Κυριακή, 15 Δεκεμβρίου, 2019

Ερώτηση στον δήμαρχο για την “αναρχία” που επικρατεί στους πεζοδρόμους του Αγρινίου

Για μη αδειοδοτημένους πεζοδρόμους έκανε λόγο ο δήμαρχος Αγρινίου!

Η κατάσταση αναρχίας που επικρατεί σε πεζοδρόμους του Αγρινίου τέθηκε στη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου που είναι σε εξέλιξη.
Το θέμα έθεσε υπό μορφή ερώτησης στον δήμαρχο ο δημοτικός σύμβουλος της «Συμμαχίας Πολιτών» Γιώργος Καραμητσόπουλος.
Επικαλέστηκε ο κ. Καραμητσόπουλος τα παράπονα και την αγανάκτηση των πολιτών για τις συνθήκες που επικρατούν σε πολλούς πεζοδρόμους της πόλης που καταλήγουν να έχουν… κάθε άλλη χρήση εκτός από τους πεζούς.
Διέλευση οχημάτων και δικύκλων που εγκυμονεί κινδύνους για πεζούς και παιδιά, μόνιμη στάθμευση σε αυτούς από περίοικους, τραπεζοκαθίσματα , ελλιπής φωτισμός και ανεπαρκής καθαριότητα είναι μερικά προβλήματα που επικαλέστηκε ο δημοτικός σύμβουλος . Ορθώς επισήμανε πως ακυρώνεται ο σκοπός ύπαρξης των πεζοδρόμων και δεν τηρείται ο κανονισμός λειτουργίας κοινοχρήστων χώρων.
Ρώτησε λοιπόν τον δήμαρχο για το ποια μέτρα προτίθεται να λάβει η δημοτική αρχή για να αλλάξει η κατάσταση.
Από την πλευρά του ο Γ.Παπαναστασίου δεν απάντησε στην ουσία της ερώτησης, παραπέμποντας σε μελλοντική συνεδρίαση, ωστόσο προέβη σε μια ενδιαφέρουσα επισήμανση. Υποστήριξε πως πολλοί πεζόδρομοι δημιουργήθηκαν χωρίς να … έχουν έγκριση πεζοδρόμων. Έγινε δηλαδή πεζοδρόμηση χωρίς την αντίστοιχη συγκοινωνιακή μελέτη και ως παράδειγμα επικαλέστηκε την περιοχή του «παλαιού μύλου». Δεσμεύτηκε εξάλλου να φέρει στοιχεία για το ποιοι πεζόδρομοι είναι αδειοδοτημένοι.
Όπως και να έχει βέβαια το ζήτημα ουσίας πλέον είναι αυτό που έθιξε ο Γ.Καραμητσόπουλος και το αν δεν ακολουθήθηκε η ορθή διαδικασία για κάποιες πεζοδρομήσεις δεν δικαιολογεί την κατάσταση που επικρατεί.


Αναλυτικά το ερώτημα όπως κατατέθηκε στον πρόεδρο του Δημοτικού Συμβουλίου Αγρινίου Αγρινίου:

κ. Πρόεδρε

Mε το ερώτημα που καταθέτουμε θέλουμε να μεταφέρουμεπρος το Δημοτικό Συμβούλιοτον προβληματισμό μας αλλά και την αγανάκτηση πολλών συμπολιτών μας σχετικά με τους πεζόδρομους στην πόλη μας.
Η δημιουργία πεζόδρομων υπήρξε μια ανάγκη των συγχρόνων κοινωνιών ώστε να γίνει η ζωή στις πόλεις πιο ανθρώπινη. Καθώς στους πεζόδρομους μπορεί ο κάτοικος της πόλης να περπατά ήσυχα, να χαλαρώνει, να τρέχει, να χαίρεται τη ζωή. Τα μικρά παιδιά και οι νέοι μπορούν να μεγαλώνουν εκεί με υγιή τρόπο. Ιδίως στο Αγρίνιο, που λείπει το πράσινο και οι μικρές πλατείες στις γειτονιές, οι πεζόδρομοι είναι απαραίτητοι και με χαρά γίνονται δεκτοί από τους πολίτες.
Σύμφωνα με τον νέο οικοδομικό κανονισμό, νόμος 4047/2012 (άρθρο 2)
«Πεζόδρομος είναι ο δρόμος που προορίζεται αποκλειστικά για την εξυπηρέτηση των πεζών».
Ενώ ένας πιο πλήρης ορισμός σύμφωνα με τον Ευθύμιο Μπακογιάννη (Δρ. Πολεοδόμος – Συγκοινωνιολόγος) είναι:
«Πεζόδρομος ορίζεται ο οδικός χώρος που εξυπηρετεί την απρόσκοπτη κυκλοφορία των πεζών, ποδηλατιστών και ΑΜΕΑ. Η στάση και η στάθμευση οχημάτων απαγορεύεται, ενώ επιτρέπεται να κυκλοφορούν μόνο οχήματα τροφοδοσίας, πολιτικής προστασίας και Ι.Χ. οχήματα με προορισμό νόμιμους χώρους στάθμευσης κτιρίων επί της οδού. Ο πεζόδρομος έχει μονόδρομη κατεύθυνση για τα παραπάνω Ι.Χ. οχήματα».
Δυστυχώς, όμως, όπως φαίνεται, οι πεζόδρομοι στην πόλη μας έχουν αποκλειστικό προορισμό την εξυπηρέτηση όλων των άλλων εκτός των πεζών.
Η συνηθισμένη εικόνα που όλοι μας βιώνουμε καθημερινά είναι:
1) Πεζόδρομοι όπου διέρχονται δεκάδες οχήματα, από μηχανές μέχρι μεγάλα φορτηγά, κινούμενα πολλές φορές με μεγάλη ταχύτητα.
2) Πεζόδρομοι που χρησιμοποιούνται ως χώροι μόνιμης στάθμευσης για τους κατοίκους της περιοχής που θεωρούν ότι οι πεζόδρομοι τους ανήκουν.
3) Πεζόδρομοι που έχουν κατακλυστεί από τραπεζοκαθίσματα και άλλες κατασκευές-προεκτάσεις των παρακείμενων καταστημάτων.
Στα παραπάνω ας προσθέσουμε και τις συχνές διαμαρτυρίες συνδημοτών μας για την καθαριότητα και τον φωτισμό των πεζόδρομων.
Αποτελέσματα όλων αυτών είναι τα ακόλουθα:
Α)Ακυρώνεται ο σκοπός της ύπαρξης των πεζόδρομων, που αναφέραμε παραπάνω.
Β)Δημιουργείται μεγάλο πρόβλημα ασφάλειας των πεζών λόγω της συνεχούς διέλευσης οχημάτων.
Γ) Τα μικρά παιδιά που παίζουν στους πεζόδρομους αντιμετωπίζουν πολύ μεγαλύτερο κίνδυνο γιατί μπορεί να τρέχουν χωρίς να ελέγχουν για κίνηση οχημάτων ή, λόγω του μικρού τους ύψους, να μην γίνονται εύκολα αντιληπτά καθώς καλύπτονται από τα σταθμευμένα οχήματα.
Δ) Η κατάληψη των πεζόδρομων από τραπεζοκαθίσματα σε υπερβολικό βαθμό χωρίς να τηρείται ο κανονισμός λειτουργίας κοινόχρηστων χώρων και η ανεξέλεγκτη στάθμευση καθιστά ιδιαιτέρως προβληματική τη διέλευση των πεζών.
Ε) Λόγω της συνεχούς διέλευσης οχημάτων αρκετοί πεζόδρομοι έχουν υποστεί σημαντικές φθορές. Τα πλακάκια έχουν ξεκολλήσει ή σπάσει με αποτέλεσμα να υπάρχουν λακκούβες μεγάλων διαστάσεων ή και καθιζήσεις που καθιστούν ακόμα πιο επικίνδυνη τη ζωή όσων κάνουν το λάθος να περπατήσουν σ’ αυτούς.
Επειδή πιστεύουμε ότι αυτό που προέχει σε μια οργανωμένη κοινωνία είναι να μπορούν όλοι οι κάτοικοι να απολαμβάνουν ένα επίπεδο διαβίωσης που το αξίζουν ως άνθρωποι αλλά και το δικαιούνται ως πολίτες,
Επειδή ο σεβασμός και η προστασία της σωματικής και ψυχικής υγείας του πολίτη αποτελεί υποχρέωση της πολιτείας,
Επειδή τα προβλήματα που περιγράψαμε υπάρχουν και συνεχίζονται για πολλά χρόνια,
Επειδή τέλος θεωρούμε ότι η αδιαφορία για την επίλυση τους ή η αδυναμία επίλυσης τους εξαρτάται από την πολιτική βούληση και την ικανότητα της Δημοτικής Αρχής αλλά και τη διάθεση της να αντιταχθεί σε νοοτροπίες και συμφέροντα
Ερωτάται ο Δήμαρχος
Τι μέτρα έχει λάβει ή προτίθεται να λάβει για το συγκεκριμένο θέμα:
-ώστε οι πεζοί να μπορούν να περπατούν με ασφάλεια και τα παιδιά να παίζουν χωρίς κίνδυνο στους πεζόδρομους,
-ώστε οι πεζόδρομοι να πάψουν να είναι χώροι στάθμευσης,
-ώστε να πάψουν να διέρχονται απ’ αυτούς χωρίς λόγο οχήματα πάσης φύσεως,
-ώστε να αποκατασταθούν οι φθορές που έχουν γίνει,
-ώστε τελικά οι πεζόδρομοι να γίνουν πράγματι δρόμοι για την εξυπηρέτηση των πεζών.

