Επικριτική η αντιπολίτευση Θέρμου για τη δεύτερη ανάθεση με διαπραγμάτευση

dimotiko-symvoulio-thermou-6 Επικριτική είναι η αντιπολίτευση του δήμου Θέρμου για το γεγονός πως επιλέχθηκε η ανάθεση με διαπραγμάτευση για να προχωρήσει το έργο της «αποκατάστασης ζημιών έργων υποδομής στις Τοπικές Κοινότητες Αμβρακιάς, Αργυρού Πηγαδιού, Κοκκινοβρυσης και Χαλικίου».

Η παράταξη «Αξιοπιστία και Προοπτική για τον δήμο Θέρμου» (επικεφαλής της ο Θ.Κασόλας) πρότεινε  το έργο να γίνει με ανοικτή δημοπρασία ή ενημέρωση και των δυο Συνδέσμων Εργοληπτών του Αγρινίου και του Μεσολογγίου και μετά ανάθεση με διαπραγμάτευση . Η ανακοίνωση:

ΔΕΥΤΕΡΗ ΑΝΑΘΕΣΗ ΜΕ ΔΙΑΠΡΑΓΜΑΤΕΥΣΗ ΣΤΟΝ ΔΗΜΟ ΘΕΡΜΟΥ

ΔΗΛΑΔΗ ΜΕ ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΩΝ ΕΡΓΟΛΗΠΤΩΝ

Η πρώτη ανάθεση με αυτόν τον τρόπο αφορούσε έργο προϋπολογισμού 215.000,00 €. Τώρα οι εναπομείναντες του κ. Κωνσταντάρα αποφάσισαν ανάθεση έργου προϋπολογισμού 190.000,00 €.

Το έργο έχει τίτλο «ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΖΗΜΙΩΝ ΕΡΓΩΝ ΥΠΟΔΟΜΗΣ ΣΤΙΣ ΤΟΠΙΚΕΣ ΚΟΙΝΟΤΗΤΕΣ ΑΜΒΡΑΚΙΑΣ, ΑΡΓΥΡΟΥ ΠΗΓΑΔΙΟΥ, ΚΟΚΚΙΝΟΒΡΥΣΗΣΣ ΚΑΙ ΧΑΛΙΚΙΟΥ».

Σύμφωνα με την μελέτη, η θεομηνία έγινε τέλος Νοεμβρίου 2017.  Πέντε (5) μήνες αργότερα,  στις 27/04/2018,  η πλειοψηφία των μελών της οικονομικής επιτροπής επιλέγει για το έργο την ανάθεση με διαπραγμάτευση.

Η νομοθεσία ορίζει ότι η ΑΝΑΘΕΣΗ ΜΕ ΔΙΑΠΡΑΓΜΑΤΕΥΣΗ, είναι μια εξαιρετική διαδικασία και για να μη νοθεύετε ο ανταγωνισμός,  επιλέγεται σε έκτακτες περιπτώσεις, όταν δηλαδή ανωτέρα βία επιβάλει άμεση παρέμβαση της πολιτείας, για άμεση αποκατάσταση. Συγκεκριμένα αναφέρει:

«1. Στις ειδικές περιπτώσεις και περιστάσεις που προβλέπονται στις παραγράφους 2 έως 6 του άρθρου 32 του Ν.4412/2016, οι αναθέτουσες αρχές μπορούν να αναθέτουν δημόσιες συμβάσεις προσφεύγοντας στη διαδικασία με διαπραγμάτευση χωρίς προηγούμενη δημοσίευση.

  1. Η διαδικασία με διαπραγμάτευση χωρίς προηγούμενη δημοσίευση μπορεί να χρησιμοποιείται για δημόσιες συμβάσεις έργων, προμηθειών και υπηρεσιών σε οποιαδήποτε από τις κατωτέρω περιπτώσεις:[…], στο μέτρο που είναι απολύτως απαραίτητο, εάν λόγω κατεπείγουσας ανάγκης οφειλόμενης σε γεγονότα απρόβλεπτα για την αναθέτουσα αρχή, δεν είναι δυνατή η τήρηση των προθεσμιών που προβλέπονται για τις ανοικτές, κλειστές ή ανταγωνιστικές διαδικασίες με διαπραγμάτευση. Οι περιστάσεις που επικαλούνται οι αναθέτουσες αρχές για την αιτιολόγηση της κατεπείγουσας ανάγκης δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να απορρέουν από δική τους ευθύνη.…».

