευθύνες τους κ πιο συγκεκριμένα αν εφαρμόζει τα συγκεκριμένα χωριά που αναφέρει ο κύριος εκπαιδευτικός!!!
Εσεις που ξερατε τι κανατε τοτε συνυπευθυνοι εισαστε αντε. Καλα οσο για σενα Μιχαλης Δ το μυαλο σου και μια λιρα ο δεσποτης ειναι κατα συρροη εκθετος με πολλες σκανδαλωδεις ενεργειες του ενταξει και μεις χριστιανοι ειμαστε αλλα οχι οποιος φοραει ρασο ειναι αγιος καπου οπα. Για να μη μιλησουμε για τη απειθαρχια του πασχα. Που επρεπε να τον στειλει σπιτακι του ο Αρχιεπισκοπος αλλα νταξει ειπανε μη το παιδι.
Ακόμα υπερασπίζεστε έναν απόντα Δεσπότη από την κοινωνία! Έναν δεσπότη που άγεται και φέρεται από το γνωστό παπαδαριό που τον επέβαλε με υπογραφές και το οποίο προστατεύει τους κύναιδους. Είπαμε είναι καλός ο Δεσπότης αλλά άλλοι είναι οι δεσποταδες στην Αιτωλοακαρνανία.
Κοτσαμπασιδες πασαδες και σεβασμιοι δεσποταδες κυβερνουσανε τη χωρα καλή ώρα…
Μιχάλη Δ. για την μετάλλαξη Δέλτα δεν νομίζω πως έχει ευθύνη ο δεσπότης για την πρόσφατη όμως έκρηξη κρουσμάτων covid στην πόλη, έχει σημαντικότατη ευθύνη.
Λύκος με μορφή προβάτου και και τάχα μου γνώστης θεολογίας και ευσέβειας π αρθρογράφος ……. Αρχή κάθε θεολογίας και ευσέβειας, είναι η ταπείνωση……… ξέρει τι σημαίνει ταπείνωση κανείς από εσάς που κάνετε υποδείξεις με μεγάλες κορόνες και μεγάλες ευαισθησίες;;;;;