Επεκτείνεται το δίκτυο των πρότυπων και πειραματικών σχολείων και η διασπορά τους σε όλη τη χώρα, ανακοίνωσε το υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων.
Συγκεκριμένα, στα 28 πρότυπα και 34 πειραματικά που ήδη λειτουργούσαν, από σήμερα προστίθενται άλλα 50 συνολικά νέα σχολεία που χαρακτηρίζονται ως πειραματικά ή ως πρότυπα, 41 και εννέα, αντίστοιχα. Ο συνολικός αριθμός των πειραματικών και πρότυπων σχολείων είναι πλέον 112.
Ωστόσο σε αυτά δεν περιλαμβάνεται σχολείο της περιοχής του Αγρινίου, Σημειωτέον πως από η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης κλήθηκε από το υπουργείο να καταθέσει εισήγηση για λειτουργία πρότυπου σχολείου και η πρόταση που έγινε αφορούσε το Γυμνάσιο Αγίου Κωνσταντίνου και το 6ο Λύκειο Αγρινίου.
Τελικώς στο Νομό δεν επιλέχθηκε κάποιο σχολείο ωστόσο οι Σύλλογοι Διδασκόντων των δυο σχολικών μονάδων εξέφρασαν τη διαφωνία τους. Χθες οι καθηγητές του Γυμνασίου Αγίου Κωνσταντίνου και σήμερα ο Σύλλογος Διδασκόντων του 6ου ΓΕ.Λ. Αγρινίου που εξέφρασε την αντίθεση του με την ακόλουθη επιστολή διαμαρτυρίας των μελών του:
Ο Σύλλογος Διδασκόντων του 6ου ΓΕ.Λ. Αγρινίου πληροφορήθηκε με κατάπληξη και με ανεπίσημο τρόπο ότι ο Διευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αιτ/νίας, εισηγήθηκε στην Περιφερειακή Διεύθυνση να λειτουργήσει το σχολείο μας από το επόμενο σχολικό έτος ως πρότυπο σχολείο.
Η κατάπληξή μας οφείλεται στο γεγονός ότι ο Σύλλογός μας σε προηγούμενη συνεδρίασή του, η οποία είχε συγκληθεί επί τούτου στις 22/03/2021, είχε λάβει ομόφωνα αρνητική απόφαση για το ζήτημα και η απόφασή μας είχε ανακοινωθεί στον Διευθυντή Β/θμιας Εκ/σης. Η σημερινή εξέλιξη να μετατραπεί το σχολείο σε πρότυπο εν αγνοία του Διευθυντή και του Συλλόγου Διδασκόντων κρίνεται αντισυναδελφική ενέργεια, η οποία προφανώς υπολείπεται σε ηθική και δημοκρατική νομιμοποίηση.
Μια τέτοια προοπτική μας βρίσκει καταρχήν αντίθετους για τους εξής λόγους:
α) Όλοι μας αποφασίσαμε, όταν επιλέξαμε σταδιοδρομία, ότι υπηρετούμε το δημόσιο σχολείο χωρίς διακρίσεις και κριτήρια επιλογής μαθητών.
β) Μια μετατροπή του σχολείου μας θα προκαλούσε μία σειρά οχλήσεων στους μαθητές όσο και στις οικογένειές τους, διότι θα υποχρεωθούν να αναζητήσουν σχολείο εκτός της περιοχής κατοικίας τους.
γ) Κρίνουμε ως πρωτοφανή και αντιπαιδαγωγική πρακτική την εξαναγκαστική μετατροπή ενός εν λειτουργία σχολείου σε πρότυπο, εν μέσω της έκτακτης κατάστασης που επικρατεί.
δ) Απορήσαμε εξαρχής πώς θα μετατραπεί σε πρότυπο ένα σχολείο το οποίο δεν διαθέτει, όχι μόνο τον απαραίτητο εξοπλισμό, αλλά ούτε κατάλληλη ούτε και επαρκή κτιριακή υποδομή.
ε) Είναι απαράδεκτο το γεγονός ότι ο Σύλλογος δεν ενημερώθηκε επίσημα για ένα ζήτημα το οποίο αφορά άμεσα την επαγγελματική εξέλιξη και το εργασιακό καθεστώς των μελών του, δεδομένου ότι η μετατροπή του σχολείου σε πρότυπο συνεπάγεται αλλαγή προσωπικού και συνεπώς την απώλεια των οργανικών μας θέσεων. Σημειώνουμε ότι το υφιστάμενο προσωπικό έχει ήδη στερηθεί τη δυνατότητα βελτίωσης θέσης ή απόσπασης λόγω παρέλευσης προθεσμιών.
Μετά την εξέλιξη αυτή, επιφυλασσόμαστε να προβούμε σε κάθε νόμιμη ενέργεια ελέγχου, διαμαρτυρίας και κινητοποίησης όλων των εμπλεκομένων, προκειμένου να αντιπαλέψουμε τη δυσμενή κατάσταση που δημιουργείται. Μέριμνά μας είναι η διαφύλαξη του δημοκρατικού και δημόσιου σχολείου.
Ο Σύλλογος Διδασκόντων του 6ου ΓΕ.Λ. Αγρινίου
Κοινοποίηση:
1. Τμήμα εκπ/κων θεμάτων Υ.ΠΑΙ.Θ
2. Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας
3. Περιφερειακή Δ/νση Π.Ε. και Δ.Ε. Δυτ. Ελλάδας
4. Δ/νση Παιδείας , Πολιτισμού &Αθλητισμού Δήμου Αγρινίου
5. ΠΥΣΔΕ Ν.Αιτωλ/νίας
6. Β΄ ΕΛΜΕ Αιτωλ/νίας
7. Σχολικές μονάδες Α/θμιας και Β/θμιας Εκπ/σης Αιτωλ/νίας
8. Σύλλογοι Γονέων και Κηδεμόνων
9. Τοπικά Μέσα Ενημέρωσης και Επικοινωνίας