Η επιλογή δε μιας τέτοιας απόφασης επιβάλλει αιτιολόγηση. Αυτή που κατατέθηκε από τον μηχανικό του δήμου δεν πείθει.

Τα γεγονότα έχουν ως εξής:

  • Σύμφωνα με τη μελέτη του έργου, οι ζημιές προκλήθηκαν από 30/11/17 έως 2/12/17 δηλ. μέχρι σήμερα έχουν παρέλθει 5 μήνες. Το ΥΠ.ΕΣ. στις 12/12/17 αποφάσισε τη χρηματοδότηση με 220.000,00 €. Με την υπ’ αριθ. 232/23-12-17 το Δημοτικό Συμβούλιο αποφάσισε να κατανείμει τα χρήματα 30.000,00 € για μίσθωση μηχανημάτων και 190.000,00 € για έργα. Η τακτοποιητική αναμόρφωση από το Δημοτικό Συμβούλιο έγινε με την υπ’ αριθ. 14/12-2-18 απόφασή του.

Στο διάστημα που μεσολάβησε, η βατότητα των δρόμων αποκαταστάθηκε, οι δε εργασίες που προβλέπονται από τη μελέτη, τσιμεντοστρώσεις, σωληνωτά, τοιχία, αυλάκια (επενδεδυμένη τάφρος),  είναι εργασίες όχι κατεπείγουσες και μάλιστα ενώ βρισκόμαστε στην άνοιξη κι έρχεται καλοκαίρι, δηλ. μεγάλο χρονικό διάστημα για τέτοιου είδους εργασίες. Ο χρόνος δε απορρόφησης των χρημάτων που βάζει το υπουργείο δεν είναι απαγορευτικός, καθότι το χρόνο αποπεράτωσης του έργου τον ορίζει ο φορέας κατασκευής του έργου.

  • Το χρονικό διάστημα είναι αρκετά μεγάλο και θα μπορούσε και η μελέτη να γίνει και το έργο να δημοπρατηθεί. Αν καθυστέρησε να γίνει η μελέτη, αυτό είναι ευθύνη του Κυρίου του Έργου.

Πέραν όλων αυτών, τη δέουσα και ακολουθητέα πρακτική, υπέδειξε η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας, όταν για την κατασκευή έργου που προέκυψε από φυσικές καταστροφές και απέκοπτε  τον νομό στα δυο, ο Περιφερειάρχης κ. Κατσιφάρας,  έκανε ανάθεση με διαπραγμάτευση, αλλά προσκάλεσε όλους όσους είχαν τα τυπικά προσόντα, μέσω των συνδέσμων εργοληπτών και αιτιολόγησε τη στάση του ως εξής: «Η Περιφέρεια  Δυτικής Ελλάδας με διαφάνεια και νομιμότητα προχωρά με σταθερά βήματα. Ξέρουμε ότι οι διαδικασίες είναι χρονοβόρες. Προσπαθούμε να μην χάνεται ούτε μια μέρα».

Με βάση λοιπόν τα προαναφερόμενα προτείναμε δυο λύσεις στην οικονομική επιτροπή: «ΤΟ ΕΡΓΟ ΝΑ ΓΙΝΕΙ με ανοικτή δημοπρασία ή ενημέρωση και των δυο Συνδέσμων Εργοληπτών του Αγρινίου και του Μεσολογγίου και μετά ανάθεση με διαπραγμάτευση». Καμία όμως δεν έγινε αποδεκτή. Επειδή είδαμε πως δεν υπήρχε διάθεση, καταλήξαμε και προτείναμε ΔΗΜΟΠΡΑΣΙΑ. Κι ενώ όπως ισχυρίζονται οι διοικούντες το έργο είναι κατεπείγον η απόφαση αναρτήθηκε στη διαύγεια 13 ημέρες αργότερα…………

Οι διοικούντες, προεκλογικά αλλά και κατά την τρέχουσα θητεία τους, επικαλούνταν επιλεκτικά παλιότερες αναθέσεις τις οποίες ψήφιζαν και εκ των υστέρων και εκ του ασφαλούς κατέκριναν. Τώρα, αποδεικνύουν πως τότε και τώρα κάνουν ψηφοθηρία. Με τέτοιους όμως τακτικισμούς, εκτίθενται κι αποδεικνύουν τι πραγματικά πρεσβεύουν.

 

 

 

Θέματα που ενδιαφέρουν

1 Σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.