Για τη «Συμμαχία Πολιτών»
Γιώργος Δ. Καραμητσόπουλος

Θέματα που ενδιαφέρουν

5 Σχόλια

  1. ΜΑΤΣΑΣ ΝΙΚΟΣ

    Η ακαταστασία που επικρατεί σε πεζόδρομους,πεζοδρόμια και πλατείες,είναι ντροπή για την πόλη και τη δημοτική αρχή.Ο δήμαρχος δεν έχει το ηθικό δικαίωμα να επιτρέπει σιωπηρά και μή την πλήρη απουσία κάθε κανόνα αισθητικής και νόμου στη λειτουργία της πόλης.Ο καθένας φράζει ότι θέλει.Καιρός να βελτιωθούμε.

  2. Αντιπαπαναστασιου

    Ο συγκεκριμενος πεζοδρομος απεχει μολις 30 μετρα απο τη δημοτικη αστυνομια…

  3. Δημήτρης κοντονικας

    Είναι το πολλά τα ψηφαλακια κύριε καραμητσοπουλε και ο Δημαρχος το ξέρει.
    Πεζοδρόμοι, στοές, πλατείες, πεζοδρόμια, ράμπες όλα θυσία στο βωμό της καφετέριας, του μανάβη, του σιδηροπωλειου και του ψήφου προς τον δήμαρχο
    Μία βρώμικη πόλη ξεφτίλα που δεν μπορεί να περπατήσει άνθρωπος
    Αυτή θα είναι η παρακαταθήκη της παρούσας δημοτικής αρχής
    Το να μας λέει ο δήμαρχος για μη αδειοδότημενους πεζόδρομους μετά από 30 χρόνια είναι ντροπή καθώς κλείνει το μάτι στους παραβάτες

    Υγ: Παρακαλώ να περάσει δεν βριζω
    Αυτά που λέμε είναι κοινός τόπος ολων όσων δεν έχουν παρωπίδες

  4. Ανώνυμος

    ΄΄ΣΤΟΥ ΚΟΥΦΟΥ ΤΗΝ ΠΟΡΤΑ ΟΣΟ ΘΕΛΕΙΣ ΒΡΟΝΤΑ΄΄……… CHRISTOS

  5. Avonimos

    Η υπηρεσία καθαριότητας δεν δουλεύει όπως θα έπρεπε με οργάνωση και σύστημα. Υπόνομοι έχουν να καθαρίσουνε πολλά χρονια

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.