Στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+ KA1, που αφορά στη μαθησιακή κινητικότητα ατόμων (εκπαιδευτικών και μαθητών), και με τίτλο «Σχολείο: Ένα παράθυρο ανοιχτό για τους πολίτες του κόσμου» και κωδικό προγράμματος 2022-1-EL01-KA122-SCH-000069775, το 13ο Δημοτικό σχολείο Αγρινίου πραγματοποίησε τη δεύτερη κινητικότητά του.
Συγκεκριμένα, η Διευθύντρια του Σχολείου κα Κατσιώπη Παρασκευή, οι εκπαιδευτικοί κκ. Δερβίση Βασιλική, Τομαρά Ουρανία και Παπαδημητρίου Σπυριδούλα καθως και ο Σύμβουλος εκπαίδευσης κ. Μαστρογιάννης Αλέξιος ταξίδεψαν στη Γαλλία και παρακολούθησαν πενθήμερη επιμόρφωση με θέμα “Earlyschoolleaving”. Η επιμόρφωση έλαβε χώρα από τις 7 Αυγούστου έως 11 Αυγούστου στο Chantilly,μια πόλη 11.000 κατοίκων που βρίσκεται στη περιοχή της Βόρειας Γαλλίας και απέχει 38 χιλιόμετρα από την πόλη του φωτός, το Παρίσι.
Mέσω αυτής της κινητικότητας, οι εκπαιδευτικοί είχαν την ευκαιρία να επιμορφωθούν σε θέματα που αφορούν στην πρόωρη εγκατάλειψη του σχολείου, ένα ζήτημα που ταλανίζει τη σχολική μονάδα στην οποία εργάζονται. Οι συμμετέχοντες στο πρόγραμμα εκπαιδευτικοί, κατά τη διάρκεια των επιμορφωτικών διαλέξεων,αντιλήφθηκαν τους λόγους και τις αιτίες της πρόωρης εγκατάλειψης του σχολείου, αλλά και γνώρισαν τρόπους περιστολής αυτού του ανεπιθύμητου σχολικού φαινομένου.
Συγκεκριμένα,έγινε εκτενής αναφορά στους ψυχολογικούς και κοινωνιολογικούς παράγοντες που συμπλέκονται με την πρόωρη εγκατάλειψη του σχολείου, αναπτύχθηκαν, εκτενώς,δεξιότητες και τεχνικές που μπορούν να αξιοποιηθούν για τη δημιουργία θετικού και γόνιμου κλίματος ανάμεσα σε γονείς, μαθητές και εκπαιδευτικούς αλλά και ανταλλάχθηκαν καλές πρακτικές και εμπειρίες με εκπαιδευτικούς άλλων χωρών που συμμετείχαν στο πρόγραμμα.Επιπλέον, συζητήθηκαν στρατηγικές για τον εντοπισμό των μαθητών που διατρέχουν μεγαλύτερο κίνδυνο πρόωρης εγκατάλειψης του σχολείου. Ακόμη, οι εκπαιδευτικοί είχαν τη δυνατότητα να συνεργαστούν και να συνομιλήσουν από κοντά με άτομα που εργάζονται σε σχολικούς χώρους, όπου οι μαθητές τους εγκαταλείπουν πρόωρα το σχολείο. Πέραν όλων αυτών, ωστόσο, οι συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί είχαν την ευκαιρία να ξεναγηθούν και να επισκεφτούν τοποθεσίες, μουσεία, αξιοθέατα και μνημεία της περιοχής της πρωτεύουσας της Γαλλίας.
Οι εκπαιδευτικοί επέστρεψαν με τις καλύτερες εντυπώσεις, εφοδιασμένοι και οπλισμένοι με νέες σχετικές στρατηγικές και δεξιότητες, πλήρως ικανοποιημένοι, αφού οι στόχοι που είχαν, εξαρχής,τεθεί επιτεύχθηκαν σε μεγάλο βαθμό. Στοίχημα των εκπαιδευτικών μετά από την πραγματοποίηση αυτής της κινητικότητας είναι η διάχυση όλων αυτών των πρακτικών που αποκόμισαν τόσο στους συναδέλφους του σχολείου τους όσο και στους συναδέλφους των άλλων σχολείων της περιφέρειάς τους μέσω σχετικών ημερίδων που προτίθενται να διοργανώσουν τη νέα σχολική χρονιά που σε λίγο ξεκινάει.
Αναμφίβολα,η αξία των ευρωπαϊκών προγραμμάτων Erasmus+ KA1 είναι ισχυρή και ανεκτίμητη, αφού οι συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί, μέσω των επιμορφωτικών δράσεων, έχουν τη δυνατότητα να ενισχύσουν τις γνώσεις, τις δεξιότητες και τις στρατηγικές τους, να βελτιώσουν τις γλωσσικές τους δεξιότητες, να έρθουν σε επαφή με νέες κουλτούρες και πολιτισμούς και να αναπτύξουν, τελικά, το αίσθημα της ευρωπαϊκής ταυτότητας.