Δευτέρα, 30 Νοεμβρίου, 2020

΄Έρευνα για τις επιπτώσεις του κορωνοϊού στον εμπορικό κόσμο του Μεσολογγίου

΄Έρευνα για τις επιπτώσεις του κορωνοϊού στον εμπορικό κόσμο του Μεσολογγίου

Ο Εμποροβιομηχανικός Σύλλογος Δήμου Ιεράς Πόλεως Μεσολογγίου σε συνεργασία με τον Οργανισμό Έρευνας Ανάπτυξης & Καινοτομίας «OREGIN» διεξήγαγε έρευνα από τις 02–22Μαΐου 2020, σχετικά με τις επιπτώσεις του Covid-19, στις επιχειρήσεις-μέλη του Συλλόγου.
Η έρευνα έγινε με βασικό σκοπό την διερεύνηση :

  1. Των επιπτώσεων που προκλήθηκαν λόγω πανδημίας, στην αγορά του Μεσολογγίου και κατ’ επέκταση στις επιχειρήσεις
  2. Των τυχόν προβλημάτων που δημιουργήθηκαν καθ’ όλη την διάρκεια της πανδημίας στις επιχειρήσεις που έχουν πληγεί
  3. Των αναγκών που θα παρουσιαστούν μετά την άρση των μέτρων στις επιχειρήσεις που θα επαναλειτουργήσουν
  4. Της ανασφάλειας και αβεβαιότητας για το μέλλον της τοπικής και ευρύτερης αγοράς

Για την κάλυψη των αναγκών της έρευνας, δημιουργήθηκε ερωτηματολόγιο σε έντυπη και ψηφιακή μορφή.

Αρχικά σε ότι αφορά τα έτη λειτουργίας οι επιχειρήσεις σε ποσοστό 68% μετρούν 10 και άνω έτη στην αγορά, ενώ 14% ποσοστό 7 έως 9 έτη και 9% αντίστοιχα οι επιχειρήσεις από 1 έως 3 και 4 έως 6 έτη.

Ως προς τα είδη των επιχειρήσεων τα καταστήματα   λιανικού εμπορίου κατέχουν το μεγαλύτερο ποσοστό 34% ακολουθούν οι επιχειρήσεις εστίασης(συμπεριλαμβάνονται εστιατόρια, καφέ μπαρ, καφετέριες, takeaway&delivery) με 17% και οι επιχειρήσεις ένδυσης-υπόδησης με 14% ενώ οι λοιπές επιχειρήσεις όλες μαζί μοιράζονται το ποσοστό της τάξεως του 33%
Αξίζει να σημειωθεί ότι στο ποσοστό αυτό ανήκουν και οι τουριστικές επιχειρήσεις με ποσοστό 6,3% (του 33%) και 2% του συνόλου των επιχειρήσεων της πόλης.

Στη συνέχεια οι επιχειρήσεις απάντησαν πως τα δύο μεγαλύτερα προβλήματα που θα κληθούν να αντιμετωπίσουν με την άρση των μέτρων είναι η αγοραστική δύναμη των καταναλωτών και το περιορισμένο κεφάλαιο κίνησης σε ποσοστό 42,7% και 23,4% αντίστοιχα καθώς επίσης καθοριστικό ρόλο θα παίξει και η μείωση της πελατείας λόγω εναλλακτικών μορφών αγοράς προϊόντων(αγορές από το διαδίκτυο) όπως δήλωσε το 17,2% των επιχειρήσεων.

Σε ότι αφορά τη χρήση του ηλεκτρονικού καταστήματος για την πώληση των προϊόντων τους,  παρατηρήθηκε ότι από τις 192 επιχειρήσεις οι 35 διαθέτουν ηλεκτρονικό κατάστημα που αντιστοιχεί σε ποσοστό μόλις 18,2%.
Επίσης από τις 157 επιχειρήσεις που δεν διαθέτουν ηλεκτρονικό κατάστημα οι 7 στις 10 είτε δεν σκοπεύουν είτε δεν είναι στα άμεσα πλάνα τους να δημιουργήσουν ένα.

Στη συνέχεια η έρευνα επικεντρώθηκε στο προσωπικό των επιχειρήσεων και σύμφωνα με τις απαντήσεις των επιχειρηματιών παρατηρήθηκε πως στην συντριπτική τους πλειοψηφία οι επιχειρήσεις αποτελούνται από 1 έως 2 άτομα προσωπικό, οι αυτοαπασχολούμενοι επιχειρηματίες καλύπτουν ποσοστό 61% και έως 2 άτομα προσωπικό 29,1% και εάν τα συνυπολογίσουμε καταλήγουμε στο συμπέρασμα πως 9 στις 10 επιχειρήσεις απασχολούν προσωπικό 1 με 2 άτομα. Ενώ το 9,9% μοιράζονται οι επιχειρήσεις που απασχολούν 3 έως 5 και 6 και άνω άτομα με ποσοστό 6,2% και 3,7% αντίστοιχα.  Θετικό ήταν ότι 8 στις 10 επιχειρήσεις θα συνεχίσουν με το ίδιο ανθρώπινο δυναμικό που απασχολούσαν και πριν την πανδημία.

Δυσπιστία, αβεβαιότητα και ανασφάλεια ήταν η πρόβλεψη για την οικονομική εξέλιξη των επιχειρήσεών τους για το 2020. Μόλις το 9,3% των επιχειρήσεων θεωρεί πως ο τζίρος για το τρέχον έτος θα παραμείνει στα περσινά επίπεδα. Ενώ 91,7% ότι θα παρουσιάσει μείωση

Τέλος οι απαντήσεις για την προέλευση  των πρώτων υλών για τις επιχειρήσεις εστίασης και τουρισμού το 16% των επιχειρήσεων προμηθεύεται εντός Δήμου τα προϊόντα του, ενώ το 68,6% των πρώτων υλών είναι εκτός νομού.

Θέματα που ενδιαφέρουν

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.