Ο ερχομός του διεθνούς φήμη βιολιστή Λεωνίδα Καβάκου αποτελεί από μόνο του σπουδαίο και ιδιάιτερο γεγονός. Σύμφωνα με συνέντευξη του ιδίου εντάσσεται στην προσπάθειά του να μεταφέρει η Κεντρική Ορχήστρα Αθηνών συναυλίες υψηλού επιπέδου και σε άλλες επαρχιακές πόλεις.
Αυτό από μόνο του σίγουρα θα αναγνωριστεί από μερίδα intellectual μειοψηφίας ως αφορμή για να κάνει ..επίδειξη υψηλού πνευματικού επιπέδου στον εδώ πνευματικό περίγυρο απλά και μόνο με την παρουσία της στην εν λόγω συναυλία και φυσικά με τον σχολιασμό της. Αυτό είναι μια εσωτερική επαναλαμβανόμενη υπόθεση που λήγει σημασία έχει για το δρώμενο, πολύ όμως για αυτό το άρθρο , για αυτό και σπεύει να δηλώσει ότι απέχει από αυτή την προσέγγιση.
Αντιθέτως θέλει να αναδείξει απλά τον ερχομό πολιτιστικών δρωμένων με εξωστρέφεια έστω και με πολύ εξειδίκευση και τον αντιπαραθέσει με την στείρα ανακύκλωση των τοπικής χροιάς πολιτιστικών δεδομένων.
Όχι με με επίδοξο “ψευδοκολωνακιωτισμό”, αλλά με περίσσιο προβληματισμό.
Ο λόγος είναι ότι αυτή η πόλη θα γεμίσει χώρους εκδηλώσεων και πλατείες μόνο όταν χορεύουν δημοτικά, κλαρίνα. Το έκανε τόσα χρόνια και συνεχίζει να το κάνει. Μέσα στην ethnic αυτή ανακύκλωση ξεπήδησαν εκατοντάδες σύλλογοι χορευτικών όλα αυτά τα χρόνια ενώ ακόμα και την χρονιά αυτή της κρίσης τους μεγαλύτερους χορούς με τον περισσότερο κόσμο τους έκαναν χορευτικά.
Μέσα σε αυτή την φοκλόρ πανδαισία έρχεται ως εξαίρεση ο Καβάκος. Και η ειρωνεία της τύχης ποια είναι; Ότι ακόμα και αυτός θα παίξει μουσική προερχόμενη από δημοτικά τραγούδια. Μόνο που αναπλάστηκαν με τους κανόνες της κλασσικής μουσικής από τον Μπάρτοκ και τον Τσέχο Ντβόρζακ.
Όσο για το θέμα της προσέλευσης κόσμου προβλέπουμε ακριβώς την ίδια τύχη με εκείνη των ντόπιας παραγωγής πολιτιστικών δρωμένων: Το ΔΗΠΕΘΕ θα είναι κατάμεστο. Όχι μόνο φυσικά από φιλόμουσο ενδιαφέρον. Για αυτό και οι selfie και τα check in θα πάνε σύννεφο, κάνοντας μια εξαίρεση στη ροή παραδοσιακών στολών και χορών που συναντά κανείς στις διαδικτυακές ενημερώσεις των social media της πόλης…
Λ.Υ.