Πέμπτη, 28 Ιανουαρίου, 2021

Επανέρχονται οι φοιτητές στα όργανα διοίκησης των πανεπιστημίων

Επανέρχονται οι φοιτητές στα όργανα διοίκησης των πανεπιστημίων

organa dioikisis panepistimion

Τη συμμετοχή όλων των μελών της ακαδημαϊκής κοινότητας, επομένως και των φοιτητών, στα όργανα διοίκησης των πανεπιστημίων προβλέπει, μεταξύ άλλων, το νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας που αφορά την τριτοβάθμια εκπαίδευση και τέθηκε από σήμερα, Παρασκευή, σε διαβούλευση.

Το νομοσχέδιο, που είχε παρουσιαστεί από τον υπουργό, Κώστα Γαβρόγλου, ήδη από τις αρχές Απριλίου, και με αρχικό στόχο να είχε τεθεί σε δημόσια διαβούλευση πριν από το Πάσχα, θα είναι υπό διαβούλευση για δύο εβδομάδες σχεδόν, μέχρι τις 14 Ιουνίου.

Γνώμονας των ρυθμίσεων που προτείνονται είναι, σύμφωνα με το υπουργείο, ένας «δημοκρατικός, αποτελεσματικός, σύγχρονος και ανοιχτός ως προς την κοινωνία τρόπος διοίκησης των ΑΕΙ», η ενίσχυση της αυτοδιοίκησης των ΑΕΙ, η ανάπτυξη του ενιαίου χώρου Ανώτατης Εκπαίδευσης και Έρευνας σε επίπεδο Περιφέρειας, ο εξορθολογισμός της λειτουργίας των Προγραμμάτων Μεταπτυχιακών Σπουδών (ΠΜΣ) και των διδακτορικών σπουδών, με στόχο την αναβάθμισή τους».

Ως προς το θέμα του ασύλου, το νομοσχέδιο προβλέπει ότι «επέμβαση δημόσιας δύναμης σε χώρους των ΑΕΙ λαμβάνει χώρα σε περιπτώσεις πλημμελημάτων και κακουργημάτων αυτεπαγγέλτως και σε οποιαδήποτε άλλη περίπτωση μετά από απόφαση του Πρυτανικού Συμβουλίου. Οι ως άνω περιορισμοί δεν ισχύουν για το Πυροσβεστικό Σώμα».

Σημειώνεται ότι στο Πρυτανικό Συμβούλιο συμμετέχει ένας εκπρόσωπος των φοιτητών «που υποδεικνύεται και προέρχεται από τους νομίμως ορισθέντες φοιτητές που μετέχουν στη Σύγκλητο».

Πιο αναλυτικά, στο νομοσχέδιο προβλέπονται:

– Η δημιουργία του θεσμού των περιφερειακών Ακαδημαϊκών Συμβουλίων Ανώτατης Εκπαίδευσης και Έρευνας.
– Η συγκρότηση Κέντρου Επιμόρφωσης και Διά Βίου Μάθησης σε κάθε ΑΕΙ.
– Η θεσμοθέτηση ενιαίων και αδιάσπαστων τίτλων σπουδών μεταπτυχιακού επιπέδου που παρέχονται από τα πενταετή προγράμματα σπουδών και η δημιουργία των προϋποθέσεων για τη ρύθμιση των επαγγελματικών δικαιωμάτων των αποφοίτων από Τμήματα τεχνολογικών κατευθύνσεων των ΤΕΙ.
– Η ενίσχυση της μεταλυκειακής εκπαίδευσης, με τη δυνατότητα δημιουργίας διετών δομών στα ΑΕΙ που θα παρέχουν πιστοποιημένα διπλώματα επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης με βάση το ευρωπαϊκό πλαίσιο προσόντων.
– Η ενίσχυση της ακαδημαϊκής λειτουργίας των κοσμητειών και των κοσμητόρων.
– Η «διασφάλιση της ακαδημαϊκότητας» των ΠΜΣ, η εξασφάλιση της πρόσβασης των φοιτητών σε αυτά, ανεξάρτητα από την οικονομική τους κατάσταση, η διαφάνεια και ο εξορθολογισμός στους προϋπολογισμούς των ΠΜΣ, η ενίσχυση των ΠΜΣ που λειτουργούν χωρίς τέλη φοίτησης.
– Η συμμετοχή όλων των μελών της ακαδημαϊκής κοινότητας στα όργανα διοίκησης.
– Η εκλογή αντιπρυτάνεων με ξεχωριστό ψηφοδέλτιο και μονοσταυρία.
– Η επαναφορά του Πρυτανικού Συμβουλίου.
– Ρυθμίσεις για την επίλυση των προβλημάτων που απασχολούν τους ΕΛΚΕ (Ειδικοί Λογαριασμοί Κονδυλίων Έρευνας).
– Η απαγόρευση παράλληλης απασχόλησης στα μονοπρόσωπα όργανα διοίκησης.
– Η συγχώνευση, κατάτμηση, μετονομασία και μεταβολή έδρας Σχολής ή Τμήματος με Υπουργική Απόφαση.
– Η απλοποίηση της διαδικασίας σύναψης ατομικών συμβάσεων.

Πηγή: Newsroom ΔΟΛ, με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ

Θέματα που ενδιαφέρουν

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.