Τετάρτη, Σεπτέμβριος 18, 2019

Εξισώνει τα χαλκούνια με τον σαϊτοπόλεμο ο δήμαρχος Καλαμάτας

Υποστηρίζει πως είναι αναγκαία η ψήφιση νόμου που θα ορίζει ότι σε συγκεκριμένες περιοχές της χώρας, όπως στους Βροντάδες, στο Αγρίνιο, στην Καλαμάτα, θα δίνεται αδειοδότηση για τέτοιες εκδηλώσεις, με άδεια από την αστυνομία, με όρους που θα περιγράφονται σαφώς.

O τραγικός θάνατος του εικονολήπτη Κώστα Θεοδωρακάκη από ανεξέλεγκτη σαΐτα ανήμερα το Πάσχα στην Καλαμάτα αναμένεται να αποτελέσει καμπή για το έθιμο του σαϊτοπολέμου. Αυτό εκτίμησε ο δήμαρχος Καλαμάτας Παναγιώτης Νίκας, που μίλησε στην «Καθημερινή» λίγο πριν παραστεί στην κηδεία του Κώστα Θεοδωρακάκη («Φυσικά θα είμαι εκεί και μπροστά μπροστά. Με τον Κώστα συνεργαζόμασταν τα τελευταία 25 χρόνια»).

Όπως τόνισε, είναι επιτακτική η ανάγκη για θεσμική τακτοποίηση του πασχαλινού αυτού εθίμου, δηλαδή ψήφιση νόμου που θα ορίζει ότι σε συγκεκριμένες περιοχές της χώρας, όπως στους Βροντάδες, στο Αγρίνιο, στην Καλαμάτα, θα δίνεται αδειοδότηση για τέτοιες εκδηλώσεις, με άδεια από την αστυνομία, με όρους που θα περιγράφονται σαφώς.

«Αν δεν υπάρξει κατάλληλη προσαρμογή του θεσμικού πλαισίου, δεδομένης της σημερινής ημινόμιμης κατάστασης, κανένα δημοτικό συμβούλιο στο μέλλον δεν θα ψηφίσει οτιδήποτε σχετικό με την επιτέλεση του εθίμου», είπε. Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα, ο σαϊτοπόλεμος να διεξάγεται ανεξέλεγκτα, δηλαδή χωρίς να υπάρχουν κανόνες ασφαλείας καθώς και υπόλογοι για την τήρησή τους.

«Η θεσμική τακτοποίηση είναι προτιμότερη από το να υποκρινόμαστε ότι δεν ξέρουμε τίποτα, ότι τώρα μάθαμε ότι κάθε Μεγάλη Παρασκευή γίνεται χαμός από βαρελότα, ότι δεν έχει κανείς δει τι γίνεται κάθε χρόνο στη γιορτή της Απελευθέρωσης της Καλαμάτας στις 23 Μαρτίου, με το πιστολίδι, κι ας είναι σειρά οι υπουργοί» λέει ο ίδιος με νόημα.

Ο κ. Νίκας βρέθηκε στο στόχαστρο προχθές μετά τη δήλωσή του ότι το έθιμο του σαϊτοπολέμου είναι στο DNA των Μεσσηνίων, αλλά και την είδηση ότι ο Δήμος Καλαμάτας επιχορήγησε φέτος, όπως κάθε χρόνο, τον Σύλλογο Σαϊτομάχων Καλαμάτας για τη διοργάνωση του σαϊτοπολέμου, με το ποσό των 12.000 ευρώ. «Υπάρχουν 10-15 γειτονιές στην Καλαμάτα, που οι κάτοικοί τους κάθε Πασχαλιά κατεβαίνουν με τη σημαία τους, την ειδική ενδυμασία τους, τα ταγάρια, τα ονόματά τους και τη δομή τους, ως μπουλούκια –κατά τα κλέφτικα μπουλούκια– με επικεφαλής καπετάνιο και υποκαπετάνιο και διαγωνίζονται για την καλύτερη εμφάνιση. Μπροστά μου φέτος ήταν δημοσιογράφος από τον Καναδά που έκανε λήψεις και ρεπορτάζ. Είναι ένα πανηγύρι που συνδέεται με την πόλη». Αυτή τη στιγμή υπάρχει μια «νομιμοφάνεια», σημειώνει ο κ. Νίκας. «Υπάρχει ένας σύλλογος, με καταστατικό εγκεκριμένο από το Πρωτοδικείο, στους σκοπούς του οποίου είναι ο σαϊτοπόλεμος». Ο σύλλογος επιχορηγείται κάθε χρόνο με το ίδιο ποσό. «Εάν δεν μπει πλαίσιο, κανένα δημοτικό συμβούλιο δεν θα δώσει έγκριση για σαϊτοπόλεμο. Θα παίζουμε κλέφτες και αστυνόμους». Η δε ενδεχόμενη απαγόρευση του σαϊτοπολέμου εκτιμάται ότι θα ανοίξει φαύλο κύκλο διενέργειάς του με τρόπο ανεξέλεγκτο, κάτι που θα οδηγήσει σε ακόμη πιο επικίνδυνες καταστάσεις.

Στο μεταξύ, οι «σαϊτολόγοι» επιρρίπτουν τις ευθύνες στον δήμο, καθώς όπως δήλωσε ο δικηγόρος κ. Αντώνης Κατσάς, εκπρόσωπος του Συλλόγου Σαϊτομάχων Καλαμάτας, «οι σαϊτολόγοι δεν είναι υπεύθυνοι για την τήρηση των μέτρων ασφαλείας στον σαϊτοπόλεμο».

Οι επτά κατηγορούμενοι για την υπόθεση του θανάσιμου τραυματισμού του 53χρονου εικονολήπτη, τα έξι μέλη του μπουλουκιού, και ο υπεύθυνος για τα μέτρα ασφαλείας δημοτικός σύμβουλος (πρόκειται για τον πρόεδρο της ΔΕΥΑΚ, Νίκο Μπασακίδη, ο οποίος δηλώνει ότι δεν έχει ουδεμία σχέση με την διοργάνωση του σαϊτοπολέμου), ζήτησαν και έλαβαν τριήμερη προθεσμία, με τη νέα δικάσιμο να έχει οριστεί για αύριο Παρασκευή.

kathimerini.gr

Θέματα που ενδιαφέρουν

1 Σχόλιο

  1. Giorgos

    Ναι κακώς τα εξισώνει. Στο Αγρίνιο ο κόσμος είναι ακόμα πιο κοντά στους χαλκουνάδες απ’ότι στην Καλαμάτα. Ας περιμένουμε μέχρι να υπάρξει νεκρός και μετά να πάρουμε μέτρα…

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.